Velkommen til min akvarieverden :-) (side 7)

Så hadde jeg også med munnrugende bettaer fra Dahls i dag:

Betta Fusca





[External Image]



[External Image]
Huff,det ble litt hektisk hos Dahls i går.
De hadde jo ikke inne det jeg hadde bestemt meg for å kjøpe,og da ble det mye frem og tilbake hva jeg skulle kjøpe istedefor.Ble vist mye på pc,flotte bilder og masse navn som bare forsvant ut igjen.(navnene altså,Tor er et råskinn på navn bare så det er sagt)
Så i dette kaoset,med navn og kjøp og bestemmelse av reolhøyde og ikke minst hvor mye jeg hadde på visa kortet-jeg glemte å få navn på flere av disse fiskene jeg kjøpte.
Så,nå har jeg sendt mail til Dahls og spurt om navn.Den som gikk der,med den og den type fisk,i andre reole til høyre osv.
Håper han tar meg seriøst,men jeg tenkte overhodet ikke over å få navn mens jeg var der.Og jeg liker å vite litt om de fiskene jeg har,de krever jo ulike vannverdier bl.a og ikke minst hvor store blir de??
Reol prosjekt i puslespill-biter kjøpt med fra Dahls,med plass til 3 x54 litere.
Kjekt å ha som yngelkar







[External Image]
Nye fisker
Fikk mail fra Thor i dag,det gikk raskt.
Her er da navnene på hva jeg kom hjem med fra Dahls:

Hei,

"Boraras brigittae "Chili Rasbora"
Dorichthys martensi Ferskvannssjøhest"
Trichopsis pumila "Pygmè-gurami"

Thor
Da har blå acara lagt egg og spist de opp,igjen..
Får satse på at alle gode ting er tre,at det blir orden på sakene ed tredje forsøk.
Ellers har jeg tatt bilde av en guppy hann,der far er ukjent.Flotte farger.



[External Image]
Kjøpte ikke du acarane som et lekspar? Da skal dem jo ha øvet før slik at de skal kunne dette. Man skal ikke kalle noe for lekspar før de har lekt og fått frem yngel som overlever den første kritiske fasen. Tror noen kaller det lekspar bare de har lekt...

Går de alene i et kar? Veit du med sikkerhet at de har spist eggene selv, eller om det kan ha vært noen andre på færde?

Uansett om de ikke har fått yngel før, så få de det nok til etterhvert

Har solgt det ene paret våres nå. Blei for mye yngel med flere par
Men du så nydelige de fiskene er!
Og babyene er kjempesøte som de fleste babyer er
Humunukuapuaa
Fin Betta fusca! :-)


ja er fornøyd med å ha fått munnrugere i hus,visste ikke at det fantes munnrugende bettaer engang jeg før noen andre nevnte dette på AF.
Men før jeg dro på påskferie,måtte alle hull til akvariumet tettes,de hopper noe utrolig.Fant den ene på gulvet like før jeg skulle dra,heldigvis hadde den ikke ligget lenge på gulvet så den kviknet raskt til i vannet igjen.

De hadde vel ikke lekt så utrolig mye disse her,for de er nok litt uøvede
Det er nok ingen andre som spiser disse,men jeg gir de flere sjanser.

Blir moro med babiser,regner med at de er flotte som du sier

Dette skulle jeg skrevet før jeg dro,men men det er jo litt igjen av påsken:

ØNSKER DERE ALLE EN TRIVELIG PÅSKE
Tips om planter
Fant denne siden hos Tropica,der de viser mye om planter:

Tips and tricks
Stilig. men det e itj nå lyd da. men men bli vell sitanes å se på den sia ei stund no
Enig at det skulle vært med lyd,men det var fint laget
*Gruble,gruble* Skal sette opp en 54 liter etterhvert i min nye umonterte reol,og har denne gangen lyst til å sette inn bakgrunn.
Ser på nettsteder og ikke minst pris,det er rett og slett svindyrt.Det er nå min mening.
Kunne tenke meg innvendig 3D bakgrunn og et HMF filter i det ene hjørnet,så da blir det en innkjøpsliste som må inneholde filtermateriale,jbl sirkulaskons pumpe og ikke minst en bakgrunn.
Har hatt en annonse ute på forumet siden før påske,om at jeg ønsker å kjøpe invendig bakgrunn men det har vært null respons.Jeg har sendt en forespørsel til en,men han sender selvsagt ikke.
Satt inn en start tråd for lage en bakgrunn selv,men har ikke fått noe svar på den.Kommer nok noen svar i morgen når alle har kommet seg etter påskeferien og er tilbake til vante rutiner
Lurer veldig på hva slags maling som kan være bra å ha i et akvarium,så ikke fisken dør av det.Det ville vært kjeeedelig,rett og slett.
Plussmedlem
frosken
Lurer veldig på hva slags maling som kan være bra å ha i et akvarium,så ikke fisken dør av det.Det ville vært kjeeedelig,rett og slett.

Hvis du søker på Rescon Mapecoat Dv på AF så får du diverse treff
Takk det skal jeg sjekke ut
Da skal leksparet mitt med sajika få et nytt hjem.De blir hentet her i morgen
Bildet er fra et tidligere yngel kull,og de klarer å få til masse yngler så lenge de ikke har noen andre i karet som spiser opp de søte små ... Men det gjelder jo for all annen fisk også selvsagt.
Har av og til fundert på hvordan fisker overhode kan klare å frem nye generasjoner,når det kan bli spist så mye småttinger i et akvarium der foreldrene tilogmed passer på dem.Vet jo at de har store kull,men allikevel.Noen ganger spiser de opp disse selv også...


Pappa med yngler:


[External Image]
Søkte på mapecoat,og detkan ha vært at jeg fant feil datablad.Men dette var det jeg fant,og der sto det at kunne være farlig for vannlevende organismer.





Så jeg feiget ut og bestilte en ferdig bakgrunn fra unimati i Danmark.Litt rimeligere grunnet fargefeil.Det kan vel ikke være så ille håper jeg...
De var utrolig raske i å å sendt avgårde pakken med bakgrunnen og de sorte filtermattene.Er jeg heldig har jeg pakken i løpet av uken,men siden tollen ikke jobber i helgene må jeg nok forvente den hit i starten av neste uke
Da gjenstår jbl pumpene og utblåsningsrør,dette skal jeg få tak i via aquaristikshop i Tyskland.
Blir spennende å prøe ut HMF filter,kanskje jeg lipper å rengjøre det så ofte.De små filterne jeg har nå må som oftest rengjøres en gang i uka
Plussmedlem
Da har du nok funnet feil Mapecoat. (Mapecoat CFS)

I Mapecoat DV-linken så står det at denne kan brukes i drikkevannstanker.
Unimati har kjempebra service!
Ole svarer nesten med en gang på mail uansett når på døgnet man sender han mail.
Aldri opplevd slikt hos noen andre.

Bestilte også filtermatte der i går kveld Og fikk beskjed om at han senderden idag
Tilfeldig bekjentskap
© Arne Olsen
Reklame for plussmedlemskap