- Hjem
- Forum
- Personlige akvarieblogger
- Apistogrammet (side 68)
Apistogrammet (side 68)
Nok et drama utspiller seg i en av mine tanker! Denne gang er det oppsetning i Apistogramma bitaeniata-karet. Stykket som spilles er ingen ringere en "folk og røvere i Kardemommeby"!
Bilde nr.1:
Kardemommeby
Bilde nr.2:
Kasper, og Jesper & Jonatan.
Vi lister oss så stilt på tå, når vi skal ut å røve.
Vi røver bare det vi må, artemia i løve'
Bilde nr.3:
Tante Sofie
Bilde nr.1:
Kardemommeby
Bilde nr.2:
Kasper, og Jesper & Jonatan.
Vi lister oss så stilt på tå, når vi skal ut å røve.
Vi røver bare det vi må, artemia i løve'
Bilde nr.3:
Tante Sofie
Postet 09.04.14 kl 17:50
Postet 09.04.14 kl 21:28
fin innredning, liker masse røtter.
Liker også Apistogramma paulmuelleri veldig godt.
Ble som du vet ikke noe Apistogramma paulmuelleri i denne omgang,
men skal hente noen andre dvergciklider i morgen, ikke apistogramma men spennede likevel det blir Dicrossus maculatus
Liker også Apistogramma paulmuelleri veldig godt.
Ble som du vet ikke noe Apistogramma paulmuelleri i denne omgang,
men skal hente noen andre dvergciklider i morgen, ikke apistogramma men spennede likevel det blir Dicrossus maculatus
Postet 09.04.14 kl 21:50
Postet 09.04.14 kl 22:06
Er det denne du tenker på Simen? Ikke Dicrossus maculatus, men D.filamentosus, og noen apistogramma som ikke er nærmere definert, blant mange andre. Flott film!
Lykke til med dine D.maculatus Fart66! Hentet meg selv en liten gruppe med viltfangede D.filamentotus i dag
Lykke til med dine D.maculatus Fart66! Hentet meg selv en liten gruppe med viltfangede D.filamentotus i dag
Postet 09.04.14 kl 22:15
Postet 09.04.14 kl 22:35
Her er en video av [I]Dicrossus maculatus[/I].
D.filamentotus er fine de også. Men har desverre ikke palass til alt man ønsker seg så valget falt på Dicrossus maculatus hos meg denne gangen.
Skal dokumentere i tråden min Simen med bilder og tekst
D.filamentotus er fine de også. Men har desverre ikke palass til alt man ønsker seg så valget falt på Dicrossus maculatus hos meg denne gangen.
Skal dokumentere i tråden min Simen med bilder og tekst
Postet 10.04.14 kl 18:28
Flott video og flott fisk!
Hadde i utgangspunktet mest lyst på maculatus, men så at filamentotus passet bedre hos meg med tanke på at den kan gå i litt høyere ph, ph rundt 6.5 hos meg, og hannene ikke er fullt så aggressive innbyrdes så jeg slapp å gjette på kjønn før innkjøp. Umulig å se når de er så unge.
Lykke til videre!
Hadde i utgangspunktet mest lyst på maculatus, men så at filamentotus passet bedre hos meg med tanke på at den kan gå i litt høyere ph, ph rundt 6.5 hos meg, og hannene ikke er fullt så aggressive innbyrdes så jeg slapp å gjette på kjønn før innkjøp. Umulig å se når de er så unge.
Lykke til videre!
Postet 10.04.14 kl 19:32
Flott film-snutt RHD. Vakker sak! Gleder meg til fortsettelsen... fra dere begge 8).
Sjøl har jeg nå fått meg en 1000liters tank! Er meget fornøyd med dette. Det blir nok røtter, greiner, dafnier... og morgenbad framover. Så får vi se om myggplagene i nabolaget stiger etterhvert også. Dette lar vi bli mellom oss.
A. bitaeniata-hannen ser ut over sin... rot!
Sjøl har jeg nå fått meg en 1000liters tank! Er meget fornøyd med dette. Det blir nok røtter, greiner, dafnier... og morgenbad framover. Så får vi se om myggplagene i nabolaget stiger etterhvert også. Dette lar vi bli mellom oss.
A. bitaeniata-hannen ser ut over sin... rot!
Postet 10.04.14 kl 21:34
Postet 10.04.14 kl 21:38
Postet 10.04.14 kl 21:44
Postet 10.04.14 kl 21:50
Postet 12.04.14 kl 21:05
Postet 12.04.14 kl 21:43
Postet 12.04.14 kl 21:54
Stilig Simen, jeg har for lenge siden sluttet med kokosnøtt huler. Prøver å legge tilrette med andre løsninger, som røtter for å se hva de gjør.
Jeg har også hatt ei Apistogramma frue som har lagt egg under ett blad. Utrolig hvor de kan finne plass til eggene, nå for tiden er det ei Apistogramma trifasciata hunne som har grav ei fram ei hule under ei rot.
Jeg har også hatt ei Apistogramma frue som har lagt egg under ett blad. Utrolig hvor de kan finne plass til eggene, nå for tiden er det ei Apistogramma trifasciata hunne som har grav ei fram ei hule under ei rot.
Postet 12.04.14 kl 22:51
Absolutt morsomt når de bruker blad! Den siste tiden er det A. bitaeniata og mest sannsynlig A sp. "Cruzeiro" som har lagt egg på eikeblad, i tillegg til A baenschi. Ellers så legger de fleste Apistoer sine egg på røtter her. Kokosnøttene hadde jeg egentlig pensjonert. Men de kom tilbake i karene hvor det har vært størst aggresjon. Dvs i A panduro-karet, og nå sist i A baenschi-karet. Sistnevnte er uten flyteplanter pga en større "pimp my tank"-runde. Når Apistoer ofte gjemmer/trekker seg høyt i vannet når de blir jagd i akvarium, så er detta litt dumt. Ønsker ikke flyteplanter i detta karet, så da er det egentlig duket for et nok et litet prosjekt... Etter å ha snoka litt rundt på Apistogramma.com, vet jeg at Mike Wise har anbefalet noen å putte flytende rør i karet. Absolutt effektivt, men ikke spesielt kledelig vil jeg tro. Så jeg har lekt med tanken om å prøve noe ut noe med dette, i kombinasjon med javamose feks. Så får'n se omatte det bli slik. Artig med hua de som har gravd ut under ei rot! Det er ikke ofte det skjer her. Husker ei A agassizii-hue som gjorde dette. Fantastisk å se naturen utspilles på naturs vis
Postet 13.04.14 kl 11:11
Postet 13.04.14 kl 14:30
Postet 13.04.14 kl 14:43
Postet 13.04.14 kl 14:48