Peru 07 (side 7)

Erlend D Bertelsen
Hei Jørn. Jeg har vært bortreist, så derfor sent svar. Dette er noe av det du kommer til å finne i disse elvene. Rio Huallaga er jo den største. Det er grantert mange andre arter også. [I]Ancistrini [/I]sp. (L350) [I]Panaque [/I]sp. (L351) [I]Panaque [/I]sp. (L329) [I]Chaetostoma [/I]sp. (L335) [I]Chaetostoma marmorescens[/I] [I]Chaetostoma taczanowskii [/I] [I]Ancistrus [/I]sp. (L349) [I]Chaetostoma [/I]sp. (L348) E.


Har du bilder av noen av disse Erlend?

Jørn
Jørn Kåsa
Prøver(tror det går i orden) å få med noen CW 016 hjem.De blir fisket i Madre de Dios og fraktet til Iqitos sammen med C.Weizmani.Tar i tilfelle noen med på auksjon 30 September. Se bilde på Corrydoras World. Jørn


016 er flotte. Kommer jo uansett på auksjonen, så jeg har da i alle fall en sjanse til å få sett (og kanskje kjøpt) dem.
Krysser fingrene for at det melder seg mange sponsorer til turen nå da ;0)
Ser på bildet av leirbredden på innlegg nr. 5. Disse mallehulene..

Hvor store er de i dybde og diameter? Er det noe hellning på hulene, eller er de i vater?

Vet du om Baryancistrus har slike huler?
Håvard Støre Andresen
Ser på bildet av leirbredden på innlegg nr. 5. Disse mallehulene.. Hvor store er de i dybde og diameter? Er det noe hellning på hulene, eller er de i vater? Vet du om Baryancistrus har slike huler?


Det siste må en annen svare på,men hulene varierer i størelse.Ikke så mye,men tydelig nok.Jeg har bare stukket(forsiktig)inn en pinne og da hadde jeg inntrykk av at den gikk rett inn.Den var ca 20cm dyp.Denne gangen har vi plener om å ha med et tynt plastrør og ta ut en hule for nærmere studier.

Jørn

F:T+H+R
Spennende! Mål vinkelen også da. Jeg forestiller meg at det kan være av betydning.
Wilsen.
Wilsen(med caps) og sønnen (Moyses) sto og pratet,Wilsen med en kasse i handa,som var full(ca50)av malle yngel vi hadde fanget.Mens han prater med Moyses så snur han kassa og heller alle ut i elven.Da var han svært nære å miste lønna si.Dette var på kvelden og vi fant ikke nye.Han blei utrolig lei seg og ba pent om unskyldning.Skønte ikke hva han sa,men tolket det dithen.

Her ser dere foresten kassene vi bruker i stedenfor poser.

F:Henrik

Jørn
Inaktiv bruker
Ser Thor Whinter Dahl på det nederste bilde med ryggen til.

Skikkelig fotogen fyr XD

hehe
Jørn Kåsa
....med en kasse i handa,som var full(ca50)av malle yngel vi hadde fanget.


Hvorfor nøye seg med yngel, Jørn ?

[External Image]
Herlig Tom
Tok du med alle hjem?

Jørn

Hvordan legger jeg inn store bilder?
Jørn Kåsa
Tok du med alle hjem? Jørn
*humre* sitter å ler av god Telemarks-humor her.
kh92no
Ser Thor Whinter Dahl på det nederste bilde med ryggen til. Skikkelig fotogen fyr XD hehe


Thor er alltid på plass der det skjer,i front.

Jørn

F:H
Godt å se nasjonaldrikken Cola er på plass Mye fine bilder Jørn!
Cola.
Det er noen ting man bare klarer å svelge ned med Cola.


Jørn

F:R+J
Jørn Kåsa
Det er noen ting man bare klarer å svelge ned med Cola. Jørn F:R+J


Fysj! Nei der man ha cola! Æsj, spiste dere virkelig det der? Nei, nå ble jeg kvalm! uff...
Guardians of catfish
blir med til Peru.(De har forøvrig et fantastisk medlemsblad som kommer 4 ganger i året.Det koster bare 150 kr i året og bladene er vert mye mer. Kontakt Erlend Bertelsen for detaljer)
Fredrik Pedersen(sønn til Terje) har laget logoen etter en grovskisse.Så får vi se om den blir godkjent.

Jørn

PSet er bare ovalen som er logoen.
Inaktiv bruker
Jørn Kåsa
[QUOTE=kh92no]Ser Thor Whinter Dahl på det nederste bilde med ryggen til. Skikkelig fotogen fyr XD hehe


Thor er alltid på plass der det skjer,i front.

Jørn

F:H

Mange morgenbilder der ja XD

Fine bilder av fisk du legger inn her Jørn!
Cichlider.
Nesten alle fisker vi fanget hadde avnappede finner.

F:T

Jørn
Inaktiv bruker
Jørn Kåsa
Nesten alle fisker vi fanget hadde avnappede finner. F:T Jørn


hehe... så bare avstandsbildene jeg :-S. Alikevell var det fine fisker da (jeg mener, i teorien)
Tilfeldig bekjentskap
© Anne Marie Bryn-Jensen
Reklame for plussmedlemskap