Inge´s blog (side 7)

Legger igjen et lite bokmerke jeg, så skal jeg stikke innom imorgen igjen og lese resten av tråden
Hei hei,

jamen du er altid velkommen til at kigge indenfor, altid hyggeligt med en til.
Håber bare at du kan læse mit danske (med forsøg på at være norsk engang imellem) For som du kan se i et af de foregående mails, så er jeg ikke altid sååå go til at forstå det norske hehehe

Jeg snakker mest om sneglene mine, og selvfølgelig også lidt fisk indimellem og så lidt løst og fast, det gør ikke noget for mig at det ikke altid er fisk eller snegler vi snakker om.
Er du i Thailand!!!

Jeg har selv boet i Thailand i et år!
boede syd for Pattaya i en lille by der hedder bang chang!
Jeg eeeelsker Thailand!
Gid jeg var i Thailand igen, drømme drømme drømme og så drømme lidt mere. suk
Hei! Nå skal du få se hva jeg mener med klype.
okaayyy
jamen den er jo smart!!! hvordan får jeg fat i sådan en?
er den specielt til akvariebrug?
ihh altså sådan en må jeg ha altså!!
Jeg har jo blå mærker op på armene så folk tror min man står mig,
alt sammen fordi hullet i låget på selskabsakvariet er lidt for lille til mine
fede arme hehehe så jeg render altid rundt med blå mærker. :-/
Heyyy den ville jo også være smart til de udendørs snegle, dem du vet nok, .....hmmm jægersnegler? Jeg husker ikke navnet på de, men de spiser mine blomster grrrr
Ja, ikke sant? Den der er bare kjempesmart å ha. Den der kjøpte jeg på bøndenes innkjøpslag og den får du nok også tak i på alle dyrebutikker. Om du bruker den til karet eller ute blir egentlig det samme.
Cowgirl
Ja, ikke sant? Den der er bare kjempesmart å ha. Den der kjøpte jeg på bøndenes innkjøpslag og den får du nok også tak i på alle dyrebutikker. Om du bruker den til karet eller ute blir egentlig det samme. :-)


Bøndenes innkjøpslag!!! Aldrig hørt om det!
Men jeg må prøve at se i dyrebutikker, men umiddelbart syntes jeg ikke at have set sådan en der da.
Har idag måttet flytte mine lilla eplesnegle fra karret deres, som de delte med mine mollyer. Mollyerne nappede på dem opdagede jeg så det var derfor de så sjældent var ude og "cruise".
Jeg syntes ikke at jeg er specielt heldig med min sammensætning af fisk og snegle for tiden. Det eneste sted det ser ud til at fungere, er i selskabskarret mit, men det er jo ikke stort nok til at rumme alt!
Det er jo bare synd for eplerne, de ville jeg så gerne se mere til, så nu skal der omrokeres herhjemme. IGEN!!!
Du kan også se på nettbutikkene om dem har det der. Obs, det der hørtes ikke bra ut. Jeg plasserte både fisk og snegler i lag fra første stund av for å lære dem at man spiser ikke hverandre. Men så endte det da med at jeg måtte få en i klubben til å ta over de store gule sneglene mine for nyfiskene nappa så forferdelig på dem. Nå ser det ut til at det går bedre. Så lenge det måtte vare...
He he jeg er i Pattaya jeg da

Pappa er dansk så jeg har ingen problemer med å lese eller forstå dansk, men det kommer litt ann på hvilken dialekt de snakker da og hvor fort

Bare å ta seg en tur ned igjen vettu, koster ikke så mye vettu, bare biletten som koster litt.
Jaahhhh og så liiiige et sted at bo hehehe
Men ja det er et fedt sted at være.
Jeg elskede at bo der, og min mor ler stadig af hvordan jeg kørte bil dernede hehe jamen en vej kan da NEMT blive til 2 rækker ikk´?
Min datter eeeelsker sticky rice, stoppede vi næsten altid og fik til hende på vej hjem fra byen, og da også når moderen her kunne overtales til at hente det på vej hjem fra skole

ak ja gid manden min fik arbejde dernede igen, det ville være skønt.
Hey, du må da kunne få de flotteste og fedeste og sejeste snegler med hjem!
ak ja jeg har vel lov at drømme...
Men så er det jo sånn at her nede er det naturlige mangelvare, ekstremt er det de liker. Så var utrolig deilig når jeg endelig fikk takk i sandsnegler lissom, fant dem tilfeldigvis i en krukke utenfor en bar.
Tittet nedi og ble så glad
De så rart på meg da jeg spurte om jeg kunne få noen

Skulle gjerne gått med hov rundt i dammer og bekker og leita etter snegler, reker og evnt fisk, men tror jeg ville blitt sett på som en skrulling da. Men hei, kallenavnet mitt er jo Galemor da ;D

Er jo bare å ta seg tiden til det, men nå utover er det for varmt på dagen til at man orker og oppholde seg ute i sola.
Kærligheden til Thailand mister man vist aldrig når man først er blevet "bidt" af stedet, menneskerne, maden, naturen og hele kulturen.

Er hotellet dyrt der du bor?

Jeg troede ellers at mange af sneglerne vi køber herhjemme var fra thailand, hmmm
Ja Thailand er et fantastisk sted, var i Phuket for 7 aar siden og har bare lengtet tilbake.
Ja mye man kjoper i Norge kommer fra Thailand, men det er likevel vanskelig og fa tak i her nede. Det er ikke vanlig a finne i butikkene, akkurat som at de ikke selger stingsild og slikt i norske dyrebutikker.
De selger jo heller ikke norske vannkryp til akvarister, saa blir vel noe av det samme her, vil du ha det i akvariet er det jo bare og reise ut og hente det i naturen lissom
Så kommer der lige et par billeder mere af mine sneglebasser.

Den første gemmer sig, vil altså ikke fotograferes!

Den næste kalder jeg for min "sorte nattehimmel med hvide stjerner"
Et lidt langt navn, men min datter ved hvilken en jeg snakker om hehe

Så er der en med streger istedet for prikker og den er magen til den første generte der ikke ville fotograferes.

ups forkert billed den første, det er nemlig af en sort med Gule prikker.
Her skulle så komme den lille generte, den er nemlig bare sååå sød.
Er hun ikke bare sød, sådan som hun bukker hovedet ned i sandet?
Tilsidst havde hun begravet sig selv helt, så man slet ikke kunne se hende, nix ikke tale om at hun ville ses eller fotograferes igår. Prøvede at få hende frem to gange, men med lige resultat. snydt mor!

Forsøgte også at få billeder af mine guppyér, men det lykkes mig bare ikke. Det er ligemeget hvor mange gange jeg forsøger, så nytter det ikke noget, de VIL bare ikke stå stille.
Nå men nu varer den nok heller ikke længe så, at jeg sælger ud af dem, så må de selv om det hrmpff

Ellers så har de to nye sommerfugle ciklider det fint, de spiser godt og svømmer gladeligt rundt omkring hinanden. Virker til at de er faldet godt til i deres nye omgivelser. Det var vandskifte dag igår, så jeg var lidt nervøs for hvordan de ville tage det, men det så ikke ud til at berøre de, de spiste i alletilfælde gladeligt deres mad bagefter.
Å så flotte suller! Jeg har også 4 suller men dem er små enda... Dem er så skjønne. Man har lyst til å ta dem opp av karet og gi dem en klem... hehehehe.
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap