Hvorfor ikke ha en bildetråd med sneglebilder? (side 69)

Jeg ga de store bort i går, så det går nok fint. Men de kan krysse seg altså? Forsto fra tidligere tråder at de ikke gjorde det? Har likevel noen hvite små igjen, som jeg fikk med de store. Kan kjemper være hvite? De er like hvite som de vanlige jeg har kjøpt av deg tidligere.

Legger ved noen bilder av de fine rosa

[External Image]

[External Image]

[External Image]
Jeg har også trodd at de ikke kunne krysset seg og har faktisk lest det her inne at de ikke gjør det. Men jeg har ingen annen forklaring på det enn at de må ha gjort det en plass. Det kunne jeg likt å funnet ut av faktisk. De store kjempe eplene er jo mye større før de blir kjønnsmodne enn de fullvoksne eplene er. Jeg klarer ikke helt å se for meg en fullvoksen hanne skal klare å få lillehjernen sin helt inn i den store hoa...men mulig den har blitt paret mot sin vilje da den var mindre ??? Fikk nesten lyst til å finne ut av dette men har ikke helt plass til det. Det er vleidg synd hvis det skal komme kryssede kjemper på markedet.
Du får bare følge med om de hvite spiser plantene dine og de vokser raskere enn vanlige epler.
Inaktiv bruker
Nydelig syn heidi.
ER ingen egg her enda
Tror de bare lurer meg... Fatso er sikkert homo... xD
Spock
Nydelig syn heidi. :D ER ingen egg her enda :( Tror de bare lurer meg... :'( Fatso er sikkert homo... xD

HE HE HE det kommer skal du se. Jeg har fått to klaser jeg også nå ...og venter på flere ja. Hadde to hanner som paret seg i dag jeg også , jeg tror rett og slett de blir forvirret og ikke klarer å lokalisere hvem som skiller ut disse " hormonene" så de bare hopper på den første og beste.
I går kveld var det en ganske stor lilla som hoppet på en stor oransje sulle og han fikk problemer med få tassen inni..halvparten hang utenom...selvfølgelig var apparatet tomt for strøm..he he så de skiller nok ut et eller annet de også. Men sullene gjør ingen motstand...håper de ikke krysser seg..gud bedre ...Så det skjer mye rart blandt snegler også...og mange rare samtaleemner i denne tråden også.he he
Det bildet viser er en eple som har lagt seg til for å ta seg en blund i en stor algeball som ligger oppi en rot...det ble etterhvert kø for å komme oppi den. He he . Hannene i karene er nå så aktive at det er komisk å se på..følehorna går som trommestikker og de ræser rundt overalt og faller ned og opp igjen...de jakter på damer, slåss om damer og mere til..Ser stor forskjell på hanner og hoer nå.
Glemte og spørre...hvordan er det med lille Speedy? bilde?
Jeg våknet opp til klase nr. 4 i dag. *hehe* Må nok plukke den ned i kveld. Er forøvrig overbevist om at samme snegl kan legge flere klaser. Her er det egentlig bare 2 snegler som kan være store nok til å legge egg, og de samme 2 som er oppe og leiter etter et sted å legge egg også.
Plaza
Jeg våknet opp til klase nr. 4 i dag. *hehe* Må nok plukke den ned i kveld. Er forøvrig overbevist om at samme snegl kan legge flere klaser. Her er det egentlig bare 2 snegler som kan være store nok til å legge egg, og de samme 2 som er oppe og leiter etter et sted å legge egg også.

Så gøy, tror jeg er enig med deg der ja. men synd at du ikke kan ha de og la de klekke. :-/
Inaktiv bruker
Heidi Ingdal
Glemte og spørre...hvordan er det med lille Speedy? bilde?

Jeg håper på egg i natt, skjer voldtekt i dette øyeblikk. :P
Speedy ja, han så jeg i ste, tror det gror mose på han, ikke noe nytt. Like liten synes jeg, men han har det ikke travelt kan du si. :P hehe.
Heidi Ingdal
[QUOTE=Plaza]Jeg våknet opp til klase nr. 4 i dag. *hehe* Må nok plukke den ned i kveld. Er forøvrig overbevist om at samme snegl kan legge flere klaser. Her er det egentlig bare 2 snegler som kan være store nok til å legge egg, og de samme 2 som er oppe og leiter etter et sted å legge egg også.

Så gøy, tror jeg er enig med deg der ja. men synd at du ikke kan ha de og la de klekke. :-/

Ja, syns ikke det er noe gøy å plukke ned, men nå har jeg to klaser hengende. Og om alle klarer seg blir det fort enorme mengder snegler tenker jeg!

Gleder meg til å følge utviklingen på de som henger.
Heidi Ingdal
Jeg har også trodd at de ikke kunne krysset seg og har faktisk lest det her inne at de ikke gjør det. Men jeg har ingen annen forklaring på det enn at de må ha gjort det en plass. Det kunne jeg likt å funnet ut av faktisk. De store kjempe eplene er jo mye større før de blir kjønnsmodne enn de fullvoksne eplene er. Jeg klarer ikke helt å se for meg en fullvoksen hanne skal klare å få lillehjernen sin helt inn i den store hoa...men mulig den har blitt paret mot sin vilje da den var mindre ??? Fikk nesten lyst til å finne ut av dette men har ikke helt plass til det. Det er vleidg synd hvis det skal komme kryssede kjemper på markedet. Du får bare følge med om de hvite spiser plantene dine og de vokser raskere enn vanlige epler.

Krysser fingrene for at det er vanlige Men etter et lite google-søk på bilder finner jeg bilder av Pomacea canaliculata, også med lys kropp. De var veldig like de jeg har. Fant dog ingen med hvitt skall.

http://www.applesnail.net/content/species/pomacea_canaliculata.htm
Sarap
[QUOTE=Heidi Ingdal]Jeg har også trodd at de ikke kunne krysset seg og har faktisk lest det her inne at de ikke gjør det. Men jeg har ingen annen forklaring på det enn at de må ha gjort det en plass. Det kunne jeg likt å funnet ut av faktisk. De store kjempe eplene er jo mye større før de blir kjønnsmodne enn de fullvoksne eplene er. Jeg klarer ikke helt å se for meg en fullvoksen hanne skal klare å få lillehjernen sin helt inn i den store hoa...men mulig den har blitt paret mot sin vilje da den var mindre ??? Fikk nesten lyst til å finne ut av dette men har ikke helt plass til det. Det er vleidg synd hvis det skal komme kryssede kjemper på markedet. Du får bare følge med om de hvite spiser plantene dine og de vokser raskere enn vanlige epler.

Krysser fingrene for at det er vanlige Men etter et lite google-søk på bilder finner jeg bilder av Pomacea canaliculata, også med lys kropp. De var veldig like de jeg har. Fant dog ingen med hvitt skall.

http://www.applesnail.net/content/species/pomacea_canaliculata.htm
Da får vi håpe de ikke er kjemper.
1. en sulle som elsker å klstre.
2. Dette er min 7 cm lilla snegle
3. En malayse som også liker å klatre.
1. De små sullene kommer fram over alt...
2 og 3 de oransje holder sammen i tykt og tynt...
Hos meg skjer det nesten ingenting annet enn dette; (se bildet)
Denne hannen har høvlet over alle damene i karet nå, opp til flere ganger!!

5. klasen kom for noen dager siden, og bla også plukket ned igjen.

Hvordan ser jeg om en eggklase er befruktet? De 2 klasene jeg har hengende, har hengt i en drøy uke nå, og ingen synlig forskjell.
OT, men finnes det noen gode artikler eller noe med beskrivelse av snegleoppdrett?

*Vil ha flere* :p
Tipsy
OT, men finnes det noen gode artikler eller noe med beskrivelse av snegleoppdrett? *Vil ha flere* :p

De er vel som dyr flest i akvariet.
God trivsel = reprodusering

*Snegler har jo krav om litt andre vannverdier enn fisk flest, så det er kanskje det første du kan starte med?
*Rikelig med mat
*Tolmodighet! :P De må få bli voksen først. Jeg var veldig utolmodig, og kunne ikke skjønne hvorfor det ikke skjedde noe, men damene må være ganske store før de starter med å legge egg.

Ja, og så en av hvert kjønn.... (gjelder de fleste sneglearter...)
Finner man noe vannverdier for dem? Har sett PH på 7,5 eller mer, men hva med GH? Temp? Tror det er Epler jeg har fått. Fikk de donert :p

*hoppeOppOgNedOgFinnerIkkeTingLettNokPåSøk*
Det meste du trenger å vite står her i basen: eplesnegler. Og så står det mye fint i annonsen til Heidi.

Lykke til
Jeg har ph på 7,5 og gh på 12 her hos meg.
Det funker supert her. Da har de sterkt og fint skall. Fôrer med reke- og krabbefôr i tillegg til grønnsaker og vanlig fiskemat.
har endelig greid å ta noen bilder av sneglebarna mine. De er foreldreløse stakkar, tror alle de voksne var gamle. Så de tok kvelden. Men jeg har masse sneglebarn, noen små, og noen opp mot 1 cm.

Ganske kjedelige i fargen synes jeg, men kanskje de blir penere etter hvert? Oppdagde noen med lilla striper i dag, det var litt gøy

Her er småtassene, kan du tenke deg hvilken farge de er, eller har disse fargene noe navn?

[External Image][External Image][External Image]
Syns du disse er kjedelige i fargen?? jeg syns det er flott at de er anderledes. Du har gule med rosa striper, grønne med lilla striper, grønne eller er det blå, gule. Når disse får unger så vil du få mange farger. Fargene på eplene blir sterkere jo eldre den blir. Da en av mine rosa klaser klekte så tenkte jeg at her blir det masse lyse rosa og nesten ingen skikkelig fargerik.....men de ble bare mere og mere rosa jo større de ble.
Har du rett vannveri? Syns de ser litt slitt ut i snurren osv.

Her er en rosa snegle som var ganske lys da den var liten men nå er den veldig rosa....denne liker å hoppe...
Tilfeldig bekjentskap
© MC Darup
Reklame for plussmedlemskap