- Hjem
- Forum
- Bildetråder
- Tropheus Bilder (side 69)
Tropheus Bilder (side 69)
saffenDette så jo riktig så bra ut det da. :) angrer nesten litt på at vi ikke kjøpte dem allikavel no da hehe
hehe jeg er glad for at dere ikke kjøpte de. Eneste grunnen til at vi skulle selge de var jo siden vi ikke fikk tak i flere. Men nå har vi jo fått det. Skal ha de med oss hjem fra danmark 31 juli.
Kommer en svenske fra malmø å møter oss Hvordan er livet i racket? Fått frontosaene deres?
Postet 10.07.08 kl 19:19
Postet 10.07.08 kl 19:41
Evolution[QUOTE=saffen]Dette så jo riktig så bra ut det da. :) angrer nesten litt på at vi ikke kjøpte dem allikavel no da hehe
hehe jeg er glad for at dere ikke kjøpte de. Eneste grunnen til at vi skulle selge de var jo siden vi ikke fikk tak i flere. Men nå har vi jo fått det. Skal ha de med oss hjem fra danmark 31 juli.
Kommer en svenske fra malmø å møter oss Hvordan er livet i racket? Fått frontosaene deres?
joda har fått dem. men ble noe skuffet for og si det på den måten var bare små yngel. og disse vokser jo ikke akkurat i racer fart da så. og de drukknet liksom litt bort i 375 l da kan man tryggt si. så vet ikke helt jeg.
Postet 10.07.08 kl 21:00
Postet 10.07.08 kl 22:29
badatJeg må si at dere er virkelig flinke med innbygging av bakgrunn E og V. Alle karene deres er jo bare sååååååå nyyyyyydelige. Burde ha fått diplom for dette.
Tusen takk Badat!! Det var virkelig et flott kompliment! Ble veldi fornøyd selv også. Ser littt tomt ut foreløpig da hehe Men det er ikke så lenge til resten av gjengen inntar karet
Postet 10.07.08 kl 22:31
Postet 10.07.08 kl 22:47
Postet 10.07.08 kl 23:01
Postet 10.07.08 kl 23:13
Postet 11.07.08 kl 17:23
Postet 11.07.08 kl 18:03
Postet 11.07.08 kl 21:33
badatOk! Jeg forstår, V. Nå har det dannet et "alfa par" i Ikola karet. Hannen og hunnen er like store og er de største i gruppen. Paret bytter på å jage de andre som står i nærheten. Er det vanlig at det danner alfa par hos Tropheus? De gjør ikke det ute i natur?
Jeg hadde et veldig tydelig alfapar i linangu gruppen jeg hadde får et par år siden.. På andre grupper har jeg sett at hannen foretrekker enkelte hunner, men ikke så tydelig som hos linanguene! Når det gjelder par binding i naturen, så tror jeg ikke noen har observert enkeltindivider eller par så lenge at man har fått konstatert dette..
Hvordan går det ellers med ikolaene badat?
Postet 12.07.08 kl 14:11
Kristian HennigHvordan går det ellers med ikolaene badat?
Jo! Det går så det suser her. De er sulten støtt og 2-3 hunner tygger allerede. Det blir 100 unger om ikke så lenge, tror jeg. Alfa hannen er litt for voldsom. 4-5 andre har fått merket på ryggfinen sin. Så jeg har ham under observasjon. Blir det for mye så må jeg finne på noe. Har nettopp byttet vann i alle kar. Gamle Red Rainbow er på besøk mens eieren er på ferie.
Postet 12.07.08 kl 17:08
badat[QUOTE=Kristian Hennig] Hvordan går det ellers med ikolaene badat?
Jo! Det går så det suser her. De er sulten støtt og 2-3 hunner tygger allerede. Det blir 100 unger om ikke så lenge, tror jeg. Alfa hannen er litt for voldsom. 4-5 andre har fått merket på ryggfinen sin. Så jeg har ham under observasjon. Blir det for mye så må jeg finne på noe. Har nettopp byttet vann i alle kar. Gamle Red Rainbow er på besøk mens eieren er på ferie.
Ikolaene er voldsomme, kansje bare slått av mpimbwe red cheek, som jeg mener er veldig lik ikolaen, både i humør, kroppsform og størrelse.. Kansje samme art?
Det gleder meg at det går bra, og at romantikken blomstrer!
Postet 12.07.08 kl 18:46
Postet 12.07.08 kl 18:55
Endret: 12.07.08 kl 18:56
VibsiJa det kan eg tenke meg! Har en gruppe canary cheeks som passer fint i det karet :) Neida men det blir fort litt lite vist de er pitte små.. Ligg ut noen bilder da? Dere kan jo fôre på 3-4 ganger om dagen og ofte vannbytte så skal det hjelpe ganske mye på veksten.
hva pris snakker vi om da?????
Postet 13.07.08 kl 15:24
Postet 13.07.08 kl 19:57
Postet 14.07.08 kl 18:02
Hei allihop! God sommer forresten =)
Har lyst til å starte med Tropheus kar jeg også!! Så utrolig og spennende fine fisker skal man vel lete lenge etter.
Gikk nylig til innkjøp av ett 530l akvastabil kar som jeg kunne tenkt meg å fylle med troffer.
Har sett meste av de slagene dere har postet her og jeg får sannelig ikke bestemt meg.
Beste hadde vel sikkert vært å kjøpt av dere som har erfaring med fiskene og greier.
Sånn karet er nå: Biltemasand
Klippeaktig stein
og 2 utv. pumper.
Har veeeeldig lyst på bakgrunn i karet men valgte å male denne nå i første omgang.
Karet går med en gruppe corydoras nå om dagen, men denne burde sikkert bli flyttet når jeg evt. får tropheuser i ?
Har fra før ett kar på 350l med malawi så helt blank er jeg ikke :=)
Mvh Kenneth
Har lyst til å starte med Tropheus kar jeg også!! Så utrolig og spennende fine fisker skal man vel lete lenge etter.
Gikk nylig til innkjøp av ett 530l akvastabil kar som jeg kunne tenkt meg å fylle med troffer.
Har sett meste av de slagene dere har postet her og jeg får sannelig ikke bestemt meg.
Beste hadde vel sikkert vært å kjøpt av dere som har erfaring med fiskene og greier.
Sånn karet er nå: Biltemasand
Klippeaktig stein
og 2 utv. pumper.
Har veeeeldig lyst på bakgrunn i karet men valgte å male denne nå i første omgang.
Karet går med en gruppe corydoras nå om dagen, men denne burde sikkert bli flyttet når jeg evt. får tropheuser i ?
Har fra før ett kar på 350l med malawi så helt blank er jeg ikke :=)
Mvh Kenneth
Postet 15.07.08 kl 19:20
KPLECOHei allihop! God sommer forresten =) Har lyst til å starte med Tropheus kar jeg også!! Så utrolig og spennende fine fisker skal man vel lete lenge etter. Gikk nylig til innkjøp av ett 530l akvastabil kar som jeg kunne tenkt meg å fylle med troffer. Har sett meste av de slagene dere har postet her og jeg får sannelig ikke bestemt meg. Beste hadde vel sikkert vært å kjøpt av dere som har erfaring med fiskene og greier. Sånn karet er nå: Biltemasand Klippeaktig stein og 2 utv. pumper. Har veeeeldig lyst på bakgrunn i karet men valgte å male denne nå i første omgang. Karet går med en gruppe corydoras nå om dagen, men denne burde sikkert bli flyttet når jeg evt. får tropheuser i ? Har fra før ett kar på 350l med malawi så helt blank er jeg ikke :=) Mvh Kenneth
Velkommen i gjengen snart! :P
Corydoras funker ikke så bra sammen med Tropheus, spesielt dersom du velger noen av de som er litt mer hissig enn de andre.
Hvilke Tropheuser har du tenkt på da?
Postet 15.07.08 kl 19:24