- Hjem
- Forum
- Personlige akvarieblogger
- Sølvi sine coryer og litt til :) (side 69)
Sølvi sine coryer og litt til :) (side 69)
Sølvi GullaksenEr spent selv jeg på hvordan kjøkkenet blir ,ser veldig bra ut så langt .Måtte bytte et par skap i dag som var feillevert Manglet også noen håndtak som ikke kunne leveres lenger her i Bergen og siden Ikea ikke sender noe som helst ,så sto vi i en knipe der .Heldigvis var det en utrolig hjelpsom fyr her på forumet som tilbød seg å hente noen i Oslo og sende til oss. Så fiskeforum er bra og ha :)
Det lyder rigtig spændende med nyt køkken! Ønsker mig selv nyt, men da det er et lejet hus, så bruger man jo ikke liiige så mange penge på det.
Hvis du ikke kan få håndtag fra Oslo heller, så lad mig vide og jeg vil se i Stavanger ok!
Postet 27.04.10 kl 09:44
Postet 27.04.10 kl 10:16
Hei, ja det er noget besværligt noget når man ikke ejer selv, men sådan er det når man er ansat som min mann er, da kan vi ikke eje, kun leje :-/ Har fundet os et gammelt hus, men til gengæld stort, så der er plads til mig og mine hobbier i lejligheten under, så jeg burde jo ikke klage da.
Godt du har fundet håndtagene, det er da også dumt at Ikea ikke vil sende de ut da, når nu de har dem men bare ikke hos dig!!
Men ja, så er det jo godt at vi kan hjælpe hinanden. Lykke til med det nye kjøkkenet dit.
Godt du har fundet håndtagene, det er da også dumt at Ikea ikke vil sende de ut da, når nu de har dem men bare ikke hos dig!!
Men ja, så er det jo godt at vi kan hjælpe hinanden. Lykke til med det nye kjøkkenet dit.
Postet 28.04.10 kl 01:54
Takk skal du ha Inge
CW023 (orange laser) har lurt meg igjen,eggene begynner alltid å klekke en dag før jeg tror det.
Så nå begynner det å yre av små piler. I foreldrekaret kan jeg ikke se de naturligvis.Men tok noen blader med egg på ( ca. 100 stk. ) og la over i et fødekar som igjen satt i oppdrettskaret for noen tidliger yndel av disse pluss grenn laser-yngel og her kan jeg jo se de.
Det kan bli rimelig fullt her hvis det går bra.Men regner med en god del frafall etterhvert. Er ikke så flink til å fore opp store kull dessverre. Det skorter gjerne på tid og krefter for å få dette til men noen må det vel bli vil jeg tro.
CW023 (orange laser) har lurt meg igjen,eggene begynner alltid å klekke en dag før jeg tror det.
Så nå begynner det å yre av små piler. I foreldrekaret kan jeg ikke se de naturligvis.Men tok noen blader med egg på ( ca. 100 stk. ) og la over i et fødekar som igjen satt i oppdrettskaret for noen tidliger yndel av disse pluss grenn laser-yngel og her kan jeg jo se de.
Det kan bli rimelig fullt her hvis det går bra.Men regner med en god del frafall etterhvert. Er ikke så flink til å fore opp store kull dessverre. Det skorter gjerne på tid og krefter for å få dette til men noen må det vel bli vil jeg tro.
Postet 28.04.10 kl 16:20
Postet 30.04.10 kl 09:53
Takk for det ,trenger det visst
Yngel er alltid spennende å ha,utrolig å se hvordan de utvikles fra egg til voksne individer.
Nå har alle eggene klekket ,så da er det bare å se hvordan det går.
Yngelboksen var visst ikke helt tett , har sett noen yngel pile ned på bunnen ,satser på at de klarer seg likevel.
Weitzmaniene har også funnet ut at de skal legge litt egg igjen
Men disse legger kun ett og ett egg og ikke mange om gangen så det blir ikke sånne mengder der.
Sist de la egg hadde jeg problemer med å få de klekket . Har plukket av bladene eggene er på og puttet de i en hov i foreldrekaret i håp om at det kan hjelpe på.
Yngel er alltid spennende å ha,utrolig å se hvordan de utvikles fra egg til voksne individer.
Nå har alle eggene klekket ,så da er det bare å se hvordan det går.
Yngelboksen var visst ikke helt tett , har sett noen yngel pile ned på bunnen ,satser på at de klarer seg likevel.
Weitzmaniene har også funnet ut at de skal legge litt egg igjen
Men disse legger kun ett og ett egg og ikke mange om gangen så det blir ikke sånne mengder der.
Sist de la egg hadde jeg problemer med å få de klekket . Har plukket av bladene eggene er på og puttet de i en hov i foreldrekaret i håp om at det kan hjelpe på.
Postet 30.04.10 kl 10:27
ja se bare som man kan blive helt "mor" når det kommer til afkom af enten fisk og snegle!
Jeg ønsker mig sådan yngel på mine honningguramier, guramierne i det hele taget, men især på mine fine sommerfugleciklider, de er jeg altså faldet pladask for! De kunne jeg godt tænke mig flere af, de er super skønne. Kan godt forstå at mange falder for de.
Jeg ønsker mig sådan yngel på mine honningguramier, guramierne i det hele taget, men især på mine fine sommerfugleciklider, de er jeg altså faldet pladask for! De kunne jeg godt tænke mig flere af, de er super skønne. Kan godt forstå at mange falder for de.
Postet 30.04.10 kl 14:50
Sommerfugl-ciklidene er jo bare utrolig nydelige fisker.Har 1 stk. men skal nok skaffe meg flere med tiden.
Fant noen flotte eksemlarer i Danmark og til fin pris ,men hadde ikke anledning til å ta de med da ,får se neste gang
Har ellers også sansen får Guramier,Har et nydelig Perleguramiepar gående, men de har ikke lagt egg så langt.Kommer kanskje en gang det og .Hannen er veldig ivrig på hunnen da ,men ikke noe interesse tilbake dessverre
Fant noen flotte eksemlarer i Danmark og til fin pris ,men hadde ikke anledning til å ta de med da ,får se neste gang
Har ellers også sansen får Guramier,Har et nydelig Perleguramiepar gående, men de har ikke lagt egg så langt.Kommer kanskje en gang det og .Hannen er veldig ivrig på hunnen da ,men ikke noe interesse tilbake dessverre
Postet 30.04.10 kl 14:54
Endret: 30.04.10 kl 21:53
Oi ,jeg skjønner nå at jeg ikke har hatt nok tid til akvarier og fisk i det siste .Får nok skylde på nytt kjøkken som skal settes opp.
I hvertfall ,i kveld oppdaget jeg at hestenese-hannen tygger igjen,dvs. at hunnen allerede har tygget i 2 uker uten at jeg har fått det med meg
Håper det blir litt flere som overlever denne gangen,har kun 2 fra forrige gang.
I hvertfall ,i kveld oppdaget jeg at hestenese-hannen tygger igjen,dvs. at hunnen allerede har tygget i 2 uker uten at jeg har fått det med meg
Håper det blir litt flere som overlever denne gangen,har kun 2 fra forrige gang.
Postet 02.05.10 kl 23:41
Sølvi GullaksenOi ,jeg skjønner nå at jeg ikke har hatt nok tid til akvarier og fisk i det siste .Får nok skylde på nytt kjøkken som skal settes opp. I hvertfall ,i kveld oppdaget jeg at hestenese-hannen tygger igjen,dvs. at hunnen allerede har tygget i 2 uker uten at jeg har fått det med meg :( Håper det blir litt flere som overlever denne gangen,har kun 2 fra forrige gang.
Hei Sølvi ;- )
Er det Eretmodus cyanostictus (hestenese) du mener? Ser i basen at det ikke er reg noen medlems oppdrett på disse? Kanskje du vil gjøre noe med det nå da? Ser i basen at hua tygger de første 8-13 dagene så overtar hannen..... Eh.. spytter hua eggene over til han eller spytter hun dem ut på bunn slik at han kan ta de etterpå? Høres litt rart ut, men så er da denne arten ukjent for meg. Er visst ikke veldig lett å få yngel til å leve opp. Ellers bra på disse kanter Sølvi. Hilsen LOFFA
Postet 03.05.10 kl 01:37
[
Hei Loffa,kjekkt at du stikker innom tråden min
De jeg har heter Tanganicodus irsacae (prikkete hestenese) men de er ikke så veldig forskjellig synes jeg.
Har nylig lagt til oppdrett på disse .Vet at det i allefall at det er en her på nettet fra Knarvik som har drettet Eretmodus.
Når det gjelder overføringen så har jeg ikke sett det selv, men tror hunnen spytter på bunnen eller på en stirn og hannen plukker de opp.Men dette er jeg ikke helt sikker på som sagt.
De er ikke så helt enkel å få til å leve opp sies det og det kan virke sånn på meg og ,kullene er små og de vokser utrolig seint .
Så for meg er det stort for hver eneste en som vokser opp
Hei Loffa,kjekkt at du stikker innom tråden min
De jeg har heter Tanganicodus irsacae (prikkete hestenese) men de er ikke så veldig forskjellig synes jeg.
Har nylig lagt til oppdrett på disse .Vet at det i allefall at det er en her på nettet fra Knarvik som har drettet Eretmodus.
Når det gjelder overføringen så har jeg ikke sett det selv, men tror hunnen spytter på bunnen eller på en stirn og hannen plukker de opp.Men dette er jeg ikke helt sikker på som sagt.
De er ikke så helt enkel å få til å leve opp sies det og det kan virke sånn på meg og ,kullene er små og de vokser utrolig seint .
Så for meg er det stort for hver eneste en som vokser opp
Postet 03.05.10 kl 23:05
Jippi ,i går kveld ved foringstid så jeg 3 hestenese-yngel på en gang
De er fortsatt veldig små men virker som de begynner å bli litt mer modig etterhvert. Skulle ønske jeg hadde klart å ta bilder av de ,de er bare så utrolig søte.Men de er så utrolig kjappe til å forsvinne inn i steinene igjen så det er helt umulig å få tatt noen i
De er fortsatt veldig små men virker som de begynner å bli litt mer modig etterhvert. Skulle ønske jeg hadde klart å ta bilder av de ,de er bare så utrolig søte.Men de er så utrolig kjappe til å forsvinne inn i steinene igjen så det er helt umulig å få tatt noen i
Postet 06.05.10 kl 10:28
Endret: 06.05.10 kl 10:29
Postet 06.05.10 kl 15:16
Postet 08.05.10 kl 21:56
Postet 08.05.10 kl 23:27
Postet 08.05.10 kl 23:29
Hei igjen Sølvi
Visst er det gøy med yngel og spesielt når det er en litt sjelden fisk eller en som ikke er så lett å drette. Selv har jeg flyttet fra klekkeriet til oppvekstkaret i dag ca 30 stk C125. (se bilde) Desverre en sjelden Aspidoras som ikke mange har i Norge. Vet om 2 andre, men finnes sikkert noen få til. Har noen få som om ikke så lenge er klar for nye eiere. Ei som allerede har bestilt. Tror nok ikke disse skulle være vanskelig å omplassere nei ; - )
Lykke til med yngelene dine
Klemz LOFFA
Visst er det gøy med yngel og spesielt når det er en litt sjelden fisk eller en som ikke er så lett å drette. Selv har jeg flyttet fra klekkeriet til oppvekstkaret i dag ca 30 stk C125. (se bilde) Desverre en sjelden Aspidoras som ikke mange har i Norge. Vet om 2 andre, men finnes sikkert noen få til. Har noen få som om ikke så lenge er klar for nye eiere. Ei som allerede har bestilt. Tror nok ikke disse skulle være vanskelig å omplassere nei ; - )
Lykke til med yngelene dine
Klemz LOFFA
Postet 09.05.10 kl 00:48
Postet 09.05.10 kl 01:06
Sølvi GullaksenOi,ikke værst ,grattis med Aspidoras-yngel :) Håper det går bra med de,litt ekstra gøy når det er litt mer sjeldne fisk det er snakk om :) Er forresten stadig vekk innom tråden din selv om jeg ikke legger igjen noe innlegg :( Skal nok bli flinkere når jeg får litt mer tid /overskudd :)
Takk for detSølvi. Jo da til tider føles det litt "ensomt" i tråden med få innlegg, men når jeg ser på profilen min; blir jeg jo litt stolt: SITAT:
Leifs verden
1211 innlegg totalt
4109 unike brukere har sett tråden
OVER 4100 har vært innom tråden min og det er jo en prestasjon i seg selv. Skal fremover prøve å gjøre tråden min litt mer spennende og artig med at mine fisker får noen ord med i laget..... De skal få kommentere litt om hvordan de har det og hvordan de blir behandlet!!! Akkurat nå har Apistohannen min skrevet siste innlegget i tråden, heretter kalt distriktsbefrukteren, hehe. Han er en råtass på damene sine og den behandlingen han da får den må han spre, stakkars. Litt artig må en jo ha det.
Postet 09.05.10 kl 01:44
Det er bare sånn det er det Leif,en kan skrive "ørten" innlegg uten at noen legger igjen noe svar, men så er det jo det at en ser at folk har vært innom likevel
Er selv innom mange tråder og innlegg, men så lenge jeg føler at jeg ikke har noe å tilføye ,så blir det til at jeg leser og niks mer .
Men nå må jeg innom tråden din og lese hva du eller kanskje fiskene dine fortelle
Er selv innom mange tråder og innlegg, men så lenge jeg føler at jeg ikke har noe å tilføye ,så blir det til at jeg leser og niks mer .
Men nå må jeg innom tråden din og lese hva du eller kanskje fiskene dine fortelle
Postet 09.05.10 kl 20:57