PLUSSmedlemskap (side 7)

Aggi
Er absolutt ingen ide å klikke på de linken for å være snille. Da vil Adsense være kjappe med å daktivere de. :) Hvorfor (og hvordan) det?


Hvordan - Den kjenner igjen din PC om du klikker samme link flere ganger, og bare en gang registreres.

Hvorfor - for å forhindre juks.

Google er ikke født i går
biXen
[QUOTE=Aggi] Er absolutt ingen ide å klikke på de linken for å være snille. Da vil Adsense være kjappe med å daktivere de. :) Hvorfor (og hvordan) det?


Hvordan - Den kjenner igjen din PC om du klikker samme link flere ganger, og bare en gang registreres.

Hvorfor - for å forhindre juks.

Google er ikke født i går

Vel, om du tar sjansen på at de ikke sletter deg så gir jeg egentlig f i det, men om du tar en titt rundt omkring på alle som er en smule skuffet over Googles reaksjon på sånt så ser du at de gjør det.

Men dette er til de grader en avsporing så vi får heller ta den diskusjon i en annen tråd, eller kanskje ett annet forum.
Jeg synes støttemedlem høres bedre ut enn plussmedlem. Som gulrot synes jeg mulighet til å laste opp store bilder i medlemsakvariene kunne være ok. Da får støttemedlemmene litt tilbake, og hele Akvaforum vil fremdeles være tilgjengelig for alle medlemmer og gjester. Man bør unngå irriterende meldiger om at man må være medlem/støttemedlem for å få tilgang til å vise sider eller bilder. Den eneste forskjellen blir at man får en annen størrelsesgrense når man vil laste opp bilder. Jeg mener APC tar 15 og 25$ for støttemedlemskap etter hvor masse en skal kunne laste opp.
Jeg synes for min del dette virker positivt! Hva man kaller det er vel uvesentlig...? Skulle jeg fått råd/tips andre steder hadde jeg passert beløpene som her er nevnt i bensin,bompenger og tlf....
Og har jeg forstått det rett så er jo intensjonen fortsatt at forumet skal være for alle, bare bli bedre... Så må det som har lyst/anledning å være "plussmedlem" ha takk fordi de er villige å betale for å forbedre dette produktet. Noe som vil gagne alle oss medlemer...
Nå har jeg lest hele tråden; sliiiten

Jeg har landet på standpunktet at jeg er FOR, selv om jeg kanskje ikke har videre nytte av de utvidede mulighetene dette vil gi. Så for meg vil det sannsynligvis fungere som en form for donasjon.

Men å ha en donasjonsknapp er jeg sterk motstander av. Da ender sikkert Holger opp med alle pengene mine en natt jeg er i samme humør som Kjell Magne Bondevik er kommet i.

Jeg mener det helt klart bør være en aldersgrense på et slikt medlemskap. Argumentet til Holger om at de kan lyge på alderen kjøper jeg ikke, selv om det i teorien kan skje.

Dukker det opp filleryer som skal auksjoneres bort til inntekt for forumet, så er jeg "long gone"

Jeg er overhodet ikke for at det skal stå synlig at jeg er Plussmedlem(på min side er det helt greit). Gi meg en god begrunnelse på hvorfor dette er nødvendig. At det er vanlig på andre sider er ikke et argument. Sannheten er vel så enkel at synlighet vil dra flere med. Etter min mening vil det bare gi et "A- og B-lag". Jeg er faktisk ikke kommunist, selv om det kanskje virker slik

Holger: For Guds skyld(selv om jeg er ateist), sett prisen til 300 kroner. Ingenting irriterer meg mer enn "lureprisen" 299.

Hele poenget med en synlig bekreftelse på at man har bidratt økonomisk til driften av forumet er jo at flere skal få lyst til det! Blir jo litt det samme som medaljene man får etter å ha støttet forumet med X-antall bilder, osv.
Kan det feks tenkes at mindreårige maser på foreldrene om at de vil ha
et nytt og fancy speilreflekskamera for å ta flere bilder til fiskebasen, og kanskje vinne fotokonkuranser!?


_____________________________________________________________

Forslag til oppsett av donor/plussmelemskapregistrering:

Ønsket medlemskap: 3-6-12 mnd.

Skal dette vises i din avatar: ja-nei.

Jeg er over 18 år! ja-nei.
Obs! Feilaktige opplysninger om alder vil medføre utestengelse i opptil ett år!

_______________________________________________________________

Forøvrig synes jeg dette forumet er så bra at det er nesten rart å ikke betale for å bruke det! Den utrolig lille mengden reklame er jo bare et pluss for brukerne. Langt ifra like forstyrende som hos enkelte andre nettsider! VG inkludert!
Det skal fortsette å være slik det er nå, men vil du ha noen flere muligheter, er det ofte vanlig å betale litt for det.

Er nok fler som ikke kommer til å benytte seg av det, selv om de har råd, ikke sikkert de ser behovet, mens andre som vil ha noen flere muligheter, velger å betale.

Aldersbegrensing synes jeg blir dumt, mange 14 åringer som er ivrige og som kanskje ønsker dette medlemskapet, da må det bli en sak i hjemmet til de brukerene under 18.
Dessuten etter min mening, bedre å la ungdommen bruke penger på et slikt medlemskap, enn masse annet tull.... Dette er jo fornuftig.

Dette bør ikke være mye spekulasjoner eller noe som helst vanskelig. Det er enten eller. Ønsker du flere muligheter, så betaler du fr den perioden du ønsker, vil du bare ha det slik det er i dag, så betaler du ikke. Skjønner ikke hvordan det skal bli klasseskille på dette. Alle har mulighet til å bli medlem.

Om man i tillegg skal ha donasjon??? Det høres ut som det er en bedrift vi må redde før den går under, men mulighet til å gi mer penger, kan jo være en donasjonsknapp, som fører til vidre prosedyre for å gi mer, om man ønsker. Tror dette blir litt frynsete, da de som betaler et medlemskap kanskje vil føle de har betalt nok. Men blir evt valgfritt dette også.


Bettina
Er nok fler som ikke kommer til å benytte seg av det, selv om de har råd, ikke sikkert de ser behovet, mens andre som vil ha noen flere muligheter, velger å betale.


Forhåpentligvis er det kanskje også noen som ikke bare tenker på sitt eget behov for ekstra funksjoner, men den generelle driften og videreutviklingen av AF for alle medlemmer, både PLUSSmedlemmer og vanlige medlemmer.

Det er fremdeles masse som kan utvikles på AF men det tar tid og koster penger. Dersom det kommer en ordning med PLUSSmedlemskap så betyr ikke det at den delen av AF som er tilgjengelig for alle medlemmer ikke vil få flere funksjoner eller videre utvikling. AF vil fortsette å vokse og få flere og bedre funksjoner som vil gagne ALLE medlemmer - både betalende og ikke-bbetalende.

Men, som sagt - dette krever TID. Holger jobber 100% i sin vanlige jobb og alt som skjer utviklingsmessig på AF er det Holger som gjør, helt alene. Og dette gjør han på fritiden sin (eller i familietiden sin, som jeg og datteren hans av og til kan føle ) og det i seg selv setter en naturlig begrensning for hvor mye han får gjort her på AF. Ved å starte en ordning med PLUSSmedlemskap er det kanskje mulig for Holger å jobbe litt mindre i den vanlige jobben og litt mer med AF, og likevel gi oss råd til bleier og barnehageplass

Det handler altså ikke bare om hvorvidt man ønsker disse ekstrafunksjonene som et PLUSSmedlemskap kan gi, men også om AF sin videre utvikling og vekst for ALLE medlemmer, både gamle, nye, betalende og ikke-betalende.
Nå synes jeg dette er mere som et rop om hjelp, støtt oss, så får dere et forum! Det er en god jobb Holger gjør, men også frivillig. Ingen har sagt han må fortsette, eller at han må stå på så mye, han kan redusere tiden han bruker......og iht til det du nevner....familietid, ja så er det noe som er dere i mellom og ikke noe medlemmer skal betale for å frigi han tid fra forumet....

Dere som da styrer forumet, burde ikke lagt ut slik avstemning som dette. Bare informert om at man kan få muliget fra en dato til å bli PLUSSmedlem, thats it..... De som vil, gjør det, de som ikke vil, gjør det ikke.....

Jeg kjøper sjelden en ting/tjeneste hvis jeg ikke har brukt for den/det, om jeg velger å bli medlem er det fordi jeg vil ha de ekstra funksjonene som medlemskapet måtte tilby, men hva medlemskapet innebærer får vi vel en beretning om senere, hva medlemmer får som ikke medlemer ikke får....

Dette begynner å bli et A4 forum....
Hehe... ok, Bettina

Da er det heldig for oss at såpass mange andre her i tråden tenker litt annerledes
Hva de funksjoner et Pluss medlem får avgjør om jeg vil bli medlem, er nok ikke bare jeg som tenker slik.

Hvis jeg kan bruke forumet slik det er i dag, og ikke ser noe behov for medlemskap, betaler jeg heller ikke.....


Tone: Kjøper du noe du ikke har behov for?

Bettina
Hva de funksjoner et Pluss medlem får avgjør om jeg vil bli medlem, er nok ikke bare jeg som tenker slik. Hvis jeg kan bruke forumet slik det er i dag, og ikke ser noe behov for medlemskap, betaler jeg heller ikke.....


Denne tråden beviser at det er svært mange som tenker annerledes enn deg ja


Bettina
Tone: Kjøper du noe du ikke har behov for?


Hvis det betyr at jeg samtidig støtter og hjelper til med utvikling av en tjeneste som jeg benytter aktivt hver eneste dag, så; Ja, definitivt

Jeg avslutter her, for denne tråden var for å komme med synspunkter, ikke til diskusjon. Det var nok min feil denne gangen
Plussmedlem
Bettina.

Dette er ikkje noko rop om hjelp. AF held fram som før uansett plussmedlemskap eller ikkje, og det store fleirtalet kjem ikkje til å bli plussmedlemmer, det er vi på det reine med.
Døgnet har berre eit visst tal timar, og det er eit mål å kunne drive firmaet med eit bra overskot slik at det er mogleg å ta ut litt meir lønn slik at eg kanskje kan jobbe litt mindre i dagjobben min i periodar eller permanent. Alle som driv eit firma vil vel gjerne at det skal bli noko å leve av?

Forslaget om plussmedlemskap er lagt ut på "høyring" i forumet fordi det er viktig å vita kva medlemmene synst om slike store ting før ting blir innført. Eg er viss på at dei fleste her sett pris på å få sagt si meining, og det har kome fram mange gode forslag som vil inngå i plussmedlemskapet.
Plussmedlemskap prøvd ut før
Nå har ikke jeg lest hele tråden så om det er sagt før så har ikke jeg fått dette med meg.

Men:
De prøvde dette ut i danmark for en tid tilbake, det var på den tiden ett av de største forumene i danmark, men etter at det gikk an og betale for noen funksjonaliteter så dabbet det veldig hurtigt av.

Nå skal det sies at her ble det ikke beholdt full funksjonallitet for de som ikke betalte, og dette var sikkert en del av grunnen til medlems flukten. Men jeg er redd for at det kan skje her og selv om det kansje ikke vil gå så fort her på grunn av at dere vil beholde hele funksjonaliteten som den er i dag.


Jeg syns noe av det som er bra her er at det er mangen folk innom noe som gjør at det er et levende forum. Mangen forskjellige anonser og tråder.

Med et betalingssystem kan det godt hende at noen noen begynner og føle at det blir forskjellsbehandling da de ikke kan være med på alt. Går de da over til andre forum så følger fort andre med. Og da kan vi begynne og miste det store mangfoldet som er her.

Det er helt klart at det er en kjempe jobb Holger gjør men som sagt før her så er det frivillig jobb og det mangler ikke på alternative forum for akvarie interessen.



Holger Lockertsen
Bettina. Dette er ikkje noko rop om hjelp. AF held fram som før uansett plussmedlemskap eller ikkje, og det store fleirtalet kjem ikkje til å bli plussmedlemmer, det er vi på det reine med. Døgnet har berre eit visst tal timar, og det er eit mål å kunne drive firmaet med eit bra overskot slik at det er mogleg å ta ut litt meir lønn slik at eg kanskje kan jobbe litt mindre i dagjobben min i periodar eller permanent. Alle som driv eit firma vil vel gjerne at det skal bli noko å leve av? Forslaget om plussmedlemskap er lagt ut på "høyring" i forumet fordi det er viktig å vita kva medlemmene synst om slike store ting før ting blir innført. Eg er viss på at dei fleste her sett pris på å få sagt si meining, og det har kome fram mange gode forslag som vil inngå i plussmedlemskapet.



Dere sier at ikke medlemmer forsatt også skal få et vidreutviklet forum, samtidig som at PLUSS medlemer vil få noen fler.... Alt skal gagne alle...ehh, ok, jeg har fått med meg at forumet blir som det for et ikke medlem, og medlemskapet er en tjeneste, er det ikke det, blir det donasjon, eller rop om hjelp, akkurat som å støtte barn i afrika....

Selvfølgelig er det mulighet for meg å gå inn i et medlemskap, men bare hvis jeg føler for behovet av de funksjonene. Jeg bruker forumet ofte, betaler jeg for medlemskap, vet jeg at de pengene går til forumet, men brutalt sagt, jeg betaler ikke for disse ekstra funksjonene hvis jeg ikke har brukt for det.



Vet dere gjør en god jobb, og jeg er fornøyd med forumet, men kanskje dere burde tenkt mer gjennom denne ideen før det ble publisert. Uansett, valget er jo deres.
Plussmedlem
Rune:
Dersom ein byrjar ta betalt for viktig informasjon og funksjonalitet som før var gratis vil ein sjølvsagt hamne i problemer.

Det vi gjer er å beholde alt som før - men gje dei som vil det muligheten til å spleise på vidare utvikling. I retur får dei nokre fordelar og utvida funksjonalitet.

Det er riktig at det finst fleire forum for akvaristikk, og folk vel akkurat det forumet dei ynskjer å bruka. Det er ingenting i sjølve forumet som blir annleis for dei som ikkje ynskjer å bli plussmedlemmer. Det er dei delane som AF har og dei andre norske foraene ikkje har det blir fordelar.

Der det blir fordelar er i medlemsprofilen, i kjøp/salg og i medlemsakvariene.

I kunnskapsbasane, artikkelsamlinga, forumet, lenkesamlinga, kalenderen og konkurransane blir alt som før og ny utvikling i desse avdelingane vil koma alle til gode. Veldig mykje av ny utvikling i profilen, kjøp/salg og medlemsakvariene vil også koma alle til gode.

Eg gjentar - ingen funksjonalitet blir tatt vekk. Det blir berre lagt til.

Eg kan røpe at det jobbast med ein butikk/produkt-guide som kjem alle til gode, og som kan vera veldig nyttig. - Etter modell frå produktguiden til Hardware.no, men tilpassa akvaristikk.
Bettina
Selvfølgelig er det mulighet for meg å gå inn i et medlemskap, men bare hvis jeg føler for behovet av de funksjonene. Jeg bruker forumet ofte, betaler jeg for medlemskap, vet jeg at de pengene går til forumet, men brutalt sagt, jeg betaler ikke for disse ekstra funksjonene hvis jeg ikke har brukt for det. Vet dere gjør en god jobb, og jeg er fornøyd med forumet, men kanskje dere burde tenkt mer gjennom denne ideen før det ble publisert. Uansett, valget er jo deres.


Synes det er snodig at folk sier slikt, når det hele går klart frem fra starten av at poenget er å kunne holde AF på topp også i fremtiden både med hensyn til funksjoner, vedlikehold og drift.
Holger får bare mer og mer å gjøre. Medlemstallet øker, folk klager for ditt og datt, bug her og bug der, vennligst fiks det NÅ, Holger!, ta av fritiden din og kast bleien i veggen, for her er det et utålmodig medlem som vil ha noe gjort på flekken!



Jeg blir forbløffet. Kan ikke folk tenke seg om, og forstå at alt du ser her i dag er et resultat av GRATIS tid og innsats, en formidabel jobb fra Holger?

Hvis vi medlemmer frivillig bidrar med noen kroner, kan Holger som han sier kanskje ta seg fri fra sin vanlige, lønnede jobb, og fikse feil og oppgradere systemet, utvikle det, mye raskere og bedre enn i dag.


Du skriver at du bruker forumet ofte, og du er sikkert som alle andre; snar med å klage om noe ikke funker etter ditt ønske eller noe mangler, og så forlanger du at det skal fikses. Gratis. Av Holger. Selv om det ikke kunne ramle deg inn å gjøre en jobb gratis selv, er det mange som mener at de har rett til å kreve at andre skal gjøre det.

Jeg er glad AF eksisterer, for jeg bruker det nesten hver dag. Og jeg tenker faktisk på det faktum like ofte, at dette faktisk er et resultat av en manns innsats på datafronten. Moderatorer trår også til og bruker gratis av sin tid, men uten Holger hadde ingenting av dette eksistert.
Tenk på det


Plussmedlem
Bettina
Vet dere gjør en god jobb, og jeg er fornøyd med forumet, men kanskje dere burde tenkt mer gjennom denne ideen før det ble publisert. Uansett, valget er jo deres.

Riktig. Og det er ditt frivillige valg om du vil bli plussmedlem eller ikkje. Du treng ikkje bestemme deg før dette blir lansert, og du kan enkelt velge det bort utan at nokon hevar augebrynet. Eg er viss på at over 90% av AF sine brukarar ikkje kjem til å bli plussmedlemer, så du vil eventuelt bli i godt selskap.
Mona: Vet ikke helt hva du sikter til, men har jeg for noen utrykkt at jeg ikke setter pris på forumet? eller til fritiden til noen av moderatorene?
Jeg forlanger ingen ting på strak arm.

Jeg gjør mye gratis jobb for andre, har flere verv, som jeg jobber med på fritid, gratis...både på jobben, skolen, og organisasjoner...ikke ta alle under en kam, du fremstiller deg selv som den perfekte bruker her og det er proviserende.

Når forumet tilbyr et PLUSS medlemskap, er det en ekstra tjeneste du kan betale for hvis du vil! om jeg vil, vet jeg ikke før det blir lansert.
Har jeg et behov for medlemskap, betaler jeg og vet da også at jeg støtter forumet, har jeg ikke behov betaler jeg ikke, er det vanskelig å skjønne?



Respekter andres synspunkter og meninger om ting.
Bettina: Med all mulig respekt så synes jeg du er litt på jordet. Jeg synes det er godt ikke alle tenker som deg. Men heldigvis er det mange som er villige til å betale litt ekstra for tjenester hvor folk legger noe personlig i arbeidet (og det trenger ikke være en faktisk funksjon). At man får noe ekstra er fint, men det å betale for å støtte forumet er vel uansett ikke noe rop om hjelp. Det er jo bare en måte å tilegne seg og sine medlemmer ekstra ressurser på. Jeg vil tippe det er mange ting Holger kunne tenke seg å gjøre her inne som han ikke får tid til, pga. det er en god del vedlikehold også med et forum. Jeg er vel langt fra noen sosialist, men å bidra til noe som gagner alle er vel ikke helt på jordet likevel så lenge det er frivillig.

Som sagt må jeg nok ærlig si at jeg tror ikke jeg kommer til å støtte selv per dags dato, pga. dalende interesse, men jeg kunne nok på et punkt tilbudt min kompetanse til Holger om han ønsket den for å bidra til å gjøre sidene bedre og lettere å bruke.
Tilfeldig bekjentskap
© Ian Fuller
Reklame for plussmedlemskap