Andreas Sitt "Akvarierom" (side 7)

Her kommer de første bildene av Corydorasen min som jeg fikk her forleden dag.
Er det ikke vanlig Aeneus?

Synes jeg ser at det er et "lekspar" for 2 av dem jeg, de har litt uvanelig oppførsel. Da mener jeg at de følger etterhverandre og "nusser" litt innimellom. Også går den andre rundt alene.
Kan dere se noe utifra bildene?

Ellers så er det bilde av Apistogrammaene mine=) Flotte McMaster som er kjempe fine. Venter bare på lek=)

[External Image]

[External Image]

[External Image]
Mer Apistogramma=)

Kjøpte en skiferstein med apisto fossil...
[External Image]

[External Image]

Det med fosilet var en spøk
Haha!

Åssen går det med macmasterne mine? Eller nå er de vel dine. Tar nok ikke lang tid før de legger egg. Har lekt flere ganger hos meg. Lykke til da!
De er fortsatt litt sjenerte, men kommer seg
Litt bedre vann hos meg vet du:P Litt mere riktig:P

Se på sajica karet mitt=)
Hva synes du?
Pøhh!! Mer riktig vann du liksom:P For det første er mitt vann mye bedre innkjørt enn ditt, og for det andre; jeg eier deg

Men sajica karet ble bra det!
Ja ok=) Hvis du mener det så=)
Åssen går det med Eggene/yngelen???
Da kommer det første ofisielle bilde av ancistrus ungene mine=)
Det er nå rundt 14 dager siden jeg oppdaga de, og de er nå klekket og flotte yngel på rundt 1 cm.
De vokser utrolig fort, og jeg fikk sjokk når jeg så dem..
De ligger fortsatt bakerst i hulen og "Gjemmer" seg, mend et skal de få lov til.
Var vel rundt en 20-30 stk grovt regnet, og det er jeg fornøyd med.

Dårlig bilde, men de er jo søte fordet da

[External Image]
Naw,Naw... Dette var nydelige kar !
ancistrusene var så søøte ''søtepusemuselummitummi'' ;D
Da er det første forsøk på artemia.
Er det ikke et fint klekkeri jeg har laget:P???

[External Image]
Da tok jeg ut en rognfull blåreke, og la oppi en liten boks med litt mose og noen yngler, så den skulle få være litt i fred.

[External Image]

Ellers så er det bilde av en rognfull kirsebærreke og masse mose, i det som er mitt nye rekekar.

[External Image]

Også kommer en liten førpremiære på mitt halveisferdige diskus kar=)

[External Image]

Enjoy=)
Discuskaret ble bra! Men en ting; skal det ikke være lokk på den artemia klekkeren? Er i hvert fall det på bildet til Holger..

Fredrik
*Det er vel mer eller mindre for og hindre at vannet fordamper, og for og holde på varmen.
Men nå har jeg på varmeovn i kåken, så her er det over 30 varme, og kjører uten kolbe nå, og det er 25grader i karene, så her holder tempen seg.

Og ja, jeg svetter, men hva gjør man ikke for fisken:P
Hehe, syns jeg ser deg... Svetter rundt der og dikker for de små...

Blir bra det der! Flott Discus-kar og!
Hehe, sant nok=)
Takk for det, blir bedre når jeg får oppi Valisneriaen min og ikke minst de 5 Red turqoise jeg har bestilt
Endelig
Da var den første Ancistrusyngelen ute av hula.
Det er ett av det søteste nurket jeg har sett på lenge.
De får jo så sinnsykt fort denne ancistrusformen også, og så vokser de i en fart.

Dette var morro=)
[External Image]
Sååå søt liten krabat...grattis med yngel....det er alltid morro. Hos meg har akkurat min kongo dvergmunnruger hunn spyttet yngel...kjempegøy :o)

Fikk du bra klekke resultat på artemia'n din?
Gleder meg til å se Discusene!

Såååå søt liten ancistrus da!
Bettina
Fikk du bra klekke resultat på artemia'n din?

Det har bare gått 20 timer. Det skal vel være greit klokken 20 tipper jeg.. Så da får vi se:P
Ok :o) Er ikke like lett de første gangene. Håper det går bra. Et tips er om du har luftpumpe med to uttak. Da kan du lage en slik flaske klekker til og overlappe klekkingene, slik at du alltid har "fersk" mat til ynglen din.
Jeg putter slangen oppi litersmål. Funger det også, og litt enklere når det må gjøres rent mellom hver klekking.
Tilfeldig bekjentskap
© Morten Kirkevåg
Reklame for plussmedlemskap