Apistogrammet (side 68)

Nok et drama utspiller seg i en av mine tanker! Denne gang er det oppsetning i Apistogramma bitaeniata-karet. Stykket som spilles er ingen ringere en "folk og røvere i Kardemommeby"!

Bilde nr.1:
Kardemommeby

Bilde nr.2:
Kasper, og Jesper & Jonatan.
Vi lister oss så stilt på tå, når vi skal ut å røve.
Vi røver bare det vi må, artemia i løve'


Bilde nr.3:
Tante Sofie
Apistogramma paulmuelleri

Lavt og velfungerende kar med to huer og to hanner. Mengden med redmoor-røtter og blad, lager mange synsbrudd og gjemmeplasser.
fin innredning, liker masse røtter.
Liker også Apistogramma paulmuelleri veldig godt.

Ble som du vet ikke noe Apistogramma paulmuelleri i denne omgang,
men skal hente noen andre dvergciklider i morgen, ikke apistogramma men spennede likevel det blir Dicrossus maculatus
Det blir en spennende erfaring RHD! Lurer på om jeg har sett klipp fra disse i sitt naturlige habitat på YouTube hvis jeg ikke husker feil... Sørg for god dokumentasjon på tråden din, så jeg får hengt med 8)
Er det denne du tenker på Simen? Ikke Dicrossus maculatus, men D.filamentosus, og noen apistogramma som ikke er nærmere definert, blant mange andre. Flott film!

Lykke til med dine D.maculatus Fart66! Hentet meg selv en liten gruppe med viltfangede D.filamentotus i dag
Det trur jeg jaggu det var Tante Astrid! Bra levert 8)
Her er en video av [I]Dicrossus maculatus[/I].

D.filamentotus er fine de også. Men har desverre ikke palass til alt man ønsker seg så valget falt på Dicrossus maculatus hos meg denne gangen.

Skal dokumentere i tråden min Simen med bilder og tekst
Flott video og flott fisk!

Hadde i utgangspunktet mest lyst på maculatus, men så at filamentotus passet bedre hos meg med tanke på at den kan gå i litt høyere ph, ph rundt 6.5 hos meg, og hannene ikke er fullt så aggressive innbyrdes så jeg slapp å gjette på kjønn før innkjøp. Umulig å se når de er så unge.

Lykke til videre!
Flott film-snutt RHD. Vakker sak! Gleder meg til fortsettelsen... fra dere begge 8).

Sjøl har jeg nå fått meg en 1000liters tank! Er meget fornøyd med dette. Det blir nok røtter, greiner, dafnier... og morgenbad framover. Så får vi se om myggplagene i nabolaget stiger etterhvert også. Dette lar vi bli mellom oss.

A. bitaeniata-hannen ser ut over sin... rot!
1000 liters tank til mygg oppdrett må være naboenes drøm
Skal du bruke den til oppdrett av div levende for?
Ok sikkert best for nabofreden det
Jeg klarte å glemme av dafnie hoven når jeg henta fiskene i dag. Var så spent på dem at alt annet bare ble glemt.
Herlig RHD hahaha! Fort gjort, med slikt spenningsnivå 8)

I Apistogramma baenschi-karet har hua valgt bort huler og røtter for sine egg. Denne gangen har hun gravd ut ei hule under eikeløv...
det må være den billigste leks hula du får tak i ett løv hehe
Stilig Simen, jeg har for lenge siden sluttet med kokosnøtt huler. Prøver å legge tilrette med andre løsninger, som røtter for å se hva de gjør.

Jeg har også hatt ei Apistogramma frue som har lagt egg under ett blad. Utrolig hvor de kan finne plass til eggene, nå for tiden er det ei Apistogramma trifasciata hunne som har grav ei fram ei hule under ei rot.
Absolutt morsomt når de bruker blad! Den siste tiden er det A. bitaeniata og mest sannsynlig A sp. "Cruzeiro" som har lagt egg på eikeblad, i tillegg til A baenschi. Ellers så legger de fleste Apistoer sine egg på røtter her. Kokosnøttene hadde jeg egentlig pensjonert. Men de kom tilbake i karene hvor det har vært størst aggresjon. Dvs i A panduro-karet, og nå sist i A baenschi-karet. Sistnevnte er uten flyteplanter pga en større "pimp my tank"-runde. Når Apistoer ofte gjemmer/trekker seg høyt i vannet når de blir jagd i akvarium, så er detta litt dumt. Ønsker ikke flyteplanter i detta karet, så da er det egentlig duket for et nok et litet prosjekt... Etter å ha snoka litt rundt på Apistogramma.com, vet jeg at Mike Wise har anbefalet noen å putte flytende rør i karet. Absolutt effektivt, men ikke spesielt kledelig vil jeg tro. Så jeg har lekt med tanken om å prøve noe ut noe med dette, i kombinasjon med javamose feks. Så får'n se omatte det bli slik. Artig med hua de som har gravd ut under ei rot! Det er ikke ofte det skjer her. Husker ei A agassizii-hue som gjorde dette. Fantastisk å se naturen utspilles på naturs vis
hua mi ligger på madras under dun dyne men viser liten lyst til lek noe tips simen
hihi
Du får ommøblere, gi a en kald dusj og ta på deg leksdrakta di kompis
Are
Du får ommøblere, gi a en kald dusj og ta på deg leksdrakta di kompis :)

hihihihi har prøvd alt, mulig hua blir mindre leken etter 20 år
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap