- Hjem
- Forum
- Personlige akvarieblogger
- Aggi sitt akva-kaos :D (side 7)
Aggi sitt akva-kaos :D (side 7)
Tja... det kan du si...DyrehagenOisann! Det var heftig! Hvordan i alle dager får du plantene til å vokse sånn?
Tror de fleste plantekar vil se sånn ut dersom man lar være å luke...(?)
Lys og gjødsel får de jo, og jeg antar fiskene skaffer dem co2... Men det plantene har fått mest av i det siste, er definitivt fred ;P
Postet 16.12.07 kl 21:18
Planter som trives...
Du har vel hørt regelen for behandling av potteplanter? Du skal behandle dem som mannfolk: Gi dem ei rotbløyte på lørdagskvelden, og ellers vil de ha mest mulig fred....
(takk og pris for at det ikke er alle mannfolk som er sånn)
(takk og pris for at det ikke er alle mannfolk som er sånn)
Postet 19.12.07 kl 17:51
Postet 19.12.07 kl 18:34
Alvedans skal liksom være luftig og elegant, men dette var alt jeg klarte å prestere i farten: [URL=http://www.elfyourself.com/?id=1700254491 ]http://www.elfyourself.com/?id=1700254491 [/URL]
God jul, folkens!
God jul, folkens!
Postet 22.12.07 kl 23:20
Postet 23.12.07 kl 23:14
Postet 23.12.07 kl 23:29
Endret: 23.12.07 kl 23:29
Julegåte
Her kommer en liten julegåte:
Hva får man hvis man lar akvariefiskene gå for lut og kaldt vann i jula?
Hva får man hvis man lar akvariefiskene gå for lut og kaldt vann i jula?
Postet 26.12.07 kl 22:16
Postet 26.12.07 kl 22:18
Postet 27.12.07 kl 00:00
Postet 27.12.07 kl 02:52
Endret: 27.12.07 kl 02:52
Postet 27.12.07 kl 11:56
Lenge siden jeg har skrevet her nå... og jeg må innrømme at jeg nesten har laget lutefisk i det ene karet mitt... Det eneste jeg har gjort på lenge er vannbytter og fóring... Dessverre har det oppstått et problem i mellomtiden, og det er snegler...
Nå kan jeg dra skivesnegler av bladene til sverdplanten, på samme måte som man renser rips. Når jeg holder håven under, så faller de fleste sneglene oppi der... Men hjelper det? Tja, kanskje en smule?
Sneglene har iallefall klart å ødelegge powerheadet (som jeg hadde i akvarullen min) på veldig kort tid.
Jeg har lyst å banne høyt!
Problemet med sneglefisket, er at jeg har palettyngel i karet, og foreldrene blir stresset... Men nå må noe gjøres...
Og så er det tid for andre nyheter:
-En god,
-Og en dårlig...
(Se bildene)
Nå kan jeg dra skivesnegler av bladene til sverdplanten, på samme måte som man renser rips. Når jeg holder håven under, så faller de fleste sneglene oppi der... Men hjelper det? Tja, kanskje en smule?
Sneglene har iallefall klart å ødelegge powerheadet (som jeg hadde i akvarullen min) på veldig kort tid.
Jeg har lyst å banne høyt!
Problemet med sneglefisket, er at jeg har palettyngel i karet, og foreldrene blir stresset... Men nå må noe gjøres...
Og så er det tid for andre nyheter:
-En god,
-Og en dårlig...
(Se bildene)
Postet 29.01.08 kl 22:56
Postet 29.01.08 kl 23:00
Postet 29.01.08 kl 23:11
Postet 29.01.08 kl 23:25
Postet 29.01.08 kl 23:32
Nå må jeg skryte litt...
Jeg hadde et powerhead som holdt på å ta kvelden.
Sendte en krise-bestilling til Aquamanias forleden, og fikk kjøpt meg et nytt, og hadde det i hus på rekordtid.
Tusen takk, B. Amundsen! Du reddet fiskene mine.
Jeg hadde et powerhead som holdt på å ta kvelden.
Sendte en krise-bestilling til Aquamanias forleden, og fikk kjøpt meg et nytt, og hadde det i hus på rekordtid.
Tusen takk, B. Amundsen! Du reddet fiskene mine.
Postet 02.02.08 kl 02:11
Noe som fortsatt kan få meg til å vri meg i avsky når jeg finner det i karet....
Nå klarer jeg fint å plukke dem med handa, helt uten problemer...
Tok ei plukkeøkt på et par minutter, og her er resultatet... -Handa full...
Hvor mange er der? Noen som gidder å telle?
Det verste er at de faktisk er litt fine, de snurringene...;P
Nå klarer jeg fint å plukke dem med handa, helt uten problemer...
Tok ei plukkeøkt på et par minutter, og her er resultatet... -Handa full...
Hvor mange er der? Noen som gidder å telle?
Det verste er at de faktisk er litt fine, de snurringene...;P
Postet 02.02.08 kl 02:50
Postet 06.02.08 kl 03:26
Endret: 06.02.08 kl 03:28
Nei, tvert imot... Jeg lærer meg selv om min egen arv... Den biologiske sådann...
Jeg har sporet opp noen av mine forfedre, og en av dem er Berent Børretzen, prest, og utgiver av en sladderpresse på 1700-tallet...
Andre slektninger har jeg sporet via Amerika, og hjem igjen til Norge. Nærmere bestemt "Gammelgarden" på Sortland. Utrolig interessant dette her. Veldig vanskelig å stoppe når man først finner et spor...
Fiskene? Øøøh... De lever, mesteparten av dem... Danioene har fått noe dritt, som jeg tror er innvollsmark, så derfor er de i karantene inntil jeg får behandlet dem. Trodde jeg hadde en liten dose fluben igjen, men hvor?
Ja, og så lekker taket mitt i stua... Tenk dere følelsen når man hører drypp, drypp, drypp, og ser at det er vått på gulvet... :S
Heldigvis er det ikke akvariene som har skylda... Det er snøen som gjør at vannet finner en annen vei enn normalt... Gleder meg til boprettslaget får skifta tak.
Tja... Tror jeg har dekket alt nå.....
Nei, forresten... Knoppen til vannlilja råtnet...
Jeg har sporet opp noen av mine forfedre, og en av dem er Berent Børretzen, prest, og utgiver av en sladderpresse på 1700-tallet...
Andre slektninger har jeg sporet via Amerika, og hjem igjen til Norge. Nærmere bestemt "Gammelgarden" på Sortland. Utrolig interessant dette her. Veldig vanskelig å stoppe når man først finner et spor...
Fiskene? Øøøh... De lever, mesteparten av dem... Danioene har fått noe dritt, som jeg tror er innvollsmark, så derfor er de i karantene inntil jeg får behandlet dem. Trodde jeg hadde en liten dose fluben igjen, men hvor?
Ja, og så lekker taket mitt i stua... Tenk dere følelsen når man hører drypp, drypp, drypp, og ser at det er vått på gulvet... :S
Heldigvis er det ikke akvariene som har skylda... Det er snøen som gjør at vannet finner en annen vei enn normalt... Gleder meg til boprettslaget får skifta tak.
Tja... Tror jeg har dekket alt nå.....
Nei, forresten... Knoppen til vannlilja råtnet...
Postet 06.02.08 kl 08:38