My aqua diary. (side 7)

Takk for trøsteklemmen, Merete. Gjør litt godt at folk bryr seg.
Bare hyggelig. Ja, det er sant. Jeg bryr meg ihvertfall og håper at det blir lettere med tia å takle at du har missta din firbente bestevenn...

Her er linken. Det blir flere videoer etterhvert. Nå begynner jeg å få taket på det med filmingen med fotoapparatet mitt og da blir det flere.

http://www.youtube.com/user/TruckerMerete?feature=mhw4
Takk for det. Er greit å samle det her inne.

Min YouTube-profil

Er så mye rart innpå profilen der at det er sjukt.. ler
Jepp. Jammen det gjør vel ingen ting vel. Nå har jeg lasta opp en ny video jeg. Jeg har prøvd å kommentere, men det ble mindre vellykket da. Men pytt sann.
Plussmedlem
Uffda Kondolerer masse. Føler med deg. Kan være utrolig trist å miste et kjæledyr, særlig når man har hatt det lenge og blitt glad i det! Håper du kommer deg over sorgen om ikke så alt for lenge, da.
Takk skal du ha, Akvastad.
Er utrolig trist ja. Og den store hunden går rundt og leter etter den lille. Den lille var 'sjefen' av de to, selv om ho var bittelita i forhold til den store, men ho hadde vært i familien lenge lenge, så det var naturlig at ho var sjefen. Rangstigen gjaldt så absolutt.
Så nu går den store hele tiden rundt og snuser på de plassene der lille Suzy hadde sine plasser.
Tror nok ho skjønner litt mer enn vi er klar over. De dagene jeg satt og holdt på Suzy så kom den store hele tiden og la hodet i fanget på meg og bare så på oss, og etter Suzy var død så la ho hodet og snuten mot kroppen til Suzy, bare stod sånn lenge, tuslet seg en runde, og kom tilbake igjen. Sånn drev ho på helt til vi fjernet ho.
Enda idag er den store hunden mye roligere enn det ho pleide å være, ikke har ho spist stort heller, ho som ellers åt uansett hva ho fikk.
Tar nok ei tid før alt er tilbake til normalt igjen for ho også, regner jeg med.
Stakkars stakkars deg. Det blir jo helt fryktelig tomt etter hjerteknusere, og at denne fikk mange gode år hjelper vel ingen ting. Trøstesløs trøsteklem
Jeg skulle egentlig i dag silikonere en innvendig bakgrunn på plass i en 52-liter, men jeg hadde ikke ork likevel. Får ta å utsette det noen dager.

Karet skal være til krystallrekene, og det blir fint å gi dem større plass.
Karet er allerede innkjørt så jg må bare få bakgrunnen på plass før jeg kan flytte dem dit.
Tenkte å tømme karet helt, og så silikonere på plass bakgrunnen. Det må jo stå å tørke hvertfall et døgn, regner jeg med, så jeg får vel la pumpa gå i et annet kar i mellomtida, vil ikke miste de filterbakteriene som allerede er opparbeid der.

Skal se om jeg får begynt til helga.. eller noe.. :-s
Jammen var jeg ikke i gang likevel!

Påbegynte rekekaret i kveld. Fikk tømt det for innhold, og vasket godt av det. Så ble bakgrunnen tilpasset, og bakveggen ble vasket med aceton før det ble hatt silikon på den og satt fast i akvariet. Ikke så mye arbeid, men følte meg ganske gåen etterpå likevel, er nok ikke helt i form. Sønnen min mente det sikkert var aceton-dampen som gjorde meg 'rusa' og elendig.. ler
Nu skal det stå hvertfall i 24 timer og tørke før sand, planter og vann skal i. Blir nok ikke gjort mer før søndag da.
Krystallrekene gleder seg allerede..
Oj, det her blir virkelig spennende. Lykke til!
Er ei stund siden siste oppdatering, har ikke orket mye. Vi har ikke før vært ferdige med forkjølelse før vi har fått omgangssyke, det ene avløser det andre. Og når vi trodde vi var kvitt det, så har jammen en ny runde kommet.. hmmprff.

Uansett, her kommer iallefall en video av Perleguramiene. Jeg fikk ikke fargene ordentlig fram, spesielt hannen har mye sterkere farger enn det vises på videoen.
Forøvrig er hannen er så liten i forhold til hoa, nesten komisk, minner meg nesten om han Oluf og ho Emma.. flirer

<embed src="http://www.youtube.com/v/PoJvdEeQuUE&hl=en_US&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="480" height="385"></embed>
Ja, det er gjerne sånn det er. Det ene avløser det andre. Velkommen i klubben. Du har nydelige fisker altså. Flott video.
Plussmedlem
Så flott video du har lagt ut nå! Flink til å legge ut videoer, du!
Tusen takk til dere begge to!

Har endelig fått ferdig 52-literen til krystallrekene. Det ser litt tomt ut, men blir sikkert bedre etterhvert som plantene vokser til, håper jeg. Rekene ser iallefall ut til å trives, de har dobbelt så stor plass å boltre seg på.. og det håper jeg det blir maaaaaaange flere av.

Dem kommer til å kose seg masse!
Plussmedlem
Syntes karet var fint jeg. Så ikke tomt ut! Hvis ditt er tomt, hva er mitt da..? Vel, plantene formerer seg hos meg, så blir nok bedre etterhvert x]

Gleder meg til våren, da jeg får lese mere om hagedammen din!

Her kommer også en liten hilsen fra en flittig bunngraver!
Den var søt, Akvastad, nydelg liten bunngraver!
Ja, plantene vokser seg til etterhvert, tar litt tid noen ganger, alt etter hvilke planter det gjelder.
Gleder meg til våren jeg også, men når jeg ser ut av vinduet på det tette sne-kovet så ser det ut til at det enda er leeeeeeenge til vår. Men merkelig nok, enda så mye sne vi har og så kaldt som det enda er, så så jeg tre tjeld i fjæra for noen dager siden! Har aldri sett tjelden så tidlig på året før.. hmm.
Da har jeg idag solgt møbelakvariet, 92-literen. Kjøperen fikk også med seg noen sebraeple-snegler og hvit/rosa posthornsnegler. Håper de blir fornøyde med alt.

Nu er det natta.. godnatt!
Hejsa, sidder her kl. 3 om natten og kan ikke sove, så kiggede lige om du var på, vi er jo lidt ligesindede mht det ikke at sove så godt om natten.
Hvordan går det med din søn i usa? Vil da gerne høre mere, bare post alt du vil i min tråd, den kan bruges til lidt af hvert, også midt om natten
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap