- Hjem
- Forum
- Personlige akvarieblogger
- Milo's våte verden (side 7)
Milo's våte verden (side 7)
Postet 28.12.11 kl 21:54
Postet 28.12.11 kl 21:59
Jaaa, er jo ikke store greiene det da....
Trappe ned? Aldri hørt det ordet før.....
Blir å gjøre om på stua i første omgang. 12 kar der reolen står nå, samt finne på noe mer eller mindre lurt med en 325 og ilderbura.
Ser for meg at et par kar blir 3-delt og til endlers. Kanskje et par til Salvatoris. Så blir det mallepar og cory-grupper spredt rundt...
Så får jeg vel egentlig bare se hvordan det blir seende ut etterhvert vel...
Trappe ned? Aldri hørt det ordet før.....
Blir å gjøre om på stua i første omgang. 12 kar der reolen står nå, samt finne på noe mer eller mindre lurt med en 325 og ilderbura.
Ser for meg at et par kar blir 3-delt og til endlers. Kanskje et par til Salvatoris. Så blir det mallepar og cory-grupper spredt rundt...
Så får jeg vel egentlig bare se hvordan det blir seende ut etterhvert vel...
Postet 28.12.11 kl 22:15
Postet 28.12.11 kl 22:59
SissimorWow, kjenner jeg er[I] litt[/I] misunnelig nå... Skal bli veldig spennende å følge med her framover. Det blir vel plass til masse corydoras?
Coryoppdrett er egentlig dama sin greie, jeg skal bare ha noen kose-grupper sammen med mallene. Pluss at det nok blir å bytte litt om på grupper så de får hvile innimellom leken.
Dessuten blir det greit å ha litt plass som yngelen kan vokse opp på...
Men sånn samlet sett så blir det noen kar og et par liter vann her. Godt en har betonggulv...
Postet 28.12.11 kl 23:07
Postet 29.12.11 kl 00:05
Erik JohansenTror du skal være glad for det ja ;-) kjøpte du de som lå til salgs på finn? hvis det var dem, så disse veldig fine ut
Stemmer det Erik..
Utfra bildene så det veldig bra ut hvertfall. Så får vi håpe bildene ikke lyver... ))
Eneste jeg regner med å¨måtte er å bytte ut det meste av filter til noe med bedre trøkk og større kapasitet. Mulig det blir noen blåhjørner...
Postet 29.12.11 kl 01:14
Endret: 29.12.11 kl 01:23
Annonsen var vel langtfra sann.... Men det kan da brukes. Så får man heller ta lærdommen og se på ting live før man avtaler noe....
Kom da ganske rimelig ut med tanke på antall kar..
Forresten er det plass til 17 kar bak i en Mondeo stv når setene er lagt ned, og et i fanget på passasjeren.... Men da har man stablet kreativt også.....
Kom da ganske rimelig ut med tanke på antall kar..
Forresten er det plass til 17 kar bak i en Mondeo stv når setene er lagt ned, og et i fanget på passasjeren.... Men da har man stablet kreativt også.....
Postet 30.12.11 kl 22:18
Lenge siden siste oppdatering her nå...
Det har vel ikke skjedd så veldig mye egentlig, holder ting litt sånn på vent.
Men litt har da blitt solgt, litt mindre har blitt kjøpt, litt har ynglet og litt har blitt ommøblert....
Ene 105 literen på stua ble innredet på nytt, her går det nå endlers. Flyttet vel over 30 hoer og 10 hanner ca. En lang redmoore-rot ble påsydd masse anubias og tynget ned. Skal ha en rot til der, bare jeg finner en som passer....
325 literen på stua ble tømt totalt og satt opp på nytt. Denne gangen med Biltemasand som bunnlag, litt planter og enda litt mer røtter. Dessuten ble hjørnefilterene renset.
Forøvrig morro å se L27'en flytte midlertidig i ei balje : Rota mi, hvor er rota mi! Der er den jo, jamen da er alt greit....
112 literen i seksjonen fikk ny belysning. Kjøpte et Waterhome 112, det er jo hel topp på disse. Karet står fortsatt i garasjen, men toppen ble altså tatt i bruk... Stor forbedring kontra det lyset som var før...
Det har vel ikke skjedd så veldig mye egentlig, holder ting litt sånn på vent.
Men litt har da blitt solgt, litt mindre har blitt kjøpt, litt har ynglet og litt har blitt ommøblert....
Ene 105 literen på stua ble innredet på nytt, her går det nå endlers. Flyttet vel over 30 hoer og 10 hanner ca. En lang redmoore-rot ble påsydd masse anubias og tynget ned. Skal ha en rot til der, bare jeg finner en som passer....
325 literen på stua ble tømt totalt og satt opp på nytt. Denne gangen med Biltemasand som bunnlag, litt planter og enda litt mer røtter. Dessuten ble hjørnefilterene renset.
Forøvrig morro å se L27'en flytte midlertidig i ei balje : Rota mi, hvor er rota mi! Der er den jo, jamen da er alt greit....
112 literen i seksjonen fikk ny belysning. Kjøpte et Waterhome 112, det er jo hel topp på disse. Karet står fortsatt i garasjen, men toppen ble altså tatt i bruk... Stor forbedring kontra det lyset som var før...
Postet 24.01.12 kl 15:59
Postet 24.01.12 kl 23:48
Endret: 24.01.12 kl 23:50
Postet 24.01.12 kl 23:54
miloForøvrig morro å se L27'en flytte midlertidig i ei balje : Rota mi, hvor er rota mi! Der er den jo, jamen da er alt greit....
Haha! Synes jeg ser den for meg, og jeg er sikker på at det faktisk var akkurat det den tenkte også. Maller er så herlig enkle og sjarmerende
Den lekshannen var skikkelig fin...
Postet 24.01.12 kl 23:55
Postet 25.01.12 kl 00:01
Postet 25.01.12 kl 00:06
Postet 25.01.12 kl 00:13
Postet 25.01.12 kl 00:14
Postet 25.01.12 kl 00:33
Postet 25.01.12 kl 00:52
Fått tatt noen heftige vannbytter i dag. Har også slamsugd, gjort ren pumper og en endel sånn diverse som måtte gjøres. Nå håper jeg bare at fiskene ikke leker her på en stund, selv om det nok høres merkelig ut... På tirsdag drar jeg nemlig avgårde til Catosenteret for et 4 ukers opphold der. Og jeg vet enda ikke hvordan det er med perm og sånn. Så da blir det å ta ting som det kommer....
Blir å gå over kara en gang til i morra og så bare håpe at alt går bra....
Blir å gå over kara en gang til i morra og så bare håpe at alt går bra....
Postet 29.01.12 kl 23:23
Da var 4 uker på rehab unnagjort, og det går an å bruke litt tid på kara igjen.
Lille bartefransen av en L144 som var så leksklar at han lå og viftet på en stein inni hulen har hatt damebesøk og slipper snart sitt første kull...
I et "surrekar" med en gruppe cory green laser som jeg hadde gitt opp, tusler det plutselig yngel rundt. Dette oppdaget jeg forrige helg sammen med en haug egg på planter og glass. Så de har visst lekt noen ganger, ubemerket....
Av anc. super red har jeg nå plutselig 5 lekspar. Både tyske, danske og norske har kost seg mens jeg har vært vekk, så nå er det bare å se an hva som vokser opp av yngel. Vanligvis flytter jeg disse til en breeding box, men tenkte å la de bli sluppet i karet denne gangen.
Av annet nytt så grillet jeg armaturet til Trigon 190 forrige helg, aner ikke hvordan det skjedde. Satte inn nye lysrør, det lyste fint og skarpt en et par timer før det plutselig ble svart. Prøvd alt jeg kunne prøve uten å gjøre et operativt inngrep, men endte med å bestille nytt.... Håpe det kommer snart nå.
Gjort om 2 stk 105litere til endlerskar... Skilt ut grupper med hoer og håndplukket hannene de går sammen med. Så nå er det spennende å se hvordan dette utvikler seg.
Hovedgruppen av endlers går fortsatt i 325 og "fyller" det ganske greit...
Lille bartefransen av en L144 som var så leksklar at han lå og viftet på en stein inni hulen har hatt damebesøk og slipper snart sitt første kull...
I et "surrekar" med en gruppe cory green laser som jeg hadde gitt opp, tusler det plutselig yngel rundt. Dette oppdaget jeg forrige helg sammen med en haug egg på planter og glass. Så de har visst lekt noen ganger, ubemerket....
Av anc. super red har jeg nå plutselig 5 lekspar. Både tyske, danske og norske har kost seg mens jeg har vært vekk, så nå er det bare å se an hva som vokser opp av yngel. Vanligvis flytter jeg disse til en breeding box, men tenkte å la de bli sluppet i karet denne gangen.
Av annet nytt så grillet jeg armaturet til Trigon 190 forrige helg, aner ikke hvordan det skjedde. Satte inn nye lysrør, det lyste fint og skarpt en et par timer før det plutselig ble svart. Prøvd alt jeg kunne prøve uten å gjøre et operativt inngrep, men endte med å bestille nytt.... Håpe det kommer snart nå.
Gjort om 2 stk 105litere til endlerskar... Skilt ut grupper med hoer og håndplukket hannene de går sammen med. Så nå er det spennende å se hvordan dette utvikler seg.
Hovedgruppen av endlers går fortsatt i 325 og "fyller" det ganske greit...
Postet 24.02.12 kl 22:47