Kjære malawi eiere, hva skjer'a? :) (skravletråd) (side 7)

Inaktiv bruker
Jeg fikk meg denne fisken i går.
Metriaclima sp. "zebra long pelvic"

Noen som har info/erfaring med denne?

Ser ut til at den kan ha flere navn som Maylandia f.eks.
Hei.
Jeg har et lite spørsmål til dere malawi/tanganyika eiere..
Jeg har et 180 liter hjørneakvarium, og tenkte å lage det til et malawi eller tanganyika kar. Jeg veit at det er mange av di fiskene som trenger større akvarium, men ser også at det er noen som kan passe i mitt kar. Jeg har tenkt å bare ha type, siden det bare er 180 liter.

Har dere noen gode forslag til hvilken type jeg kan ha?
Er mange typer du kan ha i ett 180 liter...

Malawi: LENKE
Tanganyika:
LENKE

Sikkert flere også
tusen takk for svar..
har egentlig tenkt litt på denne http://akvaforum.no/profile.cfm?id=15873, syns den var veldig fin.. men hvordan er den å få tak i mon tro? ellers har jeg sett på noen av de julidochromis artene..

men hva anbafaller dere til en nybegynner med malawi/tanganyika.?
Hei.

Hvis du ønsker Tanganyika så hadde jeg annbefalt en gruppe sneglehuslekere fra Lamprologus arten sammen med en gruppe fra Julidochromis arten
Tusen takk for svar
samboeren er ikke så keen på sneglehuslekere.. hmm... men får ta en skikkelig prat med han... jeg får nok viljen min til slutt hihi...
Hehe.. du får ta en prat med han da serru...
De er jo så søte disse sneglehuslekerene. Og utrolig morsomme og spennendes å se på når de svever rundt. Morsomste jeg opplevde var da tre små "dotter" tittet på meg ut av sneglehuset..
hehe... det kan jeg nesten se for meg.. hihi... så søtt..

karet jeg hadde tenkt å gjøre om til malawi eller tanganyika kar er et hjørnekar 180 liter.. det er svart sant i karet... kanskje litt dumt?
ellers har jeg bakgrunn som er lys og steinaktig.. husker ikke hva den heter..
samboeren sier at det ikke blir fint med svart sand til dette oppsettet som disse fiskene trenger.. hmm... er veldig i tenkeboksen...
Tja, man må nok i tenkeboksen uansett for sand er det beste for både malawi og tanganyika. Jeg bruker rådasand eller biltemasand i mine kar. Vet noen bruker sort sand som er veldig fin og det er opp til hver enkelt.
Heter bagrunnen din Juwel rock?? Mulig BTN slimline??
Ja, tror det er slim.. ettelleranna den heter ja... hehh... men den sanden jeg har er svart rådasand.. veldig finkornet, så problemet ligger ikke der, men at den er så mørk.. om det vil bli noe fint...
Bodilire
Ja, tror det er slim.. ettelleranna den heter ja... hehh... men den sanden jeg har er svart rådasand.. veldig finkornet, så problemet ligger ikke der, men at den er så mørk.. om det vil bli noe fint...

Jeg synes det er fint. har det selv i ett kar. Fargene kommer veldig fint frem...
ja, men tror kanskje ikke det blir så fint med svart fisk da? elleR? tenker da på den jeg nevnte litt før i tråden..

Vil nok tro at sort fisk mot sort sand ikke er så fint, men kommer ann på øyet som ser. De kan kanskje bli litt "borte"
Den kan jo bli litt borte ja...
men har du lys bakgrunn og eller så tror jeg det likevel blir fint
Legger ved ett av mitt... ike verdens beste bilde men....
oki... syns det var fint med svart sand jeg

Har snakka litt med samboeren min nå, å vi har på en måte blitt enige om disse to : Melanochromis auratus og Pseudotropheus sp. `Elongatus Ruarwe`.. siden sitnevnte godt kunne leve med en mbunas.. høres dette veldig dumt ut?

tenkte å legge ut en "ønker å kjøpe kalkstein"... noen som haR?
kan også nevne at om man har lys sand/grus har fiskene tendenser til å bli noe lysere i fargen, mens hvis man har mørk sand/grus blir fargene sterkere.
men høres de to artene vi har bestemt oss for greie ut? dere som har peiling
Sand til malawi o.l

Jeg bruker sand fra Carib sea i min Malawi tank. Den er både hvit og sort. Har tillført litt mer svart sand, da det forsvant litt under skyllingen.

Raymond
Ray
[URLBLOCK1] Jeg bruker sand fra Carib sea i min Malawi tank. Den er både hvit og sort. Har tillført litt mer svart sand, da det forsvant litt under skyllingen. Raymond

Det var stiligt!
Tilfeldig bekjentskap
© Nina Strømme
Reklame for plussmedlemskap