Anders' akvarierom [NR. 1] (side 68)

Og det kan jeg godt skjønne!
De er utrolig vakre, kanskje den fineste av alle coryer.

Lykke til, jeg håper du får breeding-boxen snart, og oppnår et flott oppdrett på disse. ( de andre du sysler med også )

Jeg er ikke bittelitt misunnelig engang...!

Høres vi ikke før, må du ha ei riktig god jul, Anders!
Janne
Ja vel. Mona. Da blir det som det står i skriften da; at de første skal bli de siste og de siste de første ;)


Hæ? Jeg tolket ikke ditt innlegg sånn. Hvordan kan jeg vite at du egentlig mente du ville kjøpe noen i fremtiden. Du nevnte ikke et ord direkte om det, så hvordan skulle jeg vite det?
Jeg liker mange fisk jeg, og skriver det, uten å samtidig mene at jeg vil HA dem. Så derfor tolket ikke jeg ditt innlegg sånn. Uttrykk deg gjerne litt klarere hvis du er "redd for plassen din i køen".
Hehe, neida Mona, jeg er ikke redd for plassen min i køen Jeg diskuterte kjøp av fremtidige yngel med Anders for flere måneder siden i bilen på vei til Sarpsborg. Det kunne selvsagt ikke du vite, men alt avgjøres jo ikke i det åpne her på AF.

Så Anders; sett i gang asap! ;p
Setter meg opp på venteliste jeg også... Haha
Plussmedlem
Jeg har plassproblemer på akvarierommet - og jeg vil jo så gjerne ha en go'stol å sitte i!

Milo ga med en idè i Mona sin tråd. Det var jo bare tull det han skrev akkurat da, men noen ganger kan tull gi deg noen seriøse idèer

Å henge noe i taket KUNNE kanskje gått an... da er det sikkert lett å bare for eksempel ta den av når jeg skal surre rundt i rommet, for eksempel ved vannbytter.

Da skal den hengestolen henge ganske høyt, for jeg vil kunne sitte og se på for eksempel Corydoras adolfoi. Det kan jeg ikke nå, for de går øverst i en reol her, så jeg må stå oppreist hver gang jeg skal se dem. En hengestol er dermed en glimrende idè om det lar seg gjøre, takk Arne-Milo! Godt med kloke hoder rundt omkring!

HER og HER er et par sånne "stoler" jeg tenker på, fra IKEA. Vi må dit en tur snart likevel, så det passer fint )
Ja, det synes jeg var en god ide
Noe jeg selv kunne vurdert å hatt på mitt "akvarierom"
Plussmedlem
God jul! :-)
Nå er det jul igjen, og enda et år ebber snart ut. Dette året har vært innholdsrikt for meg med tanke på akvariehobbyen; nye akvarier og arter har strømmet inn i huset. Tusen takk til alle som har fulgt meg her inne dette året.

Med dette så vil jeg ønske alle en god jul (og et godt nytt år når den tid kommer)
[External Image]
Anders K
Å henge noe i taket KUNNE kanskje gått an... da er det sikkert lett å bare for eksempel ta den av når jeg skal surre rundt i rommet...

Bare pass på at du ikke velter alt av reoler når du surrer rundt i rommet

Eg ønsker deg og dine et riktig Godt Nytt År
Plussmedlem
Reolene er derfor skrudd fast i veggen, så det skal nok gå bra!

Ønsker deg også et riktig godt nytt år, Terje, og det samme til de andre som titter innom her


Måtte det nye året bringe dere alle masse godt!


Er det noen som har noen spesielle nyttårsforsetter, da?
Plussmedlem
Første innlegg i 2013!

Fy søren... til helga må jeg få mannet meg opp, og få tatt en skikkelig ruff i akvariene mine! De ser ikke ut, og har vært litt ekstra forsømt for tiden :p Vet ikke hvorfor jeg har kommet inn i en sånn periode. Sånn er det vel iblandt, og det er vel litt andre ting som står i tankene. Siste semester på ungdomsskolen stresser meg! Bare tanken på det og valget videre *grøss*

Fisk skal flyttes, akvarier skal pusses. Jeg tenker å flytte vittatusungfiskene sammen med foreldrene i 230 literen nå, det er de store nok til. Jeg er jo bare overbekymret. Jeg kan ikke fatte at mine små har blitt så store! Hehe Tenk hvis jeg blir ekte forelder en dag. Da blir vel den følelsen forsterket noen ganger...

Venezuelanusene tenkte jeg skulle overta 54 literen inntil videre. De har gått sammen med Green Laser ungfiskene, som forsåvidt har vært en evig bekymring. Det er litt uoversiktlig, så det er på tide å flytte dem hver for seg.

Etterhvert så er jeg så heldig at det ser ut til å komme dalende noen C121 fra himmelen! Tusen takk til menneskene jeg sikter til som muliggjør det. Vet ikke når de skal hentes enda, men... de kommer nok! Fatter'n gikk etter noen grynt med på å hente dem. Litt eksta "goodwill" fra min side vil nok gjøre den saken grei. Søren, som jeg gleder meg til å ta lappen selv! Nå skal jeg snart på trafikalt grunnkurs, som kreves for videre kjøretrening. Også senere i år, når jeg fyller 16, kan jeg ENDELIG starte med litt øvelseskjøring
Jeg gleder meg utrolig til å få C121. Samlingen her blir egentlig komplett for en stund, tror jeg. Jeg vil ikke kjøpe inn haugesvis av nye fisk nå, tror jeg, når jeg vet at det med tid og stunder kan bli færre akvarier (eventuelt minst mulig antall, til de fiskeartene jeg MÅ ha...) Men, det vet jeg jo ikke enda. Må se det litt an, men... det er fullt mulig jeg trenger å kutte ned litt en stund, det skjer såpass mye annet i fremtiden nå.
Men færre akvarier betyr bare mer tid til de jeg vil ha, så det er jo i og for seg positivt.

Det var nyårets oppdatering fra meg... litt surr og off-topic, litt blodig alvor. Sånn skal det være

Plussmedlem
Kan da tåle litt surr og ot fra deg, ingen kan jo være dønn seriøs heele tiden....

Og forresten...
Godt nyttår....
Hei hei =)
Interresant tråd du har =) Og lykke til med lappen =D

Godt nytt år =)
Plussmedlem
Takk til dere begge, og godt nytt år, ja

Abelle, det er jo en stund til jeg får lappen da, jeg er jo ikke 18 før i 2015, men... forberedelsene starter nå Den skal tidlig krøkes... :p

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

I dag kom omsider den etterlengtede BreedingBox'en min i posten, fatter'n hadde tatt den imot på døra i dag. Nysgjerrig som jeg er mått jeg jo teste den med en gang i et akvarium, og den virker fantastisk praktisk! Like bra som forventet, minst Merker nok at luftpumpen jeg har her ikke er den "sprekeste", så det kan hende jeg må kjøpe en ny med tid og stunder.

Nå har jeg akkurat bestilt en pakke Kusuri Wormer Plus. Nå er det ikke så lenge til jeg får nye fisk, så det er fint å være forberedt til at de dyrebare skattene kommer...
Men jeg har altså alt klart til at de skal kjøre igang egging med en gang, da. Hehe

Vannbyttene ble unnagjort i helgen, de fleste akvariene i går. Jeg merker dessverre at det ikke er så morsomt med 11-12 akvarier som det var en periode, dessverre. Men, det har vel sine grunner det også... håper jo det tar seg opp igjen, men er ikke overbevist akkurat nå. Nok om det

Ellers er gjengen med F1 vittatus-ungfisk flyttet til 230 literen sammen med foreldrene, og jeg krysser fingrene for at det skal gå bra. De 8-10 venezuelanusene har overtatt plassen deres i 54 literen inntil videre.
Plussmedlem
Det ser ut som om det går fint med mini-vittatus'ene i 230 literen En stor verden for så små fisker, men nå har de endelig kommet sammen med foreldrene igjen, da! He-he. Ikke særlig snille foreldre er det heller, fedrene slåss jo så "fjæra flyr"!

En ting jeg har sett som er veldig intressant; de små har begynt å jage hverandre! Jøss, hormonene blomstrer visst... det er en stund siden, da, mens de fortsatt bodde i 54 literen sin. Det var voldsomt også, egentlig, ikke bare så vidt synlige tendenser.

I natt drømte jeg forresten at jeg fant hundrevis av egg fra denne arten - de hang i klaser denne gangen Dessverre var de borte når jeg skrudde på lysene i dag. Men jeg ser at hannene prøver seg på hunnen i dag, så kanskje jeg har sanndrømt...? Oppfôringsboksen er klar, iallefall Blir det fler yngel som vokser opp nå, om jeg skulle være så heldig å få egg, blir det salg. Vil ikke ha flere enn 12 av denne aggressive arten...

Også må jeg si at jeg gleder meg noe innmari til å hente C121-eksemplarene mine når de kommer fra Bergen og hit ned til østlandet! Vet ikke når jeg skal hente de, men jeg luftet det for faren min i dag. "Har JEG sagt ja til noe sånt!?" Hehe :p
Mona har sagt at det bare er et pluss at jeg somler litt, da, så da så
Da sitter vi med litt av den samme følelsen, da.
C121 er så vidunderlige, at akvariegalskapen kommer til å ta av mot nye høyder ;D
Plussmedlem
Sissimor
C121 er så vidunderlige, at akvariegalskapen kommer til å ta av mot nye høyder ;D


Høres fantastisk - og litt skummelt ut )
Plussmedlem
Corydoras adolfoi sysler med lek og egglegging i dag Derfor tenkte jeg at det var en perfekt anledning til å benytte meg av den nye yngeltanken min. Kanskje det blir adolfoi-oppdrett nå, for en gangs skyld

Jeg tok den av 230 literen der den gikk uten noe mål og mening, og hang den på kanten til 85 literen der Corydoras adolfoi går. Perfekt!
Jeg har sanket inn 2 egg allerede, wohoo :p Jeg håper og tror det kan bli noen fler, da

Jeg er veldig fornøyd med den geniale dingsen som en slik boks er. Konstant vanngjennomstrømning fører til et godt og rent miljø.


[External Image]
Plussmedlem
Jeg tror det ble seks egg til slutt, jeg :p Sikkert fler som skjulte seg rundt i karet, men det får være. Orket ikke gjennomskue alt nå, skal opp litt tidlig i morgen og ordne litt diverse og en tur til Oslo. Så får jeg bare håpe at de få jeg har klekker Også kan det jo fort komme fler ganske snart, også. Legger gjerne egg jevnlig.

Da får nok jeg hoppe i loppekassa, så kan det vel hende jeg starter på noen vannbytter i morgen kveld.
Plussmedlem
PUH! Da er ukens vannbytter unnagjort...

De fleste Corydoras adolfoi-eggene i yngeltanken ser ut til å være greie, tror jeg. Ihvertfall 4-5 av dem. Greit nok det, hvis det vokser opp fire yngel får jeg en gruppe på 12 i stedet for 8

Den midterste 98 literen, der C121 flytter inn når de skal hentes, fikk 90% vannbytte i dag. En skikkelig opprensking så det er et godt miljø der når de kommer, men andre ord
Tilfeldig bekjentskap
© Kristian Hennig
Reklame for plussmedlemskap