Slik begynner det og sånn skal der utvikle seg (side 7)

Inaktiv bruker
JA, I dag måtte jeg i 126L og lete etter to fisker som var forsvunnet...
Fant dem, det var to platyer som var ble borte, de hadde klemt seg fast bak en plast rot... den ene var ganske oppskarpet på hodet, men det går vist bra.
Så har det seg sånn at de to guramiene er hanner og sloss.
Jeg skal se om jeg får byttet den mot ei hoe.
Inaktiv bruker
Her kommer litt bilder fra 126L Det er en klase med mye rart... :P

[External Image]
[External Image]
[External Image]
[External Image]
[External Image]

Jeg vet det er en krasj med fisk her, men hva skal man gjøre når man FÅR fisker man ikke vil ha og svigermor bare kjøper det hun har lyst på... :/ Er få som vil ha de her om kring og det er 12mil til nærmeste dyrebutikk.
har lest igjennom hele tråden nå, og det er virkelig mye du har klart på 3 måneder
skulle bare skrive dette så jeg kan følge med her
Inaktiv bruker
rein
har lest igjennom hele tråden nå, og det er virkelig mye du har klart på 3 måneder:D skulle bare skrive dette så jeg kan følge med her:D

^^ Jeg står på og får mye god hjelp her på forumet.
Hyggelig at du vil følge meg.
Inaktiv bruker
I dag er en Trist dag For 3 timer siden var jeg oppe hos min svigermor, der var ALLE fiskene levende. så for 30min siden ringte svigermor som akkurat kom fra jobb og sa at en Ancistrus var DØD! den manglet halefinne og venstre finne. Jeg frykter at det er mr. Tigerbarbe som har tatt kekken på henne. Det var ho Ancistrusen som var død. Nå har vi byttet 60% av vannet og vi vurderte å kvitte oss med barben, men vi vet jo ikke om det var den... Huff, dagen ble plutselig så tung. 2.5timer, den var ikke slapp engang, knasket så lykkelig på en bit agurk... [External Image]

NB! Det bildet med snegleskallet var feil bilde. Pc en er klikk...
Stakkar. var den mye mindre enn barben?
Inaktiv bruker
Nei, like liten som barben.
Inaktiv bruker
I dag kom jeg hjem etter og ha vært hos mine foreldre siden torsdag. Alle fiskene nede hos meg var levende, rekene hadde ekstra fine farver. MEN oppe hos svigermor (Som har vært hjemme) Var den ene guramien DØD! Den lå bak filteret. Den var helt hvit, jeg skjønner ikke hva hun gjør med fiskene, men de dør en etter en, har ingenting og måle vannet med, siden det jeg hadde ble knust.
Hm... Jeg tror jeg må prøve og prate med henne uten at jeg "Tråkker henne på tærne"
HOW to say? :O

Jeg vet at vannet ble bytta på torsdagen.
Synes du skal få kjøpt inn tester, evt ønske deg dem til jul. Og så teste vannet og VISE henne resultatet. Det er mye lettere å forstå når man ser fargeutslaget på testen, spesielt om den slår ut på helt forferdelige vannverdier.
Inaktiv bruker
Har ønsket meg det. Tviler på at jeg får men har lagt av penger til det så om jeg ikke får så bestiller jeg første juledag.
Jeg vet ikke, men tror ikke hun skjønner dette med vannverdier.
Hun fortalte meg at før jeg begynte og blande meg byttet hun vann en gang i blant.
Jeg spurte hva det ville si. Tja, annenhver måne eller en gang i månen.
Ble bare stående å gape... Tror jeg skal kjøpe henne en bok om akvarium og fiske-hold. ;p
Hun brukte før og vaske filteret hver gang hun vasket akvariet, og da tømte hun hele greia... :O
Jeg må forstå at fiskene dør. :O (Har heldigvis fått henne til og bytte vann en gang i uken, mate annen hver dag og ikke så mye mat når hun mater.
Inaktiv bruker
Har endelig fått en liten pause i jule strevet. I går så fant jeg enda en død fisk hos svigermor, nokk en gang har jeg ingenting og teste vannet med og det er 12MIL til nermeste Dyrebutikk. Men jeg synes jeg ser at pakken fra min fru er et vanntestesett. Så jeg håper at det er et JBL vanntestesett.

Jeg har reist til mine foreldre og så nå har min kjære motvillig fått ansvar for fiskene.
Hun skal ikke gjøre noe, bare passe på at det ser ut til at de har det bra.
Så får jeg heller ta meg av dem når jeg kommer hjem igjen den 27.

Jeg så en ting i går oppi "Svigermors drøm" Fiskene var agressive og ALLE prøvde og komme seg under ent kammskjell dær en platy hadde gjemt seg.
De var helt gira, jagde på hverandre, Guramien jegde på neontetra og Coryene jegde på alle de andre. :P Tror det var en sverddreger som hadde ynglet.

Har hatt den "Ekspert" som har vært og tittet på fiskene min, han sa at Den ukjente mallen min er en L-377 Jeg tror ikke på han. Jeg tror det er L-038.
Inaktiv bruker
Ja, nå er det Julaften, jeg er hjemme hos mine foreldre og sitter å ser på Julefilmer.
Det er kjempe koselig.
Var en trist nyhet som møtte meg da jeg stod opp i morges, min mormor ble sendt på sykehus med lungebetennelse og kols. Der blir hun kanskje ut året.
Så denne julen blir merkelig, men vi får gjøre det beste ut av den.
Selv er jeg så forkjølet at jeg ikke klarer og gjøre så mye.

Her kommer noen bilder av hvordan dyrene her feirer jul.

[External Image]
Ramp-pus og Gråtass ligger å slapper av.

[External Image]
Her sitter Ramp-pus og ser på tegnefilm, han ble litt fornærmet da jeg kastet han ned. ;P

[External Image]
Zenta tar seg en blund. Hun har litt rar pels pga stoffskifte problemer. Artig hund med MASSE personlighet.
Inaktiv bruker
Aquamains liste
Har laget meg en liste over ting jeg skal kjøpe meg på nyåret.


Produkt Ant. Pris stk.
Back to nature - Akvarieguide 1 220,00
Red Moor 10 1 125,00
Hov 12,5cm - fin 1 18,00
Malle hule skifer - Liten -3stk 1 150,00
JBL PH-Plus 100ml 1 45,00
JBL PH-Minus 100ml 1 45,00
Marina Algeskrape 1 40,00
sum varer Kr 643,-

Hva tror dere?


Skiferhuler
Hvis det er mallehuler til Ancistrus du skal ha kan du godt gå opp en størrelse eller to. Mine ancistruser velger medium eller stor (kjøper mine fra tals.no), kun når de er unge nybegynnere de velger de små Hypancistrus hulene, men når de er voksen er det store huler de foretrekker her hos meg.
Inaktiv bruker
Takk for tipset. jeg skal heller kjøpe større huler da. sjekker ut linken senere, mobilen egner seg dårlig.:P

Hm. Har en følelse at det er lite folk på logget nå.:P
bilde: Stille før stormen.
Inaktiv bruker
I dag satte jeg og min eldste bror opp 128L (Som skulle være 130L men men).
Det er bare sand og røtter i det nå (Ikke vann) det fulgte med en Eheim 2048 filter.
Så jeg blir og ta filter guffe fra de andre akvariene som en Kickstart.
Det var et fantastisk STORT filter. Nesten like høyt som akvariet er høyt. :P

Hm, blir gøy og prøve seg på Afrika fisker.
Blir nok noen sommerfugl-Ciklider til å begynne med. Noen tips? Eller andre forslag?
Inaktiv bruker
Spock
I dag satte jeg og min eldste bror opp 128L (Som skulle være 130L men men). Det er bare sand og røtter i det nå (Ikke vann) det fulgte med en Eheim 2048 filter. Så jeg blir og ta filter guffe fra de andre akvariene som en Kickstart. Det var et fantastisk STORT filter. Nesten like høyt som akvariet er høyt. :P Hm, blir gøy og prøve seg på Afrika fisker. :D Blir nok noen sommerfugl-Ciklider til å begynne med. :) Noen tips? Eller andre forslag?


Beklager, mener Sør-Amerika.
Inaktiv bruker
Nå har jeg kommet meg hjem fra modern og fadern. Jeg fikk jo nytt vannteste sett i julegave, da jeg kom hjem testet jeg vannet.
Det viste seg at det ph er 7 og No2 er 0,025
Så da stresser jeg ikke i dag med og bytte vann.
Skal ha gjester i kveld så nå er det bare og drikke litt mer øl, komme seg i dusjen og å lage maten. ;P
Så får jeg ta meg av vann vennene mine i morgen
Ha en fin kveld alle sammen.

(jeg VET at jeg skal ha Grønn dvergacara i 128L )
Inaktiv bruker
128l blir litt utsettelse på siden bordet sprekker. Skal forsterke bordplaten og føtterne og lage skap dører under, må bare tømme det for sand først. Og løfte det bort. Men det blir jo ikke før på nyåret, har dratt tilbake til mine foreldre i går.
Blir godt og komme tilbake til hverdagen igjen.

Jeg har enda ikke bestemt meg for hvilke fisker jeg vil ha, om jeg skal ha arts kar eller selskapskar.
Fant noen nydelige coryer på finn.no

Beklager hvis det er skrivefeil, IPad er ikke like lett å skrive på som pc. ;p
Inaktiv bruker
Ut med det gamle inn med det nye.
Godt nytt år alle sammen.
Det har vært en snodig jul og nyttår. I julen lå min mormor på sykehus og i går var vi nesten nødt til og sende mamma på sykehuset. Men det går bedre med dem i dag.

I går bestillte jeg grønn dvergacara som jeg skal ha i 128L.
I morgen skal jeg begynne og fikse bordet og se om jeg får det opp og gå.
Så nå skal jeg ut i skogen å plukke Stein, hvis jeg finner under snøen.
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap