Pål sitt kaos (side 7)

Lurer på om jeg blir å trappe ned en god del fremover..
Føler meg litt nede i en bølgedal for tida når det kommer til akvariene.
Litt nytt:
En del nyklekte yngel på enten cherrybarber eller serpatetra, ikke godt å vite enda.
Får tak i et par til av de artene jeg er på jakt etter fra zoo1 i sandnessjøen, og får levert en god del ungfisk tilbake. Ikke verst!

Kommer snart et til akvarie i hus, i området 2-300 liter, så nå som scalarene er på vei ut, lurer jeg litt på hva som skal inn i det og den 250litern jeg nylig har satt opp.

Gode forslag mottas med takk
Godt og høre at du ikke er lei alikevell
I løpet av dagen eller morgendagen kommer jeg til å dra noe litt uvanlig inn i hus. Kommer med bilder når det er i klart
men siden du er i en bølgedal-så kan du jo glede deg til bølgetoppen!
lurer fælt på hva du har fått nå jeg.
og takk og lov for zoo1 i sandnessjøen ja.
overraskelsen lar nok enda vente på seg.
Men sånn ellers, har jeg fått en del L144 yngel, ser ut til at siste kullet er bra stort.
Idag har palettcilkidene lagt egg, og jeg har hatt en stor runde med vannbytter nede.

I tillegg har desverre en av mine favoritter(L144) dødd..
Antikke akvarier

Disse er omtrent 130 liter hver, og bygd i Ghana for omtrent 25 år siden. En del som må gjøres før de settes opp, men greit nok.
Antikke akvarier.
Veldig artige - og fine kar dette.
Hvordan fikk du kloa i dem?

mvh
Ja, er strålende fornøyd med å ha fått tak i disse.
De har i mange år stått lagret i nabogarasjen pga sønnen i huset har jobbet i utlandet. Da huseier døde ifjor kom jeg i kontakt med denne karen, og fant ut av at vi hadde felles interesse i fisk, og da lovet han at jeg skulle få kjøpe disse etterhvert.

Blir spennende å se hva det blir til.

Liten katastrofe nede idag: har medisinert mine sommerfuglciklider mot hvitprikk de siste 3 dagene, idag lå 3 av 4 døde. kjipt.

Lite plaster på såret er det i allefall at jeg nå har minst 2 stk L144 som legger egg i hvert sitt akvarie.
Skulle nesten tro at hvitprikk er som influensa. Kjører kur her også mot hvitprikk nå.
ja, du kan så si. hatt det i to akvarier i løpet av et par uker. Denne sykdommen har jeg ikke hatt mer enn et tilfelle av før siden jeg startet opp.
Har også hatt den sykdommen kun èn gang på 8år som akvarist. Så noe er det.
Har kuttet ned en del på både fisk og akvarier den siste mnd.
Her er uansett nyoppsettet:
Fortsatt grått vann etter oppstart, og mangler bakgrunn, men ting kommer etterhvert:
Et par nærbilde fra oppsettet:
Ble veldig veldig stille i denne tråden etterhvert.
Vel, ser ut til at jeg endelig begynner få tak på L144, da forrige kull enda klarer seg bra, samtidig som ene hannen nå passer to klyser med egg.

Idag driver jeg å lager litt skiferhuler ettersom det er en ting jeg blir spurt etter ganske ofte.

Her om dagen flytta jeg opp 6 metallpansermaller, og duverden det gjorde akvariet mye mer livlig. Spesielt på formiddagene, da det er mye lekstendenser.
ååå kan en hann passe to klyser egg?
Ja, tror det bare gjør dem mer populære.
I teorien skal visstnok bartene være der for å få hunnene til å tro at han passer yngel, og ikke bare ei tom hule.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap