De glade amatører i en ny verden under vann (side 7)

Syns ikkje det er så lett det med å ta bilder. Sjelden de blir fine. Spesielt Asia karet er vanskelig for der er det jo så mørk farge på vannet.

Ivar er den flinkeste med kamera og no er han mye ute på demo på kveld.

Morro med akvarie så eg håper skattepengene kommer fort. Lyst på hjørnekar på 190 L. Da kunne vi jo hatt litt større fisker enn i dag
Ivar og Tone
Syns ikkje det er så lett det med å ta bilder. Sjelden de blir fine. Spesielt Asia karet er vanskelig for der er det jo så mørk farge på vannet. Ivar er den flinkeste med kamera og no er han mye ute på demo på kveld. Morro med akvarie så eg håper skattepengene kommer fort. Lyst på hjørnekar på 190 L. Da kunne vi jo hatt litt større fisker enn i dag:)


Får ha litt tålmodighet da

Spennende om det kommer 190 liters hjørnekar på dere ,har hatt et slikt tidligere og det er et flott møbel å ha i stuen.
Ja vi glede oss.. Eneste mulighet til å få litt flere L i akvarie er å ha det i hjørne. Vi har jo sett att du skal selge Sommerfugl ciklider og dei syns jo vi har bare så fine, men enn så lenge har vi ikkje plass..
Sommerfuglene er nå reservert ,men det dukker nok opp andre fine fisker til dere
Ja , vi hadde jo håp om noen søte små grønne da

No har Bartebust og dama kost seg att.. Han har forlatt hula og i panikken så laget vi til ein fødekasse slik som sist. Men no ligg han i hula si att stakkar. Lure på om vi skal legge egga inn att til han..
Stakkars Bartebust ,ingen egg igjen

Nei,bare tuller ,han er vel snart igang igjen . Når jeg hadde Ancistrus-yngel,så pleide jeg å la noen yngel være igjen i hulen,så han ikke var helt fortapt.
Men nå har du jo allerede fjernet eggene og da vet jeg ikke om det går å legge de tibake igjen ?


Ellersw så begynner de grønne laserne å bli salgsklare etterhvert ,så dere må bare få nytt kar i hus
Ja stakkars Bartebust.. Var att noen få egg i hula, men han har i løpet av kvelden sørget for å vaske dei skikkelig godt ut.. Men men.. Alt må vel læres..

Og grønne har vi plass til i Sølvikaret)
Det hadde jo passet veldig bra he he

Gir en lyd når vi kommer tilbake fra Danmark etter pinsen.
Har litt for mye som skal på plass før vi reiser ,så må prioritere litt .
Går heilt fint det..

Eg reiser neste onsdag og vi er ikkje tilbake på Sotra før 25 juni. Du veit jo hvor mange vi kan ha i det karet. No er der bare Bartebust sine første barn og Blåsnegler der.
Det går bra ,men har dessverre bare 5 stk. fra dette kullet
Satser på ny ladning etter sommeren
Desse liker seg best sammen så blir det for få med 5 stykker da gjerne?

Men vi vil no ha slike vi enten det blir sommer eller etter sommer..
Bare gi meg beskjed når dere er hjemme igjen
Skjedd mye på kort tid:)
Vi har gitt vekk mye Platy og Sverddrager yngel. No har vi ikkje Platyer att og vil heller ikkje ha det.

Vi har levert ein heilt haug med Ancistrus yngel til Midtun i Åsane. Dei ville ha siden mor og far var viltfanget kjøpt på ulike butikker. Flere er på gang.

Vi har fått kjøpe små søte grønne lasere av Sølvi og noen Sakura reker.

Vi har fått oss nytt hjørnkar på 90 L som de søte grønne koser seg i sammen med noe anna.

Vi har gitt vekk Lido akvariet vårt.

Og vi koser oss virkelig med fisk alle 3..
Ynglere i vei her enda:)
Ja vi trives enda med denne hobbyen her vi.

No har vi solgt masse snegler. Blir jo ikkje rik av det men 5 kroner er no 5 kroner det.

Vi passer på noen grønne lasere og eg trur ikkje det blir så lett skille dei fra dei vi har sjølv, men det vil no tiden vise.

Godt å være så pass inne i det att vi klare holde vannverdier stabile. Da er det jo vare å bytte vann og ellers nyte synet av alt som vokser og gror i 4 kar..
[QUOTE=Ivar og Tone]

No har vi solgt masse snegler. Blir jo ikkje rik av det men 5 kroner er no 5 kroner det.

Litt her og litt der kan bli mye det etterhvert


Vi passer på noen grønne lasere og eg trur ikkje det blir så lett skille dei fra dei vi har sjølv, men det vil no tiden vise.


Er kjempetakknemlig for at dere har hentet og tatt vare på de grønne laserne for meg mens jeg var på ferie.,utrolig flott gjort
Nå er jeg hjemme igjen ,så da spørs det om dere klarer å finne mine blandt de andre
Ser frem til å få litt blod i stammen min,så da er det å finne ut hvordan vi skal gjøre det videre?
Har du lyst komme ut å sjå.. Dei har vokst så noen av dei er litt like)
Tror dere klarer å se det vel så godt som meg,jeg har jo aldri sett de
Sender en Sms så vi finner ut av hvordan vi skal gjøre det
Ja gjør det.

No er vi faktisk tom for snegler her. Måtte sette opp venteliste)

Har noen sverddrager yngel her og Bartebust sine barn som vi må selge ut no.
He he ,ja sånn kan det gå,bra det yngler hos dere i allefall

Egen post til sneglene i dag:)
Vi må vist utvide navnene på postkassen vår siden det no kjem egen post til de søte sneglene våre. ;Vi ser fram til å test ut mineralsteinen fra Linda.



Ellers så har vi i dag levert de store grønne til Sølvi. Gjekk fint fange dei egentlig så da rakk vi heim til ho for å sjå på alt det fine ho har. Flott att det finnes slike som er villig til å svare på spørsmål fra oss som ikkje er så inne i gamet. I bytte fekk vi noen nydelige Eplesnegler..



Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap