Keiko's vannverden (side 7)

Dette ble veldig bra! Likte at det ble mer steiner. Om de ikke er helt lik de andre så regner jeg med at algene gjør noe med det etterhvert Husk å legge inn de nye bildene i profilen slik at jeg kan putte den på favorittlisten min

Gratulerer med de nye lysrørene også. Ikke godt å se endringen akkurat på lyset på bildene, men godt at du endelig har fått de på plass.

Godt nyttår til deg også!
Det ble en flott innredning, ja Stillig med vallisneriaen i bakgrunnen som "bøyer seg i brisen"
Takk skal dere ha begge to, fiskene var veldig nysgjerrige på forandringen og ser ut til å like det. Jeg skulle gjort dette for lenge siden så skjønner ikke hvorfor jeg ikke har fått ut fingeren tidligere.

Blålyset vises nok ikke så godt på akkurat de bildene der, men det er stor forandring for øyet som ser. Blålyset er også stilig som nattlys
Håper også at algene tar hånd om fargeforskjellen som foreløpig er på steinene.
Bildene har blitt lagt til i akvariets profil.
Spikern altså. Her våkner jeg på en fantastisk lørdag, med sol, varme og herlige tider. 23 grader ute og 27 grader på kjøkkenet (åpen løsning til stue). Gløtter bort på akvariet når frokosten glir nedover spiserøret og der ser jeg en fisk som holder på å stryke med. Går bort til akvariet og henter fram håven og en liten pose. Gløtter opp mot akvariet i det jeg har plukket fram håven, og der ser jeg til min store forskrekkelse nesten ALLE av mine fisker i 530 literen har avgått med døden. Spikern tenker jeg og henter en større pose. Stikker handa nedi og jeg er sikker på at det var bortimot 40 grader+ i akvariet. Skynder meg i å tappe ut vann samtidig som jeg plukker døde fiskekropper. Tror jeg så 5 "svømmende" fisker igjen oppi der og algespiserene(alle de overlevde).
Frontosaene, hinderihannen, rød zebra, lombardoi, hongi.... alle borte....
Fylte på med kaldt vann rett fra springen og hadde oppi isbiter før jeg måtte rushe avgårde til jobb, lokket står nå på full gløtt for å lufte ut varmen.
Søren at jeg ikke tenkte over det når jeg ikke stirret meg bort i akvariet i går kveld. Har aldri vært plaget med varme og dødsfall på sommeren, så det var vel derfor det ikke streifet innom hjernebarken.
Jaja, har i det minste fått meg en lærepenge, selv om den var ufattelig trist.

Pass på varmen! God sommer folkens!
Auda! Føler med deg - sånt må være så uhyggelig kjipt
Uff, det var fryktelig
Men var det varmekolben som hadde klikka?
Det var ikke noe vakkert syn akkurat
Var sikkert en blanding av ei glohet leilighet og en varmekolbe som ikke var helt i vater. Ufattelig kjipt uansett ;(
Har nå satt en vifte ved akvariet og fått ned temperaturen til normalen. Blir en ny varmekolbe på mandag i hvertfall for sikkerhetens skyld.
Da har mine nye fisker ankommet Kr.sund og 530 literen.

De jeg bestilte var
Ps.zebra rød ob.
Ps.elongatus chewere
Pro.taeniolatus "Hinderi"
Cyn.afra
Labeo.trewavasae
Lab.hongi
Cyp.Frontosa

Er derimot litt usikker på om Afraen jeg bestilte kom, de skulle være store i størrelsen og jeg kan ikke huske jeg så de når jeg sendte med samboeren min isoporesken. Gleder meg uansett til jeg er ferdig på jobb og får sjekket ut herlighetene. Har nå fått ordnet vifte ved akvariet som gjør at temperaturen er på 23-25.
Håper det går bra med nykomlingene. Ønsker meg forresten oppdaterte bilder av karene dine
Nykomlingene har det veldig bra, spiser bra og blir store og sterke om lang, lang tid. Temperaturen er stabil og under normalen. Frontosaen er 3-5 cm, så det tar nok noen år før de kommer i samme størrelse av Keiko jr.

Bilder kommer nok etter hvert som jeg får tid og ork
Det høres jo lovende ut. Litt stusslig uten fisk i tanken så jeg går ut fra at du koser deg med de nå. Fikk du afra også? Så du var litt i tvil på et tidligere innlegg.
Ja, det var det da.. Jeg er fortsatt ganske usikker på om de fulgte med. Litt vanskelig å telle når de først har kommet i akvariet De jeg bestilte skulle være large, så jeg skulle vel ha sett om de var i akvariet..? Jeg har lagt merke til at 2 er en liten bit større enn de andre, men jeg ville ikke sagt at de var large. Uansett så er det bare 2 jeg ser som er av den størrelsen og ikke 3. Kan jo hende den andre gjemmer seg blandt de andre og ikke er så enkel å se.
Men jeg husker fra når jeg så gjennom posene, så var det 6 stk som var enslig i posen, frontosaen og to til, det kan kanskje være disse, men at de har glemt å sende en til.
Ikke vet jeg, men hvis dette er afra, så savner jeg elongatusen som jeg skulle ha 5 stk av. Hmm, jaggu meg ikke enkelt å se når de er så mange og ikke utfargede.

Skulle ta ork til meg nå og ta bilder, første bildet er tatt og beskjeden "minnet er fullt" dukker opp..
liverbird
Skulle ta ork til meg nå og ta bilder, første bildet er tatt og beskjeden "minnet er fullt" dukker opp..

Akkurat det høres merkelig kjennt ut ;b

Det blir vel mulig å se forskjell på de når de får vokst seg til, men kjedelig om du betaler for fisk du ikke har fått.
Joda, det er det nok. Men da blir det bestilt nye og ikke betalt
Tok noen hurtige bilder av akvariene mine

Bilde 1. 72 literen med kileflekkrasbora. Lille blå har avgått med døden

Bilde 2. 530 literen fra venstre side

Bilde 3. 530 literen fra midten
Bilde 1. 530 literen med malawi fra høyre.

Bilde 2. Effectline akvariet på 180 liter til min kjære med lett blanding.
Så leit med kampfisken, men han hadde det ihvertfall fint hos deg den stunden det varte. Likte looken på det karet veldig godt!

Jeg blir like lamslått hver gang jeg ser et skikkelig bra malawi-oppsett. De fiskene har utrolig vakre farger og å se en hel bunch med fargerike ciklider svømme sammen er nesten merkelig for den som er vant til ciklider av det slaget som helst vil være alene i karet.

Skjønner godt at du er stolt av det karet
Glemte å spørre tidligere i dag, men det er vel åpninger for uttak av slanger, ledninger og slikt på de armaturene?
Eh, på 530 literen min er det på begge sider, men på armaturen til Astri (180 liter) er det kun på en side om jeg husker riktig. Jeg skal undersøke nærmere hvordan det er når jeg kommer hjem Hvis ikke kan jeg høre med Akvastabil om de kan lage til et ekstra hull på høyre side..
Å, du er snill altså
Må nok ha to hull siden jeg har utvendig filtrering på disse to karene.
Tilfeldig bekjentskap
© Sigmund Hansen
Reklame for plussmedlemskap