Eivinds våte kasse(r) (side 7)

Jeg lagde i går en nye bakgrunn til 160 litern. Jeg tok gråpapir, slikt som er brukt på bøker og malte klatter med svart oker og rosa litt her å der. Så knudret jeg det i sammen og der var den fine bakgrunnen. Trodde ikke den skulle bli så fin som den er men det endret seg når jeg så den i lag med karet.

Jeg vil takke Tante Astrid for inspirasjonen til å gjøre dette.

Slenger og litt bilde av beboerne. Det er tetraene og Gibbien.

Må og fortelle at i dag bytta jeg Acaraene mot 10 reker og kjøpte og 10 reker. Disse var jo kirsebærreker. Så nå er det snart paletter som skal inn.
I dag ble det kjøpt inn 5 palettciklider. 1 par og 3 som er nok 1 han og 2 hunner.
Har og ommøblert litt og her er bilder av det. Tok ut den store hula og satte inn 2 små.

1. er av hele. Glemte å ta av blitzen så det ble dårlig. Finner ikke det vanlige kameraet heller.

2. Høyre side som er en mer åpen gressslette med vasspest og hairgrass. Litt dårlig belyst men blir bedre når jeg får ferdig lystoppen. Skulle kanskje svakt rengjort filteret. Ganske grumsete vann.

3. Er midten og høyre side. Her er det og en hule under rota. fremfor en liten skog vallisnera og bak er sverdplanten
1. Midten sett litt bedre.

2. Den ene hula på venstre side.

3. Hula på Høyre side som har snegle invasjon
Tok en liten photoshoot av rekene mine i dag. Har verdens verste kamera så det ble ikke bla bilder. Finner ikke det gode. Dette kameraet har ikke engang macro funksjon(nærbilde)

Det er tetra discus som står på menyen nå. Det og hakari sinking wafers likte dem.
Har også endret littegrann i forhold til det var før. Er helt perkekt nå. Mangler bare noen få ting som er mer mose på røttene. En cryptocorne som brer seg litt ut. En utvendig pumpe som gjør det mulig å plassere anubiasen litt finere og kanskje noen vallisnera bakerst.

Men det aller aller viktigste mangler. Nemlig Corydoras Pygmaeus! Gleder meg til å få dem. Har avbestillt de første for å se om jeg ikke kan få tak i noen billigere.
Dropper mini
Jeg bestemte meg på tirsdag til å droppe å ha pygmaeus til jeg får kanskje et akvarium på noenå40 liter og får dem mye billigere.

Men jeg var innom hos dyrebutikken i dag og kikka på dem. Jeg kunne jo nesten ikke kikke så små dem var Kan tenke at eggene var akkurat som sebrasnegle eggene som jeg har over hele 160 litern.

Men i stedet for pygmaeus fant jeg meg en leksgruppe på 9 c. sterbai som jeg heller skal ha.
Gratulera med9 stk Corydors Sterbai.
Hvis du får yngel med dei er eg intresert i å kjøpe ein gruppe med yngel av deg hvis du skal selge yngelen da.

Lykke til, så håper eg at desse får yngel
I dag fekk eg gratis 1 palett hunn og 2 eplesnegler så store som steiner. De var svære. en er gul og en er lilla.
Har du fått Corydorasane ?

Slik som eg forstod det så har du fått Sebra snegleegg ? Korleis går det med dei ?
Eg har ikkje fått dei enda.

Sebraeggå har komme. Men kan ikkje flytta dei for det er på frontruta. Og GUD kor irriterandes dei er. Må få eit barberblad til å skrape vekk. Vis dei hadde lagt eggå på eit eller aent flatt sånn eg kunne tatt dei ut konne det gå bedre.
I morgen tror eg at det blir henting av corydoras. Blir kjempekjekt det.

Om ikke lenge blir det og rekeyngel sprettende rundt. Har sett i hvertfall 3 reker som går med egg og spretter rundt med dem i magan. Litt rart å se på.
Er det av Tønnes du skal kjøpe ?
Ja det er det. Eg kan gjerne ta med meg sneglane du skal ha til deg. og til Anders om han og skulle ha.
Vis du vil at eg ska få dei med så kan du bare gi en beskjed på melding. nr e 924 85 964
Ja det hadde vert fint.

Eg har avtaller med Tønnes, og det var at han skulle sende det til meg men det er jo enda bedre om du kan ta det med for meg.
Eg skal ha javamose og gaffelmose og jegersnegle av han. Eg har betalt han.
ok, då må du bare gje han beskjed om at eg tar det med vis mulig.
Eg har gjort det.
Kva kl skal du hente ?
Eg venter på svar av han
Eg fekk ikkje tid i dag. Me ska ta vegen i mårå. Så får håpe det blr god tid for han og meg.
Tønnes har solgt leksgruppa med Cory. Sterbai siden han ikkje høyrte noen meir fra deg.
Men skal du reise til sola for å hente bare jegersneglane ?

Så då reknar eg med at du er interesert i ein anna Cory. gruppe. Eg veit om ei her i Rogalnd som leger 7-8 stk Cory. Elegans til 200 kr
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap