Rokke prat- en tråd for oss med lidenskap for disse flotte fiskene (side 7)

Ah! Det er derfra de to rokkene hos Dahls kommer fra. De var utrolig flotte! Den ene virket det riktignok som om noen hadde hatt skikkelig trøbbel med å fange inn, for den hadde biter av fiskehåv under piggen på halen. Jeg skjønner du har hatt litt å slåss med da?
Frode Berntzen
gratulerer så mye ..... og velkommen i rokke gjengen........ Hos meg har jeg tynnet ut litt og peru sp en og ypezien er nå showfisk i den nye butikken til dahls dyrerike...... var rett og slitt ikke plass lebeger , og det evige håpet om valper på marbeled motoro parret.... mye lek er det og fin fordeling av størrelse.... hannen er nettop blitt kjønnsmoden...


takk takkok,var i kontakt med dem ang rokkene på dals.ble ikke no kjøp.har en bestilling inne på 2 motoro nå,på zoohjørnet fredrikstadhåper dem kommer til uka.
har fått noe som ligner sopp på den ene rokka mi?er det det?ha litt salt i vannet?,hjelper det?
glennster
har fått noe som ligner sopp på den ene rokka mi?er det det?ha litt salt i vannet?,hjelper det?


bare la det være, kan like godt være bite merker etter litt knuffing i karret, mine har hatt det fra tid til annet og er stort sett bite merker ....... rokker har et fantastisk grokjøtt så dette forsvinner raskt.....
ser ikke ut som det er bitt.er en slags slim/sopp hinne.
et produkt leg har brukt på rokker med stort hell er dette.......

http://webzoo.net/default.pl?showProduct=6189&pageId=950

det forsterker imunforsvaret til fiskene, hadde en bakteriell infeksjon på MM hunnen min og dette produktet var et virkelig vidunder middel....
ok,da var den bestilt.skal jeg bare la det være,til jeg får den pakken.eller ha oppi litt salt?
jeg ville ikke brukt salt ennå, men ser du at fisken sliter ( ikke spiser, bare graver seg ned, slimlag over hele kroppen) så er det jo en mulighet, dosering da er 2 - 300 gram havsalt (vanlig på rimi fås i 4 kg sekker) pr. 100 l vann....

Lykke til
ok.den har gått i karret siden onsdag.har ikke spist ennda.graver seg ikke ned,og det er ikke mer slim enn på bildet.
jeg har brukt det produktet du har bestillt også på nyinsatte rokker med stort hell, matlysten kommer fort, ellers er erfaringen at bare oppkuttet levende meitemark ( Selges ofte i sportsbutikker) er det som duger for å få nye rokker til å spise igjen, dette er mat de legger fort på seg av , før du kan begynne med reker eller rå sei ( fersk ikke frssen)
ok.har lest selv att mark er tingen på nye rokker.men det er håpløst og få tak i mark.xxl var tom.tok antagelig ikke inn før sommern.nå var det maggot dem solgte.får gå i komposten og se der
jeg fikk xxl til å bestille en kasse til med
ok,skal jaggu meg ringe og høre med dem.takk for tipse
Velkommen i klubben. Jeg forer med frossen reke og sei(Reker på rimi, og sei på kiwi, firstprice) fungerer utmerket.. får jeg lov og spørre om hvor du fik tak i hystrix? Har vært på jakt etter denne siden jeg begynte med rokker(2 år siden).. Laticepsen din ser ut som det vi ellers kaller yepezi, jeg har selv 2 stk av disse, litt mer mønster en dine, men ellers veldig like.. Bilder av alle rokkene dine? Ang det du mistenker er sopp, så er dette mest sannsynlig et helt vanlig bitesår, disse blir hvite hos rokker, hvertfall her hos meg.. Til tider så er noen av hunnene mine det vi ville ha kalt skambitte, men med gode rutiner på vannbytter, og "close watch", så ordner det seg somregel.. Jeg velger og bruke ordet "close watch" istedenfor test av nitrat,nitrit,ammoniakk, ph..Grunnen for min egen del er at jeg "kjenner" rokkene mine, så med en gang noe er galt, så ser jeg det somregel(skal alldri si alldri)at noe ikke stemmer.. Da dobbler jeg vannbytteregime, så ordner det seg av seg selv.

Jeg ser at du også har bestilt 2 motoro, ikke glem at dette er fisk som blir stooore.. Jeg har selv 9 rokker, noe som i utgangspunktet er alt for mye for en vanlig akvarist mtp vannvolum du må ha.. Jeg skal nå snart i gang med et 4000l kar, men dette er heller ikke _stort_ i rokkesammenheng,desverre.. 9 stk i det karet, vil fortsatt se veldig folksomt ut..

Har selv en XXL i nærheten som tilbyr mark hele året.
takk for detvar ute i går kveld og plukket duggmark,og det falt i smak.hentet meg en motoro hunn i går,og hun spiste mark.etter bare ett par timer i karret.den på bildet som har mærkene på seg,ble solgt som hystrix.det er kansje ikke det?ang mærkene,så har det blitt værre fra i går,(se bildet)det er ikke bite mærker,sittet lenge og sett.ikke no biting på noen.
glennster
takk for det:)var ute i går kveld og plukket duggmark,og det falt i smak.hentet meg en motoro hunn i går,og hun spiste mark.etter bare ett par timer i karret.den på bildet som har mærkene på seg,ble solgt som hystrix.det er kansje ikke det?:)ang mærkene,så har det blitt værre fra i går,(se bildet)det er ikke bite mærker,sittet lenge og sett.ikke no biting på noen.

den ligger og vibbrerer med disken i sanden også.
Frode Berntzen
jeg ville ikke brukt salt ennå, men ser du at fisken sliter ( ikke spiser, bare graver seg ned, slimlag over hele kroppen) så er det jo en mulighet, dosering da er 2 - 300 gram havsalt (vanlig på rimi fås i 4 kg sekker) pr. 100 l vann.... Lykke til


må nok ha oppi salt,har blitt værre.ang dosering.1,8kg i en 900L.blir det riktig?synns det høres masse ut
Ang dossering av salt så kan nok noen andre svare bedre på det en meg, har alldri trengt.. Men som du sier, det er ikke en hystrix, det er det som blir kalle "Falsk Yepezi", har selv 2 stk av disse.. Egentli er det bare en sp peru rokke (sp vet jeg ikke hva eksakt står for, men det betyr hvertfall uidentifiser\naturlig hybrid), noe slikt
dette er doseringen som Vidar - Alexander fikk anbefalt av oppdretter i nedeland.... en av verdens største oppdrettere på rokker..... høres mye ut men er egentlig ikke det, i forhold til antall liter vann..... har selv brukt den doseringen på fisk .....
rokka døde i går.har mistet 2 stk på noen dager..så nå er det igjen motoro og den lille,usikker på navnet. skal aldri kjøpe vf no mer.kunn oppdrett.litt lettere og ha med og gjøre virker det som.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap