Nybegynner, blir fort hekta. tar gjerne i mot tips om alt mulig rart :) (side 7)

Ja, etter en god titt ved vannbytte i karet i dag, telte jeg opp 16 frittsvømmende Ancistrus yngel. Det er alltid moro å se Nå er det snart skikkelig start på akvariesesongen og det skal bli deilig Planen er å starte opp et nytt kan iløpet av høsten, men da må jeg "krangle" litt med samboeren her. Kunne tenkt meg enda et kar på 152 liter med de samme målet som det andre karet jeg har på 152 liter, med porsabord, så kunne jeg hatt de ovenpå hverandre. jeg ønsker å forsøke å få oppdrett på en stor gruppe jeg har på 14 stk. Corydoras Goldlaser, så da tenkte jeg på et eget kar til bare dem, så kan jeg bruke karet jeg har nå til det, det nye til L-Maller, muligens Hypancistrus Zebra, og så kunne jg brukte det siste karet mitt på 128 liter til Apistogramma. Så får se hva som skjer nå etter sesongstarten, og vi får auksjonene i gang her i Porsgrunn.
Planen for vinteren!
Da tror jeg planen for vinteren er klar. Den første oktober skal vi ha kvalitetsauksjon med klubben å da er planen å bli kvitt en del fisk. Da blir planen å flytte en gruppe jeg har på 14 stk CW10 (C. Goldlaser.) i eget kar på 128 liter, for å forsøke å få lek på disse. Lurer også på å bruke det andre karet jeg har til Malawi kar, dette karet er på 152 liter. Så dette kan bli spennende.

Sånn ellers i akvarieverden hadde jeg et vannbytte på begge karene i dag, og telte over ancistrus yngel. Telte 21 yngel som svømmer fritt rundt i karet.
Jaja, sånn går det på akvariefonten om dagen. Solgte på auksjonen i helga 3stk C. Adolfoi, 4 stk C.123 (C. Yellow cat.) og 2 stk C. Paleatus Highfin. Fikk en ålreit pris på dem så jeg er i grunn veldig fornøyd med auksjonen vi holdte i helga med AquaArk.
Denne gangen ble det ikke noe kjøp, men bare salg for meg. Måtte tømme ut litt for jeg skal gjøre om det ene karet mitt til et Artskar på CW010 C. Goldlaser. De har jeg 14 stk av. Kjøpte en leksgruppe på 7 individer, og en litt yngre gruppe på 7 stk. Nå skal alle sammen være mer eller mindre kjønnsmodne, så det skal bli spennende å se hva som skjer når jeg får de over i eget kar, tatt noen vannbytter og foret med noe mygglarver.

Hadde en ny telling på Ancistrusyngel i dag. Telte fortsatt 21 yngel i karet som nå har vokst littegranne. Samtidig så jeg at Ancistrushannen nok en gang ligger inne i hula og vifter med finnene sine på en ny klase med egg. Om det bli like mange denne gangen, må jeg virkelig begynne å bli kvitt noen. Legger med bilde av Ancistrusynglene som trives på phttp://akvaforum.no/images/forum/thumbs/28673_111003125431_1.jhttp://akvaforum.no/images/forum/thumbs/28673_111003125435_2.jpgpgumpa.
Plutselig fikk jeg lyst til å ta noen bilder, og mens jeg holdt på så kom plutselig Ancistrushannen ut av hulen sin og spiste. Det er noe jeg synes er merkelig i og med at det ligger en god klase med egg der inne. Er jo ikke helt likt en Ancistrushann å forlate hula mens det fremdeles er egg der.
Bilder av Apistogramma paret mitt.

Bilde Nr1: Hua
Bilde Nr2 og 3: hannen
Var en tur innom LAK og GAK sin storauksjon i Larvik i dag. Handlet ikke stort, men kom hjem med noe. Kjøpte et monster av en Ancistrus hanne på rundt 16-17 cm. Også kjøpte jeg 4 stk gule utstillingsguppy.

Bilde nr. 3 er av mitt 128 liter kar med nytt oppsett og 13 stk voksne C. goldlasere.
Tenkte jeg kunne jo ta noen mål av det nye kullet med Ancistrus yngel. De er jammen ikke store. oppdaget dem på mandag. ca 1 cm fra ende til annen. Ser frem til helga. da er det storauksjon med klubben trenger å få tak i 1 stk voksen Ancistrus hoe slik at jeg kan få 2 par i karet. Blir også ny innregning i dette karet, skal ha inn noen flere røtter som jeg skal borre opp noen naturlige huler i treet slik at det kan fungere som en lekshule til Ancistrusene. Skal også i med en del nye planter i karet. Blirr veldig fornøyd med det andre karet mitt på 128 liter, så håper jeg kan få det til å bli like bra i dette karet også. [External Image]
Kim-Martin Haugen
Tenkte jeg kunne jo ta noen mål av det nye kullet med Ancistrus yngel. De er jammen ikke store. oppdaget dem på mandag. ca 1 cm fra ende til annen.


Helledussen, så søte og små de var da

Bore hull i rot er en god ide, har tenkt tanken selv, det må jo bli kjempebra.
Bilde av corydoras goldlaser
Jeg fikk tatt et bilde av noen av mine Corydoras Goldlaser her tidligere i dag, som jeg ble ganske fornøyd med [External Image]
Lisa-S
[QUOTE=Kim-Martin Haugen]Tenkte jeg kunne jo ta noen mål av det nye kullet med Ancistrus yngel. De er jammen ikke store. oppdaget dem på mandag. ca 1 cm fra ende til annen.


Helledussen, så søte og små de var da

Bore hull i rot er en god ide, har tenkt tanken selv, det må jo bli kjempebra.

ja de er ikke store gitt. Satse på at jeg klarer å få flere av dem til å vokse opp denne gangen. Jeg har bare 2 stk. igjen fra det forrige kullet de fikk, tror resten gikk i pumpa. Men fikk et godt tips inne på forumet her å tre blåfilter over innsuget på pumpa. Så får håpe flere overlever denne gangen
Lenge siden jeg har vært innom forumet her nå. Har ikke skjedd stort på akvaria fronten den siste tiden. Har hatt litt "ommøblering" i det ene karet, også ser jeg det at den ene Ancistrus hannen ligger i ei hule og vifter på nok en klase med egg. Blir ny auksjon igjen iløpet av januar, håper på å få tak i ei apistogramma macmaster hoe.
Bilde av karene slik de er pr. dags dato.

152 liter med Ancistrus Sp. og Apistogramma Macmasteri
[External Image]
128 liter med Corydoras Goldlaser og guppy.[External Image][External Image]
Bilde av akvariehjørnet i stua Ser frem til å bli ferdig med studiene å få meg en egen plass med all den plassen jeg trenger. Da blir det eget akvarierom på størrelsen med hele stua her [External Image]
Titta litt i karet i dag, og så en hel drøss med bitte små ancistruser i karet, altid moro med litt yngel da har ancistrus paret fått sitt tredje kull på kort tid. Må snart kvitte meg med noen av de fra tidligere kull nå så det ikke blir overfult.
Lenge siden jeg har vært inne å skrevet her nå. Når jeg kom hjem her om dagen kom jeg hjem til Cory karet med 10 stk døde Cw10 (goldlaser) Skikkelig kjipt, da dette var flotte store voksne individer.

var i dag på Animal Care i Porsgrunn å kjøpte meg 10 stk C. Aneus som kan erstatte disse. Så får jeg forsøke meg på disse. Godt tilbud også 10 stk C. Aneus for 240 kroner. Synes ikke det var ille. Er jo en enkel cory som ser ganske bra ut synes jeg i alle fall.

Litt usikker på hva planene blir fremover. Har jo flere ganger vært inne på tanken med å forsøke meg på Malawi, men får se hva tiden bringer.

I 150 litern går det som det alltid har gått. Har pr. dags dato et Apistogramma Macmasters par, et Ancistrus sp. par med en del yngel, 12 stk Neontetra. Ikke store forandrigner der.
Trist å høre at så mange Cw010 døde. Er jo en av de fineste coryene som er synes jeg. Har en liten gruppe selv, men noe så sky fisk skal du lete lenge etter. Aeneus er jo en fin erstatning. Vet ikke om du har flere Cw010 igjen, men om du har det bør de kanskje ikke holdes sammen med aeneus da det slik jeg har forstått de kan være samme art (fiskedatabasen her). Prisen var det absolutt ikke noe å si på. Må se om jeg ikke tar meg en tur til animalcare snart for å speide litt.
Ja, var 5 stk som hadde klart seg. Skal flytte disse over i et annet kar jeg har. Anbefaler en tur på Animal Care, om jeg husker riktig så får vell de inn fisk på torsdager, så det er da utvalget er best Så de hadde en del flotte C maller og L maller der nå, en del Malawi, discus, scalarer og annen tetra, også greit utvalg på saltvanns siden. Og etter min mening gode priser Så pr. dags dato benytter jeg kun Animal Care/Akvariekjelleren.
Da er 10 stk C. Aneus på plass i cory karet. Hittil alt vell, foret med litt mygglarver i går. Ingen som ligger med buken opp i karet nå så da får jeg håpe jeg har løst problemet.
Tilfeldig bekjentskap
© Jan Erik Telnes
Reklame for plussmedlemskap