Revestrekenes akvarieverden (side 68)

Sjura, jeg vet ikke hvor gamle våre er, vi kjøpte dem på Oslo-auksjonen i oktober så vi har ikke hatt dem så lenge. De er litt ujevne i størrelsen, men de vokser jevnt alle tre.

Jeg fant forresten en grundig kjønnsbestemmelsesforklaring her, og det ser ut til at jeg har rett når det gjelder hodefasongforskjellen
Tusen takk for en god link. Jeg har hatt mine i ca 3 mnd nå. Men tror de enda er litt unge. satt meg ned for å studere de nå. Da jeg fikk de var det såvidt litt sort og rødt på de. Samt de var små. Blir spennende å se når de blir eldre.

[External Image]
I dag er de fire condiscipulus-ynglene 14 dager gamle og utvikles bra ser det ut til.
Boliviansk
Hei Rita
Bare si ifra hvis du trenger flere sommerfugler,har mange igjen.
Leksparet mitt er flinke til å yngle

Mvh Rasmus
Takk for tilbudet Rasmus, det skal jeg huske Ser du forresten denne hodefasongforskjellen (linket til litt lengre opp i tråden) på leksparet ditt?
[External Image]
Nå er vi hjemme igjen etter ett par flotte dager i Skottland for å oppleve Edinburgh og for å hente cory ( F1 eques og en leksgruppe med carlae) vi hadde bestilt hos Graham som bor litt lengre nordøst i landet. Graham har ikke bare cory så han var så snill å gi oss litt annet også, Barbus candens, Indostomus paradoxus og Tanichthys micagammae

Vi var også en snartur innom Maidenhead Aquatics i Glasgow, der kjøpte vi en gruppe viltfangede apistogramma med navnet "algodon 1", Ampiyacu river, Peru. Jeg har googlet navnet og det ser ut til å kunne være enten pebas eller Papageia, skal ta bilder når de farger ut og lage en ID-tråd på dem.

[External Image]
En gjeng unge F1 Corydoras eques ble med til Norge.

[External Image]
Corydoras carlae.


[External Image]
Til slutt ett forferdelig dårlig bilde av en condiscipulusyngel, de var tre uker i går og lever i beste velgående
VEldig flotte bilder du tar Rita, gjør du noe med bildene eller er det rett fra kamera?
[QUOTE=Rita Revestrek]
Vi var også en snartur innom Maidenhead Aquatics i Glasgow, der kjøpte vi en gruppe viltfangede apistogramma med navnet "algodon 1", Ampiyacu river, Peru. Jeg har googlet navnet og det ser ut til å kunne være enten pebas eller Papageia, skal ta bilder når de farger ut og lage en ID-tråd på dem.
QUOTE]Disse gleder jeg meg til å se
Rita Revestrek
[IMG] Vi var også en snartur innom Maidenhead Aquatics i Glasgow, der kjøpte vi en gruppe viltfangede apistogramma med navnet "algodon 1", Ampiyacu river, Peru. Jeg har googlet navnet og det ser ut til å kunne være enten pebas eller Papageia, skal ta bilder når de farger ut og lage en ID-tråd på dem.


Hei

Apistogramma sp. "Parrot/Papagei" har to former med a nummer A91 og A92. Av disse er det normalt A91 som selges under navnet Apistogramma "algodon 1"
A91 finnes i Ampiyacu river, Peru.

Blir spennende å se bilder av din nye Apistogramma

Hilsen
RHD
Rita Revestrek
[IMG]https://lh6.googleusercontent.com/-I0qnvpzWZPs/Ts2ojSHza6I/AAAAAAAAOd4/db-bfltrsbM/s500/edinburgh.jpg[/IMG] Nå er vi hjemme igjen etter ett par flotte dager i Skottland for å oppleve Edinburgh og for å hente cory ( F1 eques og en leksgruppe med carlae) vi hadde bestilt hos Graham som bor litt lengre nordøst i landet. Graham har ikke bare cory så han var så snill å gi oss litt annet også, Barbus candens, Indostomus paradoxus og Tanichthys micagammae :) Vi var også en snartur innom Maidenhead Aquatics i Glasgow, der kjøpte vi en gruppe viltfangede apistogramma med navnet "algodon 1", Ampiyacu river, Peru. Jeg har googlet navnet og det ser ut til å kunne være enten pebas eller Papageia, skal ta bilder når de farger ut og lage en ID-tråd på dem. [img]https://lh3.googleusercontent.com/-kglSRdvaoog/Ts2nm95myII/AAAAAAAAOdw/i91Y9yBPZ20/s500/F1.jpg[/img] En gjeng unge F1 Corydoras eques ble med til Norge. [img]https://lh3.googleusercontent.com/-Wy6XMGRn7ns/Ts2nReXkdvI/AAAAAAAAOdY/VmB_srihpFQ/s500/2.jpg[/img] Corydoras carlae. [img]https://lh5.googleusercontent.com/-zpUg7bwwqSE/Ts2nX9kkyYI/AAAAAAAAOdg/qte05iT_y8g/s500/C-condiscipulus-fry21days.jpg[/img] Til slutt ett forferdelig dårlig bilde av en condiscipulusyngel, de var tre uker i går og lever i beste velgående :)






Ikke lite misunnelig nå nei med tanke på disse F1 Equesene

Øyner et håp om at det er lettere å få oppdrett på disse og setter meg på venteliste
Velkommen hjem med fantastisk fangst ;D
Så vakker eques'ene er på rad og rekke Fantastiske farger på disse.
Kim-Martin Haugen, fiskebildene må som regel behandles litt i Adobe Photoshop, f.eks beskjæring og fjerning av flekker på glasset.

ohr og Fart66, jeg er også spent på hvilke apistogramma de egentlig er. Har ikke store kunnskapen om identifisering av apisto så her trenger jeg hjelp Skal prøve å få tatt noen bilder av dem senere i dag og lage en egen ID-tråd.

Sølvi, ja håpet er at F1 er enklere å få igang enn de viltfangede, og jeg skal huske på deg om det skjer

Takker Sissimor Marita, eques er og blir min favorittcory, ingen andre er så fargerike som dem

[External Image]
Her er et bilde av en Indostomus paradoxus, eller Pipe fish som den kalles på engelsk. En liten (3 cm) "ferskvannssjøhest" som stammer fra Myanmar (Burma) og bare spiser smått levendefór (det er godt jeg har fått skikkelig dreisen på "artemiakoking"). Arten er hulelekere så Atle har limt sammen en liten stabel plastrør som skal ned i karet. Den står også oppført på IUCN Red List over truede (overvåkede) arter så jeg håper virkelig vi får dem til.

Green Laser var forresten i farta før vi reiste til Skottland så nå piler det bittesmå yngel rundt i breedingboxen
Den pipefishen var utrolig kul! Artig skapning!

Jeg tror ventelista til eques kommer til å bli lang, dersom du får til oppdrett. Det er en griselekker cory, rett og slett.
Inger Anne
Den pipefishen var utrolig kul! Artig skapning! Jeg tror ventelista til eques kommer til å bli lang, dersom du får til oppdrett. Det er en griselekker cory, rett og slett.


Det tror jeg også Inger Anne, for "alle" som har det dugg av cory-interesse ønsker seg nok disse ;D
Plussmedlem
Håper virkelig du får lek og drøssevis av yngel på de nye equesene! Og at en dag noen fler kan havne på Notodden, hehe Plasserer du de nye sammen med de viltfangede voksne?

Ok Har slitt lenge med å forsøke å ta noen bra Cory bilder, jammen ikke bare bare. Kanskje jeg skulle fått meg litt kjennskap med photoshop
Dere er så heldige!
Førti Eques!!
Jeg håper og tror dere kommer til å få yngel!

Lurer også på det samme som Anders...
Skal dere ha de sammen med de voksne viltfangede?
Åh wow.. Sukker henført. For noen vakre fisker!

Ble de sendt som spesialbagasje eller hvordan gikk du frem for og få alle fiskene med på flyet hjem?
Vi har 20 (ikke 40) F1 eques Emil, og de går i et eget oppfóringskar sammen med de gule guppyene
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D. Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap