Sølvi sine coryer og litt til :) (side 7)

Du kan låne krisekaret mitt, en 60 liter som ikke har lys, men som jeg liker å ha stående i tilfelle musefelle, og det har ofte blitt bruk for det
Takk for tilbudet Ane ,skal nok finne et kar, men plassen er det litt verre med Greit å ha et "krisekar" stående også
Hehe, ja det med plass kan jeg nok ikke trylle fram for deg. Det er mangelvare i dette huset også Jeg krysser nå fingrene for deg likevel jeg! Nå har jeg bestemt at alt av ciklider skal ut av stuekaret og da kan jeg ha svarte coryer der igjen, sammen med noen grønne *stjerner i blikket* hehe...
Takk skal du ha , går bra med de grønne og svarte her ,så er det jo håp for det
Da har jeg sett ca.10 green laser-yngel idag

Sp.black-eggene ser også fine de aller fleste ,gyldenbrune og fine
Ser mer og mer til yngelen etterhvert, bittesmå ,skjøne yngel
Plukket 20 nye egg i dag .håper de er bedre enn de forrige .

Går ellers å kikker på sp.black-eggene ,håper de klekker snart ,utålmodig jeg
Da har sp.black-eggene begynt å klekke , bittesmå vesener som fyker av gårde

Green laser-eggene ser fine ut denne gang heldigvis. Ser yngel i forskjellige størrelser .De legger jo egg med noen dagers mellomrom så det blir jo klekking til forskjellige tider. Magene er fine og røde,forer med nyklekket artemia og moste,oppbløtete diskusbits .
Da er neste alle eggene klekket ,det yrer av liv i karet
Prøvde å ta noen bilder , det er ikke så lett men en kanske se en liten yngel bakider .
Et par bilde av green laser-yngelen også ,skitten rute og dårlige bilder, men pytt,pytt ... De er nå ca. noen dager -2 uker gamle og det er stor forskjell på størrelsen.

Bildene er tatt før de hadde fått mat i dag så magene er ikke så runde og fine som de pleier. Nå har de fått mat
Så kjekt med barn! Jeg klarte ikk å holde liv i apisto barna, men nå har jeg gjort ferdig karet til foreldrene så kanskje jeg kan flytte de i morgen
Veldig kjekkt ,går å kikker på de stadig vekk

Leit med Apistobarna dine ,hadde selv problemer med å få de til å leve opp ,men la kanskje ikke forholdene helt tilrette heller. Håper du får det til neste gang .
Man kan jo ikke gi opp med første tegn på motgang heller
Masse liv og røre i karet med sp.black-yngel .
Artig at de er fremme hele tiden ,ellers pleier disse små å gjemme seg den første tiden ,men disse er på farten hele tiden. Kan kanskje ha noe å gjøre med at de er så mange .
Så et bilde av sp.green laser-yngelen. Her klekkes det egg stadig vekk.Så selv om det ikke er så mange om gangen ,så blir det jo noen yngel etterhvert.
Sølvi Gullaksen
Masse liv og røre i karet med sp.black-yngel . Artig at de er fremme hele tiden ,ellers pleier disse små å gjemme seg den første tiden ,men disse er på farten hele tiden. Kan kanskje ha noe å gjøre med at de er så mange .

Har du noen ca feeling på hvor mange det er?
Nei har nok ikke det ,ser forresten en liten ,død en ,håper det ikke blir flere
Skal prøve om jeg klarer å telle når jeg kommer hjem i kveld,men det blir ikke lett .De fyker jo rundtomkring og noen ligger under eikeblader ,men kan jo gjøre et oversalg kanskje .
Det er ihvertfall 60 stk. muligens flere ,bra det
Skal bare klare å fore de opp nå .
60 små c. black!

Det må jeg si var en bra størrelse på et kull, Sølvi! Fortsett å ta bilder, så jeg kan kose meg med utviklingen fremover
Er veldig fornøyd jeg Skal nok ta flere bilder selv om kvaliteten ikke er den samme som enkelte andre
Tilfeldig bekjentskap
© Hans-Georg Evers
Reklame for plussmedlemskap