- Hjem
- Forum
- Personlige akvarieblogger
- Sølvi sine coryer og litt til :) (side 68)
Sølvi sine coryer og litt til :) (side 68)
Kommer nok ikke til å reise noen steder ,det er heller ikke meldt noe fint vær dessverre.
Men siden jeg er hundepasser på full tid for øyeblikket så kommer jeg meg ut uansett vær og vind .
Ser ut til at du rekker det akkurat da mht. ferien.Vi har nemlig ferie fra uke 28 og utover .
Skal nok ha noen grønne klar til deg
Om jeg klarer Weitzmaniene vet jeg ikke ,de er så snau til å spise eggene sine.Ser ut som de er i gang i kveld så skal forsøke å få tak i noen. Klarte å berge hele 2 stk. for noen dager siden .Ellers ser det ut til å bare være 1 stk. i foreldrekaret .Denne har imidlertid blitt stor og fått foreldrene sine flotte tegninger. Men skal gjøre så godt jeg kan
Skal bli kjekkt å få hilse på deg i sommer da og kos deg i påsken
Postet 31.03.10 kl 21:30
Klarte å berge 10 egg i går og det er rekord
Men jeg har problemer med å få klekket eggene fra disse.Har to egg som er en uke gamle og ikke ser ut til å ville klekke.
Har hatt problemer med dette før og uten å skjønne hvorfor . Temperatur på ca.26 grrader og ph ca, 6.5 .Har og prøvd med lavere og høyere ph men til ingen nytte . Tilsetter heller ikke noe stoffer eller har orekongler i ,noe som kan gjøre at de får problemer med å klekke. Gruelig irriterende da jeg så gjerne vil ha noen flere yngel på disse
Men jeg har problemer med å få klekket eggene fra disse.Har to egg som er en uke gamle og ikke ser ut til å ville klekke.
Har hatt problemer med dette før og uten å skjønne hvorfor . Temperatur på ca.26 grrader og ph ca, 6.5 .Har og prøvd med lavere og høyere ph men til ingen nytte . Tilsetter heller ikke noe stoffer eller har orekongler i ,noe som kan gjøre at de får problemer med å klekke. Gruelig irriterende da jeg så gjerne vil ha noen flere yngel på disse
Postet 01.04.10 kl 21:03
Postet 02.04.10 kl 19:18
Det er bra ,får forresten stadig vekk henvendelser om jeg har green laser for salg
Tror ikke jeg har nok til alle dessverre men du står øverst .
Når det gjelder Weitzmaniene så ser det ikke så oppløftene ut .De to som ikke har klekket skjer det ingenting med og de som ble lagt i går ser det ikke så bra ut med heller ,mange hvite
Men vi får bare håpe det går bra før eller siden.
Tror ikke jeg har nok til alle dessverre men du står øverst .
Når det gjelder Weitzmaniene så ser det ikke så oppløftene ut .De to som ikke har klekket skjer det ingenting med og de som ble lagt i går ser det ikke så bra ut med heller ,mange hvite
Men vi får bare håpe det går bra før eller siden.
Postet 02.04.10 kl 22:50
Jaja da har jeg gjort en kjempebommert :angry:
Hadde noen stakkers få Weitzmani-eggene som var plassert i en fødeboks flytende i oppdrettskaret det var meningen de skulle gå i senere ,pluss noen eplesnegler i karet.
Nå vet jeg jo veldig godt at eplesnegler spiser egg ,men siden fødekassen fløt rundt om kring så trodde jeg dette skulle gå bra . Det gjorde det også i mange dager men i dag så jeg at en av de hadde klart å komme seg opp i fødekassen. Resultatet ble jo som ventet ,null egg igjen :angry:
Ble skikkelig sint på meg selv for disse eggene hadde jeg håpet skulle bli til noe ,men den gang ei.
Fikk ihvertfall en lærepenge, ingen snegler i karet før egg har klekket neste gang .
Hadde noen stakkers få Weitzmani-eggene som var plassert i en fødeboks flytende i oppdrettskaret det var meningen de skulle gå i senere ,pluss noen eplesnegler i karet.
Nå vet jeg jo veldig godt at eplesnegler spiser egg ,men siden fødekassen fløt rundt om kring så trodde jeg dette skulle gå bra . Det gjorde det også i mange dager men i dag så jeg at en av de hadde klart å komme seg opp i fødekassen. Resultatet ble jo som ventet ,null egg igjen :angry:
Ble skikkelig sint på meg selv for disse eggene hadde jeg håpet skulle bli til noe ,men den gang ei.
Fikk ihvertfall en lærepenge, ingen snegler i karet før egg har klekket neste gang .
Postet 04.04.10 kl 22:37
Postet 04.04.10 kl 22:48
Postet 04.04.10 kl 22:55
Postet 04.04.10 kl 23:02
Postet 04.04.10 kl 23:29
Typisk ,i dag av alle dager la de eldste CW023 egg .Har prøvd en stund på å få lek på de uten hell, men i dag la de til gjengjeld en hel masse. Ganske så mange var ubefruktet men det var ikke uventet siden det er lenge siden de la egg sist og sikkert mange gamle egg. Men en god del fine også .
Grunnen til at jeg sier i dag av alle dager er at vi reiser til Danmark i morgen og blir vekke en uke så det var dårlig timing.
Har tatt eggene over i et 19 liters kar som har vært brukt som yngelkar en stund. Nå er det tomt ,men siden det er godt innkjørt og masse mose i så satser jeg på at de kan finne litt mat der. Det vil jo ikke bli så mange dager etter klekking og plommesekken er brukt opp uansett. Men får jo ikke fulgt med ang. mugg osv ,men dette er den beste måten jeg kan komme på å gjøre det på denne gangen.
Håper ellers jeg kan finne noen spennende fisker i Danmark som jeg kan ta med hjem
Grunnen til at jeg sier i dag av alle dager er at vi reiser til Danmark i morgen og blir vekke en uke så det var dårlig timing.
Har tatt eggene over i et 19 liters kar som har vært brukt som yngelkar en stund. Nå er det tomt ,men siden det er godt innkjørt og masse mose i så satser jeg på at de kan finne litt mat der. Det vil jo ikke bli så mange dager etter klekking og plommesekken er brukt opp uansett. Men får jo ikke fulgt med ang. mugg osv ,men dette er den beste måten jeg kan komme på å gjøre det på denne gangen.
Håper ellers jeg kan finne noen spennende fisker i Danmark som jeg kan ta med hjem
Postet 11.04.10 kl 22:55
Postet 12.04.10 kl 00:49
Postet 12.04.10 kl 14:16
Postet 15.04.10 kl 00:15
Inge PoulsenHei Sølvi Smutter lige ind på din egen tråd og spørger dig; hvor i Danmark plejer I alt holde ferie? Bare nysgerrig, hehe
Så var vi tilbake igjen etter en deilig uke i Danmark :9
Vi har feriert mange steder i Danmark men stort sett i Nordvest Jylland .Nå har vi fått en fastliggerplass på en campingplass som heter Gl.Klitgård og ligger på Nr.Lyngby( mellom Blokhus og Løkken) En god plass for både små og store ,masse aktiviteter og minizoo ,i år også med herlige kenguruer
Vertskapet var også utrolig hyggelige og hjelpsomme. Så vi gleder oss til å reise tilbake til sommeren ,kanskje før
Ellers har det gått fint med fiskene her hjemme,eggene fra CW023 har klekket og mange som piler hit og dit.Noen nye egg var det også kommet ,noen ubefruktete denne gangen også men klager ikke.
Kom ellers hjem med 2 stk. kar på 54 liter av samme sort jeg har et av fra før. Nå nå skal disse erstatte 2 andre kar i stuen slik at det blir like kar som står ved siden av hverandre . Fant også en rot jeg likte så nå blir det litt ommøblering igjen
Postet 19.04.10 kl 19:09
Postet 19.04.10 kl 19:12
Har ikke blitt så mye skriverier fra min side i det siste
Men da vi kom hjem fra Danmark hadde det nye kjøkkenet vårt kommet og sto plassert i garasjen..Så det går stort sett i montering av dette for tiden.Fiskene får nok litt lite oppmerksomhet nå, men får ta det igjen senere.
Det skal i hvertfall bli herlig med nytt kjøkken,har stått på ønskelisten lenge nå.
CW023 har overgått seg selv denne gangen mht.egglegging. I går formiddag presterte de å legge ca. 350 egg iiiiikk.
Heldigvis,ja jeg nok si heldigvis denne gangen, ser det ut til å bli endel hvite egg. Jeg skjønner nemlig ikke hvor jeg skal gjøre av disse eggene. Foreløpig har jeg ikke tatt ut noen, men det er kanskje en sjanse for at jeg tar ut et par blader med egg på og plasserere i et eller annet kar. Resten får bli i foreldrekaret og så må jeg bare se hvordan det går. De voksne er ellers flinke til ikke å spise egg så det er jo en bra ting å ta med..
Tror forresten at det bare var en hunne som la egg ,så hvordan hun kunne klare å trykke ut så mange er meg ubegripelig
Men da vi kom hjem fra Danmark hadde det nye kjøkkenet vårt kommet og sto plassert i garasjen..Så det går stort sett i montering av dette for tiden.Fiskene får nok litt lite oppmerksomhet nå, men får ta det igjen senere.
Det skal i hvertfall bli herlig med nytt kjøkken,har stått på ønskelisten lenge nå.
CW023 har overgått seg selv denne gangen mht.egglegging. I går formiddag presterte de å legge ca. 350 egg iiiiikk.
Heldigvis,ja jeg nok si heldigvis denne gangen, ser det ut til å bli endel hvite egg. Jeg skjønner nemlig ikke hvor jeg skal gjøre av disse eggene. Foreløpig har jeg ikke tatt ut noen, men det er kanskje en sjanse for at jeg tar ut et par blader med egg på og plasserere i et eller annet kar. Resten får bli i foreldrekaret og så må jeg bare se hvordan det går. De voksne er ellers flinke til ikke å spise egg så det er jo en bra ting å ta med..
Tror forresten at det bare var en hunne som la egg ,så hvordan hun kunne klare å trykke ut så mange er meg ubegripelig
Postet 26.04.10 kl 16:53
Endret: 26.04.10 kl 16:55
Postet 26.04.10 kl 16:59
Postet 26.04.10 kl 17:21
Postet 26.04.10 kl 20:09
Ja det var sånn jeg løselig telte ,kan godt være det er flere.Så det gjør ingenting om det blir flere hvite ,er kanskje utakknemlig nå, men har bare ikke kar nok til å fore opp store kull
Håper selvfølgelig at det vokser mange opp i foreldrekaret likevel .
Er spent selv jeg på hvordan kjøkkenet blir ,ser veldig bra ut så langt .Måtte bytte et par skap i dag som var feillevert Manglet også noen håndtak som ikke kunne leveres lenger her i Bergen og siden Ikea ikke sender noe som helst ,så sto vi i en knipe der .Heldigvis var det en utrolig hjelpsom fyr her på forumet som tilbød seg å hente noen i Oslo og sende til oss.
Så fiskeforum er bra og ha
Håper selvfølgelig at det vokser mange opp i foreldrekaret likevel .
Er spent selv jeg på hvordan kjøkkenet blir ,ser veldig bra ut så langt .Måtte bytte et par skap i dag som var feillevert Manglet også noen håndtak som ikke kunne leveres lenger her i Bergen og siden Ikea ikke sender noe som helst ,så sto vi i en knipe der .Heldigvis var det en utrolig hjelpsom fyr her på forumet som tilbød seg å hente noen i Oslo og sende til oss.
Så fiskeforum er bra og ha
Postet 26.04.10 kl 22:44