Discusheavens bakgård! (side 7)

....ringer deg nok Frode, blir noen tonns belastning

Bilder av lss cross en dag fra 4 mnd. Vanskelig å ta bilder,men en blå grunnfarge har begynt å trenge seg gjennom, spotter er å se langs ryggfinne og bukfinne. De med 9 striper er adskillig mer blå med store spotter.....;
.......stadig utfarving på leopardcrossene, nå 18 uker, legger ved bilde av far og ett par av avkommet;
En stund siden sist nå, legger ut bilder av nykommere; Maica red VF, noen ordentlige lekkerbiskener.....

Har lagt ut eget oppdrett for salg, sjekk annonser de som ønsker seg gjellemarksfri discus )))))

har du lagt opp? Ingen aktivitet her på 6 mnd + jo?
Er i aktivitet, fisk, yngel mfl, men selger hus og bygger nytt Ja da med skreddersydd akvarierom, ja bilder kommer. Bare en teaser; 1560 liter i vegg mellom stue og akvarierom, 4x125 til lekspar, 8x375 til oppforing, teknisk rom med 1250 liter til vannforberedning og 1250 liter til sump, vannbytte blir kun ett knappetrykk (pls) Gleder, kun meg 5 mnd frem i tid
Bronserøysadiscus - et akvarierom blir til
.....livet tar ulike retninger og nye muligheter byr seg, tegnet hus og kjøpte tomt for ett år siden, 1. oktober i år startet grunnarbeidet og nå er det full fart )) Bygger en funkis i to etasjer. Utleieleilighet i første samt rom, hall og bad til gutta som nå er tenåringer. Bad, soverom, stue og kjøkken på far i andre etasje inkl eget rom for hobbyen.....discusene.

Noen bilder:
Prydakvarie i veggen mellom akvarom og stue er planlagt på 200x120x60 med 375 liter til vanntilberedning, dette omtales som system I.... i akvarierommet forøvrig blir det 8x375 til fisk 2x375 til sump og 2x375 til vannforberedning alt i eget system, omtales system II....

Skal man ha mye vann må man tilkalle rørleggeren

....samt huske å bestille heisekran til huset ))

Bilder:
Gleder meg til å følge denne tråden videre !!!!!
....hull til prydakvariet må til, det støypes en såle på 200x120x10 som settes inn, akvariet stikker 30 cm inn i stua, resten hviler i vegg og på bein av betong inne på akvarierommet....akvarierommet er på 390x390, siden vi omtaler det meste i kubikk nevnes at takhøyden er 280....
.....blir nok stille i jula, men planen er å flytte inn februar/mars )))
spennende.
Gleder meg til å se framdriften.

Lykke til

Espen
Fantastisk Det blir akvarierommet sitt det! Kult å bygge huset rundt akvariet i stua liksom
Hvordan løser du fuktproblematikken i veggkanten over akvariet? Går lyskassen under eller blir den på hver side av veggen? Trekker du akvariet fram for blant annet å komme lettere til frontglasset? Regner med at planen er å ha discus i akvariet......Morro å se når steget tas helt ut......
Hei og takk for at dere er innom og skriver, da er det desto hyggeligere og legge ut litt ))

Akvarierommet bygges etter våtromsnormen og avlang sluk felles inn i døråpning mot stua. Standar fuktavtrekk i himling. Med hensyn til lysåpning i veggen kommer jeg bare til å smøre membran, evt montere glassplate. Plassering av lys i storkaret har jeg ikke tatt stilling til da jeg må se hva som fungerer, blir sikkert lys fra begge rom. Grunnen til at jeg trekker ut akvariet i stua er mht estetiskk, det vil få en fantastisk effekt (synes jeg da) når det bare stikker sånn helt rett ut av veggen

Akvariet skal være helglass, men jeg kommer til å lage en ramme av helglanset hvit foring på 15-20 cm i bunn, for å dekke betongplata, samt tilsvarende i overkant. Foringene leveres av kjøkkenprodusent da det også blir helglanset hvitt....det er jo i seg selv utfordrene å skal skape minimalisme av ett slikt voldsverk.....
....litt fasade av huset, ble rigget forrige uke, denne uka ble tak tekket og vinduer montert. Legger ved et bilde av kommende kjøkken hvor Chablis skal nytes mens oksehjertet kvernes og tilsettes allverdens godsaker
Jeg ser jeg må få ut finger å bli ferdig med tilbygget jeg også.
slik at det nye akvarie rommet kan blir ferdig.
En liten vitamin insprøytning av å se prosjektet ditt
Du skriver at du skal kle underkanten/betongplaten med 15-20 cm glattkant. Jeg vil foreslå for deg og ikke legge den kanten i lodd, men å la den skre 15-20 grader inn i underkant. Hylla som akvariet skal stå på vil da virke nettere og mer elegant. Den øvre ser jeg for meg i lodd. Jeg er interessert i slike detaljer da jeg jobber som arkitekt. Dette må jo tas hensyn til når plata skal støpes. Eller enig i at det er mye mer elegant når akvariet stikker ut en 30cm av veggen samtidig som det forenkler rengjøring av frontglass.
Kjempeide mht skråkant, har tegnet litt og det ser ikke dumt ut, takk....))
Bare hyggelig Send meg gjerne tegnining på Mail : finn@fehelberg.no er også byggmester og kunst&håndtværkslærer så det kan hende jeg kann bidra med litt til.
Tilfeldig bekjentskap
© Kristin Torgersen
Reklame for plussmedlemskap