Tom sin akvaverden:) (side 7)

I forbindelse med at jeg skulle flytte mine L-134 over i nyt kar, så fikk jeg tatt noen bilder også

Malle 1
[External Image]

Malle 2
[External Image]

Malle 3
[External Image]
Noen flere

Malle 4
[External Image]

malle 5
[External Image]

malle 5 ovenfra, er dette en hunn?
[External Image]
Bilder av mine Bolivianske sommerfuglciklider med yngel

[External Image]

[External Image]
den ene malla der var jo temmelig diger rundt "livet" :p
Var det jeg også syns, så derfor lurte jeg nesten på om det var en rognstinn hunn:P. Evt bare et matvrak hehe
Når ca tenker du at du kanskje har noen boliviansk sommerfuglciklider for salg da? Har begynt og få litt sansen for dem. Tror du et par kunne gått i en 120l med en stim ildtetra og en liten stim corydoras? Er klar over at corydorasene er litt dumme angående territorier osv, men har hørt at disse ciklidene ikke skal være så ille?

Hehe så lurer jeg litt på om det var du som solgte fire C. Panda ungfisk på auksjonen i Stokke?
Går fint å ha corydoras og bolivianske sommerfuglciklider, har selv hatt den kombinasjonen i mange år uten problemer.

Regner ikke med at yngelen på de bolivianske er klare før etter Jul en eller annen gang.

Ja jeg solgte 4 stk ungfisk av C. Panda på auksjonen, noe du lurte på i forbindelse med de?
Hehe nei jeg bare tittet litt her og begynte og lure på om det måtte være deg som var selgeren. Stian og jeg er veldig fornøyd med de fire sjarmørene våres. Selv om de virker litt kresne, er blitt til at de får mest bananorm og mygglarver, men du har ikke noe tips til noe "tørr"mat til dem? Hadde vært greit og ha en boksmat til dem også.
Tom K
malle 5 ovenfra, er dette en hunn?

Hehe, det kan ikke være noe annet Den var jo nesten trill rund! Det er helt klart egg innabords der.
mona o
[QUOTE=Tom K]malle 5 ovenfra, er dette en hunn?

Hehe, det kan ikke være noe annet Den var jo nesten trill rund! Det er helt klart egg innabords der.

Er det jeg også satsa på, men er generelt dårlig til å skille kjønn på l-maller bortsett fra på ancistrus hehe. Håper på yngler om ikke så lenge, stort og flott eget kar har dem også fått hehe
Etter dagens fangst på auksjonen i Oslo, så er jeg i full gang med å tilvenne L-mallene jeg kjøpte.

Det blei 3 Stk L260 på4-5cm og 2 L066 på ca 3cm.

Beklager at bildene av mallene ikke er helt topp, men fisken er fremdeles i posene.

Akvariet

[External Image]

Bilde 2 L260

[External Image]

Bilde 3 liten tass av en L066

[External Image]
Har det blitt noe styr på mallene du kjøpte Tom? Egg eller yngel mener jeg? Har vært stille fra deg i tråden ser jeg...... på datoen på siste innlegget.
Da har jeg lest gjennom tråden.
Masse tøffe oppdrett du har hatt.
Den tetraen Pyrrhulina zigzag fikk jeg lyst på. hehe
Også utrolig flott de mallene dine og da spesielt Peckoltia sp. L134.

Håper på oppdateringer.

Espen
Heisann;-)
Flott tråd du har!!Kjempespennende å lese den! Fikk svar på endel spørsmål der! Mine sommerf. ciklider har lagt egg idag,men lurer på hva som er rett å gjøre? Skal jeg la dem klekke i karet eller ta dem ut? 112 liters kar,der dem går sammen med kardinaltetraer,2 kulliåler,en sae og en ancistrusbaby! og når begynner jeg å fore ynglen( Hvis de klekkes første gangen da) Dette er sikker dumme spørsmål men jeg spør i allefall!
Myrra
Flott tråd du har!!Kjempespennende å lese den! Fikk svar på endel spørsmål der! ;-) Mine sommerf. ciklider har lagt egg idag,men lurer på hva som er rett å gjøre? Skal jeg la dem klekke i karet eller ta dem ut? 112 liters kar,der dem går sammen med kardinaltetraer,2 kulliåler,en sae og en ancistrusbaby! og når begynner jeg å fore ynglen( Hvis de klekkes første gangen da) Dette er sikker dumme spørsmål men jeg spør i allefall! ;-)

I ditt kar ville jeg tatt dem ut, da ancistrusene er nattaktiv og spiser egg den kommer over. Sommerfuglene sover på natta og får da ikke passa på eggene. Evt fjern alle de andre fiskene bortsett fra tetraene, de kan ta noen egg/yngel, men vil hjelpe paret å holde seg sammen og dermed bli bedre foreldre.

Når det gjelder å fore yngel, så skal ikke dette gjøres før ynglene er svømme dyktige. Tar ca 3 dager for eggene å klekke, så er dem svømmeudyktige i ca 3-4 dager(wigglers)
LOFFA
Har det blitt noe styr på mallene du kjøpte Tom? Egg eller yngel mener jeg? Har vært stille fra deg i tråden ser jeg...... på datoen på siste innlegget.

Hehe er vel på tide å oppdatere den litt Loffa, men har hatt mye annet å gjøre. Så kommer nok sterkere utover høsten.
Black_Flys
Da har jeg lest gjennom tråden. Masse tøffe oppdrett du har hatt. Den tetraen Pyrrhulina zigzag fikk jeg lyst på. hehe Også utrolig flott de mallene dine og da spesielt Peckoltia sp. L134. Håper på oppdateringer. ;) Espen

Zigzag tetraene er en kul tetraart,og er som regel ikke så vanskelig å få tak i på auksjoner. Iallefall ikke her på østlandet.

Det som er kult med den er jo at hannen passer egga til de klekker og det er ikke så mange andre tetra arter som gjør. Så de har en snev av ciklide i seg virker det ut som hehe. Har ikke hatt oppdrett på dem en stund, da de nå går i malle karet mitt, så egga der blir nok spist rimelig fort.
Hei Tom ;- =)

Husker du de 4 apistoene jeg hentet hos deg etter fisketuren med sønn min? Hehe. Nå har det dannet seg et par, og egg...... ja de ble klekket i går. Merkelig nok flyttet hua de nyklekkede eggene til en annen hule i karet. Har et spørsmål i forbindelse med de tre andre apistoene. Bør jeg flytte hua og nøtta til et eget kar, flytte de tre andre, eller kanskje jeg ikke trenger gjøre noe. De 4 går i et 120L kar alene og jeg ønsker å beholde yngelen. Hva synes du av erfaring jeg burde gjøre? Dette var kjempe gøy Tom ;- )
Hyggelig å høre at du allerede har fått egg og yngel da

Vel jeg ville latt hua med hannen være i karet. Du kan evt fjerne de som ikke har blitt et par. Hvis du flytter hua med yngel så går nok dette veldig dårlig. Som du sikkert så fra karet mitt på 120l så har yngelen greid seg bra hos meg, og jeg hadde en hann + 2 huer som har noen kull bak seg. Noen stryker med, men sånn er det i naturen også.
Tom K
Hyggelig å høre at du allerede har fått egg og yngel da:) Vel jeg ville latt hua med hannen være i karet. Du kan evt fjerne de som ikke har blitt et par. Hvis du flytter hua med yngel så går nok dette veldig dårlig. Som du sikkert så fra karet mitt på 120l så har yngelen greid seg bra hos meg, og jeg hadde en hann + 2 huer som har noen kull bak seg. Noen stryker med, men sånn er det i naturen også.

Desverre forsvant all den nyklekkede yngelen, men nå i kveld/natt har parret lagt nye egg. Denne gangen tok jeg ut det andre "PARET" under eggleggingen. Kun 11 dager siden di la egg, må si det er kjapp produksjon Tom. Den andre hannen er litt etter i str, så de er nok ikke fra samme kull? Synes de blir finere og finere. Tatt noen bilder. Bilder av hula med egg ble dårlig men et par andre ble ikke ille ;- =)
Tilfeldig bekjentskap
© Liv Hjelle
Reklame for plussmedlemskap