* AkVafiL * (side 7)

Jeg ofret noen av plantene i 60 litern til fordel for malawikaret. En større stein er satt inn slik at det er mulig for coryene og gjemme seg under denne. Synes karet fikk en litt tøffere look, men den svarte filmbakgrunnen ødelegger totalinntrykket. Skal skaffe kork og lage bakgrunn ut av det istedet. Så at de hadde store korkstykker på lillestrøm akvarium.

[External Image]
Sulten jeger.

[External Image]
Fint bilde,har du fortsatt white-lips?
white lip'ene gikk i mellom delfinene mine hver gang de prøvde seg på lek, så en ble solgt og den andre gitt bort. (hadde to hanner).
Siste tilskudd i 450 litern; 3 Aulonocara OB.

Er ikke kjempefan av denne typen fisk, men jeg må liksom ha dem av erfaringsmessige årsaker.. hehe..
Har satt inn tre hanner da jeg ikke ønsker lek på disse, pluss at hannene er mere fargerike enn hunnene etter det jeg har sett.
*akvafil manner seg opp mot en extrem makeover i 450 liter'n!*

Skal hente unga i barnegahagen om to timer, da rekker jeg fint en makeover før jeg må dra.
Og slik ble resultatet. Ble fornøyd med sidene, men ikke med midten. Må nok justere litt der, så det ikke ser så "tilgjort".

[External Image]
Den største F1 frontosa'en min begynner å få panne.

[External Image]
Denne delfinhua har nylig lekt. Her tygger hun.

[External Image]
Otopharynx lithobates "zimbabwe rock" aka "yellow blaze".

Hanne.
[External Image]

Hue.
[External Image]

Denne hua tygger.
[External Image]
Aulonocara OB og en dårlig versjon av en tyggende Golden.

[External Image]

[External Image]
4 huer tygger. Golden, Moorii, Aul. OB og Lithobates. På tide å kvitte seg med forrige Aulonocara kull.
Alger har snart tatt helt over 60 literen. Karet er for tiden fisketomt, og jeg blir ikke enig med meg selv om hva jeg skal bruke dette karet til.
Vurderer malawi yngel, men har også litt lyst på VF Axelrodi, kardinaltetra.

Det ble yngelkar av juwelkaret. De 4 hu'ene tygger på 15.dagen, snart klare for stripping.
Aul.OB og Lithobates hu'ene har tydligvis spyttet i karet i dag, munnene deres er tomme og de sluker artemia under foring. OB'en bryr jeg meg ikke om, men hadde gleda meg til å fore opp et nytt kull med Yellow Blaze'ere.
Jaja, med 3 huer i karet er det vel ikke lenge før neste runde.

Golden og Moorii huene holder fortsatt, men jeg er usikker på om jeg gidder å ta vare på yngel fra disse. Får ta en vurdering i løpet av dagen i morra..
Aulonocara Stuartgranti "Mozambique" Også kjent som "Red Flush". Yngel 4-5 cm.

[External Image]

Otopharynx Lithobates. Denne arten kalles ikke "Yellow Blaze" uten grunn.

[External Image]
16 mars

Strippet golden hua idag, og sitter nå med 16 yngel. Hua er såpass liten enda at kullet ikke ble så stort.

Delfinhua har svelget/spyttet kullet sitt, så der ble det dårlig. Dvs at jeg var for sen på 3 av 4 huer. Hadde tenkt å strippe alle 4 som tygde før helga, men ettersom svigerfar kom på besøk fra torsdag til søndag ble dette utsatt.
Heldigvis er det ikke lenge til neste runde.
Er den gule en Golden?? Mine har MYE mere markert sort stripe på ryggfinnen!!
Den ble kjøpt som golden, men jeg mistenker denne for å være en p.saulosi. I så tilfelle er ynglene mine en verdiløs mbunamix som aldri kommer til å forlate husets fire vegger.
1 Moori, 1 Aul.OB og 1 Pseudot.Marigold går å tygger.
Tilfeldig bekjentskap
© Pål A. Hegland
Reklame for plussmedlemskap