Sjura er nyforelska i sin nye hobby. (side 7)

Knallkar til reker vettu. Kan jo begynne med noen enkle kiresbær og oppgradere til biereker etterhvert som kompetansen går opp.
Dessuten flott størrelse om du vil drive litt med forskjellig innredning.
Det kan brukes til forkultivering av planter før de settes ut i andre karr osv.
Masse muligheter og bare fantasien skaper grenser.
Artig lesing dette,skal bli spennende å høre hva det ender opp i,når du får din egen bolig
Blir å stikke innom her ja !
Får se om det blir reker. har egentlig tenkt til å skaffe reker til å ha oppi 30 litern med kampfisken. Se om de hjelper på å holde det litt rent. Blir nok litt enklere å fore der også siden jeg alltid "overforer" fordi det bare er en fisk.

Hva jeg ender opp med når leil er klar vet jeg ikke helt. Blir en reol av noe slag. Har ekstremt lyst på en akvastabilreol. Men prisen på den jeg vil ha koster ca 25.000.
Og akkurat da er det veldig mye annet jeg kunne tenkt meg å bruke 25.000 kr på.

Reker og kampfisk.
Lite tips, reker er maten kampfisken spiser i det fri. Så det er neppe en god ide. Kanskje amanoreker kan gå, siden de er litt størrelse på.
Danke, tenker på amano ja. Har noen i 200 litern men orker ikke tanken på å få fiska de opp derfra.

Se hva jeg gjør. Krizoo har bare små amano nå syns jeg så de blir jo også for små. Hmm. Venter til våren da ting kan sendes igjen tenker jeg

De små "tetraene" du snakker om fra dyrebutikken her i Stokke har jeg 5 av. Så hør med meg før du evt kjøper, mulig du kan få de siden jeg burde trappe litt ned på antall arter per kar.

Det er så koselig å ha sommerfuglene så close til her jeg sitter. Fulgt med på de masse. De la egg i gårkveld, fikk sett hele egg leggingen for første gang. Og de har jobba hardt for å renske blader, jage unna saksehalene og passe på både egg og hverandre. Akkurat nå driver hannfisken og graver en hule, mulig de blir å flytte eggene eller flytte når de klekker. Er ikke rart jeg er så glad i disse fiskene når de er så skjønne som de er akkurat nå..

Paret og egg på bladet der.
Også syns jeg det er spennende å tenke på at jeg skal opp til LOFFA med tiden og hente noen små blå acara. Godt jeg har litt tid på meg før de blir store. Går en enslig guppy i tanken de skal oppi, samt noen reker jeg må fiske ut. kuhli som må flytte med tiden og 10 rødmunnstetra jeg blir å gå bort. Får flytte rekene og kuhliene får de kommer i hus. regner med de ikke vil spise verken guppyen før den tar sine dager( de pleier jo ikke akkurat å bli svært gamle) og rødmunnene mine er jo voksne så tar litt tid før de får grodd seg store nok til at kjeften klarer å eta de.

Blir spennende å finne frem også. Jeg vet hvor bensinstasjonen i hof er, samt hvor fengselet ligger. Ellers er det busker og kratt for min del..

Kankje jeg skal spørre Galemor om hun vil være med når jeg skal hente fisk. Er nok ikke bare meg som gleder seg til å se akvariekjellern til LOFFA.
Hmm kanskje det hadde vært noe.
Aldri vært hos Loffa faktisk.

Nummeret mitt er ihvertfall 95218073, også får du sende en sms eller noe når du tenker deg å ta deg en tur vettu.
Tilfeldig bekjentskap
© Bengt Fossli
Reklame for plussmedlemskap