Kjetil´s akvarier (side 7)

Her er mine Corydoras Black,håper med tiden at jeg kan få noen yngel på disse.
Taina
Flotte bilder :) Gratulere med nytt kamera!


Takker, litt artig å få litt bedre bilder.Men jeg har nok masse å lære når det gjeller fotografering, det kommer nok etter hvert

[External Image]
I dag fikk jeg besøk av min lille Stripete sjokolademalle, det er lenge siden jeg har sett denne.Mine små Discus begynner også å vokse til, og fargen kommer mer og mer fram

[External Image]

[External Image]

[External Image]
Kjetil Hagen
Her er mine Corydoras Black,håper med tiden at jeg kan få noen yngel på disse.


Godt å se at de lever og har det bra! Håper du får lek på dem snart, det skal ikke være veldig lenge til..
Ja det hadde virkelig hvert morro, er på jakt etter en gruppe med Sterbai men det er ikke lett å få tak i.
I dag fikk jeg plutselig besøk av 4 av mine 6 Corydoras orange laser, så mange har jeg ikke sett på en gang siden disse ble handlet




Sølvi Gullaksen
Søte da :) Hvor store er de ?


De er ikke store ,ca 2 cm
Ikke gamle fiskene da nei så pass godt på de
Sølvi Gullaksen
Ikke gamle fiskene da nei så pass godt på de :)


Det skal jeg gjøre vet du, ser ut som de trives veldig bra.Jeg har to typer grus/sand i dette karet, og de holder seg i sanden nesten hele tiden.

Disse går sammen med 6 Discus, 15 Rødmunntetra, 1 Stripete Sjokolademalle og 1 Golden nugget
Legger ut noen bilder av mine små C.Adolfoi

[External Image]

[External Image]

[External Image]
Legger ut et bilde av min 22 cm lange Pleco, regner med at denne snart må selges.Den går i et 325 L kar, så hvist jeg ikke får kjøpt et større kar må den nok gå.
Jeg tror ikke det blir noe stort kar nå, har 6 stk 128 L i bestilling som kommer etter 17 mai.Disse skal inn en reol og skal brukes til følgende, lekpar med Scalare, lekpar av Discus, lekgruppe med C.Sterbai og barnehage til mine Corydoras når den tid kommer.
Nå er det like før jeg er ferdig med mitt akvariumrom, skal bare flytte ut noen møbler så er det et rent akvariumrom.
Skal legge ut noen flere bilder av rommet etter at møblene er ute, og de nye karene er satt opp.

[External Image]
Da er møblene flyttet ut og reolen er kommet, nå venter jeg bare på min 6x128 L karene.Det er forsatt litt rotete å rommet men det skal jeg nok få orden på.Så nå har jeg fått meg et eget rom for mine akvarium, det blir litt lettere å stelle karene når det ikke er så mye møbler.Som dere ser på bildene er det en liten 2 seter, denne skal stå der.Stolen på bilde skal jeg få flyttet ut, og da blir det litt lettere å komme fram.
Skal også rigge opp en dunk med vann med lufttilførsel og varmekolbe, dette for bruk til bytte av vann i yngelkarene.Da blir det også litt lettere å holde den PH jeg ønsker.
Det er på tide at jeg får noen kar til, jeg har to Scalarepar som hele tiden legger egg.Men det varer ikke lenger enn to , så er alle eggene tatt.Det går 9 store Tigerbarber sammen med disse, og det er nok de som forsyner seg.

Har også et 115 L ca som jeg passer for en kamerat, her går det et lekpar Sebrasiclid m/yngel
Skal oppdatere med nye bilder etter hvert som karene blir klare.
og noen til, legger også med et bilde av eggene til Scalarene.De er da selvfølgelig borte vekk.
For en liten tid siden fikk jeg se at det var 3 stk gullsøm for salg i Kristiansund, jeg ble veldig fasinert av disse fiskene.Men å kjøre til Kristiansund er veldig lang, men nå ser det ut som jeg er heldig.I morgen skulle selgeren til Tvedestrand, og gjett om jeg var heldig der.
Så i morgen kveld er det bare sette seg i bilen å komme seg til Tvedestrand.
Legger ut noen bilder når de er vel hjemme
Da var Gullsøm vel hjemme, men det ble bare 2 stk.De jeg fikk hadde vært i lek, og da fikk den tredje så mye juling at han ville ikke selge den.Disse er hvist veldig aggrisive under lek, så jeg får krysse fingrene og håpe på noen småtasser etter hvert.
En liten oppdatering i sommer.

Det viste seg at de to gullsøm jeg kjøpte var hanner begge to, de gikk ikke greit i sammen.Den en jaget vekk den andre hver gang de fikk mat, så det ble nok lite mat på den ene.Desverre så døde den ene for 14 dager siden, og etter det har jeg vært på jakt etter en dame til den som er igjen.

Å jeg skal si jeg var heldig, jeg fant en ensom hunn i Fredrikstad.
Så i dag var det bare å hoppe i bilen og kjøre østover, jeg var så heldig at damen som solgte meg denne ville møte meg i Horten.

Når jeg slapp hunnen oppi karet,kunne du neste se hvor glad hannen ble.Han svømte opp på siden av henne og ristet med kroppen, det er vel for å tøffe seg litt.Nå driver hunnen å rydde noe veldig i karet, det er nesten som å se scalarene før de legger egg.

Holder på å sette opp en reol med 6 stk 128 L kar, så nå har jeg fått ferdig 4 av karene med blåfilter og lys.Det går litt sent, men nå blir ikke akvarium prioritert om sommeren.Det blir for det meste bare det nødvendigste mating og rengjøring.

Legger ved noen bilder av det nye kjæreste paret
Som sagt forige torstag var vi i Horten å hentet en dame til min store Gullsøm.
I dag tidelig da jeg slo på lyset hadde hun lagt egg, dette kan jo bli morro.
Nå får vi se hvordan dette går.

Er det noen der ute som har erfart egg på Gullsøm, er jeg veldig takknemelig for tips
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap