- Hjem
- Forum
- Personlige akvarieblogger
- Liz H's pjattetråd/ akva-blogg (side 7)
Liz H's pjattetråd/ akva-blogg (side 7)
Antallet scalareyngel er blitt betraktelig mindre enn de over tre hundre jeg har anslått klekket, men det er nok fortsatt over 100 stykker igjen.
De går sammen med foreldrene i et 175-liters akvastabil effectline"søyle"-akvarium. Innredninga er en redmoor-rot, javamose og vallesneria. ¤ små ancistrus går også der, og lever nok godt på både matrester og sovende yngel, men får nok også en del "juling" av hissige scalareforeldre. Godt de har panser
Før neste kull med scalarer skal vi fjerne dem altså... men akkurat nå tør jeg ikke risikere fingrene for å få ut mallene *ler*
Legger ved et bilde fra første dagen med frittsvømmende scalareyngler.
De går sammen med foreldrene i et 175-liters akvastabil effectline"søyle"-akvarium. Innredninga er en redmoor-rot, javamose og vallesneria. ¤ små ancistrus går også der, og lever nok godt på både matrester og sovende yngel, men får nok også en del "juling" av hissige scalareforeldre. Godt de har panser
Før neste kull med scalarer skal vi fjerne dem altså... men akkurat nå tør jeg ikke risikere fingrene for å få ut mallene *ler*
Legger ved et bilde fra første dagen med frittsvømmende scalareyngler.
Postet 22.03.08 kl 21:49
Aaargh.....!
I går kveld så jeg at Apistogramma cf. eunotus- hoa sto og stura i karet sitt, og tilstanden hennes ble dårligere ut over kvelden. Karet de går i er godt filtrert, og delvannsbytter skjer ca én gang pr uke. Derfor hadde jeg egentlig ikke noe tro på nitrittopphopning, men jeg er av den oppfatningen at et delvannsbytte så godt som aldri blir feil, så jeg bytta ca 35% vann.
Ingen bedring
Hannen så fortsatt fin og vital ut, men ynglene deres var heller ikke å se. Etter litt grundigere granskning fant jeg én yngel i live, og en yngel stein dau. Resten var borte.
Hoa døde før midnatt.
Bah.... hva skal jeg nå gjøre med enkemannen...?
I går kveld så jeg at Apistogramma cf. eunotus- hoa sto og stura i karet sitt, og tilstanden hennes ble dårligere ut over kvelden. Karet de går i er godt filtrert, og delvannsbytter skjer ca én gang pr uke. Derfor hadde jeg egentlig ikke noe tro på nitrittopphopning, men jeg er av den oppfatningen at et delvannsbytte så godt som aldri blir feil, så jeg bytta ca 35% vann.
Ingen bedring
Hannen så fortsatt fin og vital ut, men ynglene deres var heller ikke å se. Etter litt grundigere granskning fant jeg én yngel i live, og en yngel stein dau. Resten var borte.
Hoa døde før midnatt.
Bah.... hva skal jeg nå gjøre med enkemannen...?
Postet 28.03.08 kl 10:16
Postet 28.03.08 kl 19:50
Postet 28.03.08 kl 19:55
Postet 28.03.08 kl 20:03
Postet 28.03.08 kl 20:09
Postet 22.05.08 kl 20:44
Endret: 22.05.08 kl 20:45
Jeg er egentlig mest glad i små fisk, men når det gjelder praktbotia så synes jeg de er nydelige når de blir store. Tjukken er aldeles praktfull!
Vet ikke om du har vært innom denne siden, men her finner du en annen stor botia, Marge
Vet ikke om du har vært innom denne siden, men her finner du en annen stor botia, Marge
Postet 22.05.08 kl 20:51
Endret: 22.05.08 kl 20:52
Postet 22.05.08 kl 20:52
Postet 22.05.08 kl 20:53
Postet 22.05.08 kl 21:20
Postet 22.05.08 kl 21:29
Postet 22.05.08 kl 21:46
Postet 22.05.08 kl 21:52
Postet 22.05.08 kl 22:57
JA disse praktbotiaene år en ansselig pondus når de blir store gitt. Ser jo bare med "Tjukken" - dens favoritt-gjemmeplass er inne i et slikt tykt, gammeldags keramikk-drenerimgsrør - men på et eller annet tidspunkt snart må den nok gi opp denne plassen - for den har ikke akkurat MYE klaring inni der *ler*
Postet 23.05.08 kl 01:04
Postet 23.05.08 kl 01:08
Siden sist oppdatering nå, så har det kommet tre rekearter i hus. Etter lang tids sikling og grubling, bestemte jeg meg for å bestille tre typer reker fra Micha. De har vært i hus en knapp uke nå, og jeg er så langt utrolig fornøyd!
Utrolig vakre skapninger. Kan nesten ikke vente til de (forhåpentligvis) mangedobler sitt antall!
Et par bilder av de nyankomne ligger ved siden av her--->
Er de ikke søøøøte?
I tillegg fikk jeg tak i Blue pearl reker, men de er ikke så fotogene enda.
Utrolig vakre skapninger. Kan nesten ikke vente til de (forhåpentligvis) mangedobler sitt antall!
Et par bilder av de nyankomne ligger ved siden av her--->
Er de ikke søøøøte?
I tillegg fikk jeg tak i Blue pearl reker, men de er ikke så fotogene enda.
Postet 30.06.08 kl 11:10
Endret: 30.06.08 kl 11:11
Postet 08.07.08 kl 22:54
Postet 08.07.08 kl 23:56