Liv's vannverden (side 7)

Veldig fint=) Likte godt de plantene som er på høyre siden på bilde.. Hva slags plante er det??
Det er vanlig hydrocotyle - heter vel leucochepala... hm ett eller annet søk etter hydrocotyle og noe på leuc..... Fin plante, har slitt med å få den til før, men fikk tak i nen flotte på akvariemagasinet.
Hydrocotyle leucocephala.

Det ble nydelig, Liv! Kan jo ikke annet enn like det når du har flere av de samme plantene og lignende oppsett som meg

Neida, synes du har fått det fint til. Liker at det er såpass fritt område foran i karet. Mange tror de må fylle hver en krok når de innreder, men det er faktisk viktig med "luft" i innredningen også. Kjempefint!
Takk for det Alltid hyggelig med positive tilbakemeldinger. Tror vi har ganske så lik smak når det gjelder både planter og fisk ja Gleder meg veldig til å se nye 120 literen din. 180-literen din er en drøm - du er så flink å skjule pumper og alt - helt suverent.

Tatt et nytt bilde av 128 literen etter jeg bytta bakgrunn. Nå til mørkeblå. Ble mye finere.
Huff, stakkars prinsesse
Etter to kull med unger fant prinsen ut at han likte en annen dame bedre. Nå jager han og nye dama den stakkars småbarnsmoren på livet. Prøver å få fiska henne ut, men ikke så lett i det akvariet som er fullt av steinrøyser.
Liker mørke bakgrunner. Gir mere dybde i karet. Har sett at enkelte sverger til mosevegger og lignende, men det gir veldig lite dybde synes jeg. Likedan med enkelte bakgrunner. Nå skal det sies at de mer forseggjorte bakgrunnene kan løfte et kar betraktelig, spesielt i kar med mye stein og lite planter, men det kan fort bli kjedelig også.

Jeg kommer til å fortsette med sort bakgrunn i alle karene. Synes også plantene kommer mer til sin rett da. Synes karet ditt ble fint med ny bakgrunn, men så husket jeg ikke helt hvordan det så ut før heller da
liv_65
Etter to kull med unger fant prinsen ut at han likte en annen dame bedre. Nå jager han og nye dama den stakkars småbarnsmoren på livet. Prøver å få fiska henne ut, men ikke så lett i det akvariet som er fullt av steinrøyser. :-(

Ikke så uvanlig, har jeg lest. Hun som har hatt flere kull er nok i dårligere kondisjon enn den andre. Hva velger hannen da tror du? Er ikke så helt ulik enkelte menneskelige varianter av hannkjønn heller det ;D
Hehe ja.... kan vel ikke si man ikke har hørt om tilsvarende blant tobente... dog lar de som regel gamlekjerringa få leve.....
Tante Astrid
Liker mørke bakgrunner. Gir mere dybde i karet. Har sett at enkelte sverger til mosevegger og lignende, men det gir veldig lite dybde synes jeg. Likedan med enkelte bakgrunner. Nå skal det sies at de mer forseggjorte bakgrunnene kan løfte et kar betraktelig, spesielt i kar med mye stein og lite planter, men det kan fort bli kjedelig også. Jeg kommer til å fortsette med sort bakgrunn i alle karene. Synes også plantene kommer mer til sin rett da. Synes karet ditt ble fint med ny bakgrunn, men så husket jeg ikke helt hvordan det så ut før heller da ;)

Ja, liker også best mørke Helt enkelt med en mørk bakvegg er det beste. I akvarier som ikke er altfor store så syns jeg de innvendige bygger for mye også. Plakater er så fake at det er vond tå se på. Da ser jeg heller på veggen bak (Med mindre den har møstrete tapet hehe...)
liv_65
Hehe ja.... kan vel ikke si man ikke har hørt om tilsvarende blant tobente... dog lar de som regel gamlekjerringa få leve..... ;-)

Tror nok også den menneskelige kjærringa ville fått gjennomgå om hun ikke hadde pella seg ut døra når den nye flytta inn
Joda, men det finnes manneplagere også Jeg har nettopp fått egg i hulen til grønn dvergacara, og måtte også denne gangen sende den vordende far på ferie i et nabokar fordi kona kommer ut av hulen som en sort furie hvert kvarter og banker livet ut av stakkaren. til slutt bare hang han i overflaten, så det ble ferie denne gangen også...

Tror nok også den menneskelige kjærringa ville fått gjennomgå om hun ikke hadde pella seg ut døra når den nye flytta inn

Hehehehe ja det har du vel altfor rett i Med mindre mannen er decent nok til å la kona og ungene beholde huset mens han stikker med sportsbilen og elskerinna
juvel
Joda, men det finnes manneplagere også ;-) Jeg har nettopp fått egg i hulen til grønn dvergacara, og måtte også denne gangen sende den vordende far på ferie i et nabokar fordi kona kommer ut av hulen som en sort furie hvert kvarter og banker livet ut av stakkaren. til slutt bare hang han i overflaten, så det ble ferie denne gangen også...

Hehe ... det var godt å høre.. vurderte et øyeblikk i solidaritetens navn å kaste ut hannen
Weeeeeeeeeeeeeee
DET er det største eggrøret jeg noen gang har sett........
Med de eggrørene måtte det jo bli egg
Pappan passer eggene som er lagt på en rot bak all vallisneriaen min Mamman er på vift som vanlig

Hmmm de eggene ser altfor hvite ut ved nærmere øyensyn. Vet ikke hva som skjer om de mugner eller er ubefruktet. Jaja... når det gjelder sommerfugler tror jeg en skal være fornøyd med at de trives og legger egg
Ahhhhhh
Hvor er jeg lykkelig over mitt nyoppsatte halvautomatiske vannbyttesyste. Finnes knapt noe deiligere enn å sitte og slappe av og se vann fylles og tømmes. Eneste jobben er å sørge for at ikke nysgjerrige dverg ciklider svømmer inn i slamsugeren
For et latmannsliv!

Nei, nå skal jeg snart frem med bøttene mine og få meg ukens styrketrening. Slanger er for sveklinger ;D

(Misunnelig jeg? Neeehei!)
Hehe må innrømme det er meeeeget bekvemt. Sliter med tennisalbue og vonde skuldre om dagen også, så da er det dobbelt godt å slippe Anbefales på det varmeste nå du får deg et kar til

Eggene passes fortsatt på
Særlig pappan er flink. Står og vifter egg det meste av dagen. Men de renser ikke eggene særlig effektivt, så jeg ser det er blitt en del hvite egg der nå. Jaja.... fortsatt lov å håpe
Næmen.........
Overtok en 96 liter da 180-en min gikk lekk for en måneds tid siden. Var igjen noen ørsmå reker i grusen der, men antok de forsvant raskt med 10 glupske ciklider i en 96 liter. Men..... i dag så jeg plutselig for første gang siden dag 1 en reke - og jammen var ikke reka blitt i alle fall 3 cm. Så den har gjemt seg og spist og kost seg og vokst gitt Må prøve å få tatt bilde om jeg skulle være så heldig å se den igjen. Hadde vært morsomt å vite hva slags reke det var. Har aldri hatt reker så jeg har ikke peiling på dem.
Tilfeldig bekjentskap
© Ian Fuller
Reklame for plussmedlemskap