Palettciklide (side 7)

Ikke minn meg på Louzy mobilkameraer :P hehe som kun duger til å ta bilde av stillestående ting å tang :p hehe

Hva slags kamera har du Heidi?
Fink3n
Ikke minn meg på Louzy mobilkameraer :P hehe som kun duger til å ta bilde av stillestående ting å tang :p hehe Hva slags kamera har du Heidi?
Ikke spør så vanskelig da, skal se etter. ja skal vi se....Nikon D40x hvis det sier deg noe. Det er iallefall nytt. Fekk det tå kailln, han oppdaga at æ dreiv å tok så my bilda tå feskan å at æ itj va helt fornøyd så han sprang ut å kom at me det her kamerae. Snill gubbe sjø... Så nå er jeg på avvenning fra det gamle og påvenning til det nye. Det er vanskelig syns jeg å få tatt fine bilder når en ikke skjønne ka aill tusen små knappa e te for nå. Men prøve litt hver dag og jeg legger mye bilder ut her inne på forumet av ymse kvalitet men er ikke redd for å drite meg ut så det går da bra. Det er det man lærer av å prøve og feile. Så en dag kommer det perfekte bildet vettu. tvi tvi.
Har selv et Olympus "noe" 540 UZ hehe... har på følelsen det er litt "trægt" i avtrekkeren, men har ikke orka sette meg helt inn i alle innstillinger heller enda :P hehe...
tror jeg fikk tatt noen gullkorn idag, men må få sett igjennom dem på pc'n endag jeg gidder overføre =) Sykt morro å følge med på de små tassene der de svømmer rundt =)
Ja mine utvider nysgjerrigheten sin hver dag. Men de er veldig obs foreldrene om en kommer for langt unna ja. Satte oppi to små ancistrus i går og siden har ingen sett dem... dæm vart væl skræmt...Håper de lever og at de viser seg en dag de er tryggere.
Mine har mer eller mindre bebodd hjørnene i akvariet, og inne i et slikt konkylie skjell jeg har med to åpninger, ser allti to ancitruster inni der =P dem gjemmer seg nok bare bittelitt til å begynne med, men de er vel mere nattaktive å så =)

WOOHOO!!!

Jeg har beibiser!!!! Hadde nesten gitt opp jeg! Men nå er foreldrene ute med bittesmå beibier! Jippi!!

De er så små. haha, hadde glemt hvor utrolig små de er :o

Og prikk like sanda så det var bare flaks at jeg så de også Klarer ikke å telle dem, men det er ganske mange tror jeg. Jeg ser 10-15 stk, men det er ganske tydelig at det er fler bak der.

Eggene har vært inni en av terracotta pottene, men de har gravd ut en hule under en stein, og flyttet dem dit. 10-15 er synlig, men jeg vet at det er fler under steinen ettersom hun er så opptatt der.

Nå blir det spennende

Men først - sove hehe. Måtte bare inn og juble litt først
Gratulerer =) Så morro...
Men jeg må løpe, hehe HV Øvelse :S

Har telt over mine forresten og det ser ut til å være 20-25 bebiser totalt som er store å fine nå...

Lykke til Nille =)
hurra endelig får vi håpe at det lykkes. Det var moro å lese ja. De er overalt i akvariet mitt nå med de åasser på enda. Jeg ser hannen holder på å miste litt av den intense fargen. Kan det være tegn på at nå får de klare seg selv. Håper det går bra med dine nå da...Lykke til og gratulerer.
De er så søte! Hadde helt glemt akkurat hvor små de er hehe. Og nesten umulige å se mot sanda også, men det er jo akkurat slik det skal være. Klarer ikke å telle, men tror det er rundt 20-30 stk.

Litt blandet dette her egentlig... takket være Mona O har jeg fått cory dilla, og gikk og lekte meg med tanken på å selge disse palettene på auksjonen på Lillestrøm lørdag... men med beibier som er SÅ små enda tror jeg kanskje ikke det går særlig bra...

Jeg får heller nyte synet av yngelpleie en stund, og bruke tiden til å bestemme hvilke coryer jeg vil ha etter hvert
Jeg er helt tussete jeg! Får ikke gjort noe som helst!

Beibiene spiser sitt første tetraMinBaby måltid nå. Sprøytet ned med stor presisjon. Og de begynte å spise med en gang. Nå er de oppe fra sand a også, og napper i mosen. Jeg er sikker på at de finner masse snadder der, men må jo mate litt også
Ja man blir helt tussete av dette her. Mine liker seg veldig godt i mosedottene og i javamosen. Har du fått corydilla ? Så rart det samme har jeg. Har et eget kar med 4 coryarter oppi. 120 liter med albino, panda, flekket pansermalle, metallpanser og en metallpanser som er veldig grønn og rødaktig i finnene på ryggen. Skjønner ikke hvorfor den er sånn for det er en jeg har drettet fra vanlig metallpansermalle. Har også leopard og pygme i storkaret på 180 liter. Man blir helt tussete av å se på disse også.
Mine små palletter er veldig nysgjerrige på sneglene mine. Svømmer rundt de og setter seg på ryggen til de osv. De er bare helt nydelig.
Hehe! De er så nydelige! Mine ser helt like ut - bare mindre selvfølgelig. De "sov" på rota i dag, så jeg fikk telt de. Kom til 20 stk, og tror jeg fikk talt alle.

Jepp, jepp.. cory-dilla. Monas tråd burde ha en advarsel på toppen slik at man vet hva som skjer om man begynner å lese...

Nå har jeg planer om noen fler cory (har kun aneus og panda enn så lenge), og masse idéer til innredning. Kun på grunn av Mona *ler*

Sånn sett kom palett-ynglene litt ubeleilig, men det er jo fantastisk å studere yngelpleie Når jeg en dag får akvarierommet mitt skal jeg ha begge deler. Men enn så lenge - med lite plass og tynn lommebok må jeg nok holde knallharde prioriteringer

Prøvde å ta bilde, men mobilen holder ikke mål. Søstern fikk kamera her om dagen.. er hun på besøk skal jeg få hun til å knipse noen fine bilder!
aaaah. Nå er auksjonen på Lillestrøm godt i gang Hadde gledet meg i flere uker, men først i går innså jeg at det kolliderer med håndballkamper på Lillehammer.

Beibiene lever enda, men det er betraktelig færre.. talte 8 stk nå, men usikker på om jeg fikk med alle. Uansett er søskenflokken minst halvert. Vet ikke helt hvorfor, mor og far bytter på og sitte barnevakt og de passer godt på. Men - det er jo deres første gang, og det er ikke godt å vite hva som skjer i nattens mulm og mørke
Heisann igjen =) Update incoming.

Har vært litt på HV-Øvelse og div aktiviteter i helga, men nå har jeg endelig litt tid å oppdatere =)

Mine palettbabyer har å minsket i anntall (samme har kardinaltetraen) regner med de fikk tatt knekken på endel babyer før foreldrene tok tilbake :P
Teller nå totalt 5 babyer og de ser såpass store ut nå at det skal ikke være noe mere frafall(håper jeg) så nå få vi se om de faktisk klarer vokse helt opp =)

Finken
Heisann og hoppsan. Nå begynner mine små troll å bli store ja. De er bare så søte. Ser mor og far passer bestemt på enda men ser at far begynner å bli bleik i fargene. Er det vanlig? De er overalt i karet, svømmer etter foreldrene som ser ut til å veksle på å lede troppen. De små elsker å erte sneglene. Hvor lenge er de avhengige av foreldrene og evt kan skilles fra dem? De er fremdeles veldig mange og har ikke minket noe i antall som jeg har merket ihvertfall. Legger med noen bilder av trolla....
Jøss det var noen virkelig flotte bilder =)

Mine er desverre blitt veeeeeeldig tynne i flokken, sist jeg fikk se "alle" var de bare tre :S men ser hoa allerede viser seg frem for hannen igjen så de gjør seg vel klar for et nytt kull... hopefully...

hva slags andre fisker har du sammen med dem?

Hmm, min hann har ikke mistet fargene noe særlig som jeg har lagt merke til...

Mvh Finn-Erik
Nå har jeg bare 2 ancistruser og snegler sammen med dem. Jeg måtte evakuere 2 glassmaller og 1 flaggtetra etter at de hadde tatt livet av 2 flaggtetra og 2 glassmaller. Så jeg vet ikke hva andre jeg kan ha sammen med dem uten at de jages ihjel....???
Jeg hadde originalt 11 kardinaltetra 5 SAE og 3 Ancitrus (eller hvordan det staves) men te plukka rimelig fort ifra hverandre Kardinalene så de er nede i 4 stk nå... en ancitrus tok kvelden å.. ser en av de som er igjen har litt nappede finner. To SAE tok å kvelden, men det tror jeg egentlig var at butikken jeg kjøpte de fra hadde dytta all fisk i etpar reoler med akvarie pga de skulle bytte ut hele driden så tror de var hyper stressa fra før, pluss litt extra stress fra jagende foreldre... De tre gjenlevende som jeg kjøpte på en annen butikk stortrives ser det ut til.

Men jeg er å i markede for å oppgradere fra ca 150 til rundtom 350 liter... jeg er litt hekta, men har ikke plass til to "store" kar i stua =) hehe...
Hei og hopp!

Husker faktisk ikke hvor lenge de bør gå sammen med foreldrene.. er sikkert 5 år siden sist jeg hadde småttiser, og mener og huske at jeg bare lot de gå der helt til vi skulle flytte og jeg ga bort både kar og fisk, og da hadde de blitt store. Litt googling/søk på forumet kan kanskje gi noen svar Men de kan garantert gå sammen med foreldrene frem til nye egg er lagt. Enten så vil den saken gå greit, eller foreldrene vil jage de eldste veldig etter at de har fått nye egg å passe på.

Det tynnes veldig i flokken her også.. litt usikker på hvor mange det er.. kanskje 5 stk nå. Jeg tror egentlig ikke at guppyene tar noen, de holder GOD avstand på dagtid i hvert fall. Men hvem vet hva som skjer om natten :S

De som er i karet har i alle fall vokst noe veldig! 1.5 uke siden første tur ut av hula og det er STOR forskjell

Mine har veldig sterke farger enda også, men hunnen viser seg frem igjen, så jeg aner ikke hva som kommer til å skje.. håper hun holder seg i skinnet en stund til haha.
Ja den litersyken er no dritt.......har nesten ikke lyst til gå på jobb lenger for det er så mye spennende som skjer i kara at det er helt vondt å gå fra de.....
Men penger må man jo ha hvis man skal utvide med flere kar....se der, der kommer litersyketankene igjen....
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap