- Hjem
- Forum
- Personlige akvarieblogger
- Kaja's coryastiske verden (side 7)
Kaja's coryastiske verden (side 7)
Og ja Sissimor jeg skal nok fortsette å ta bilder men nå må nok makrolinsa snart vike plass for den vanlige linsa i 8 ukers tid...
Den 18 er termin for valping her i huset og da blir det nok ikke tid til stort annet.
Fikk nå endelig tatt bilde av sorte bia mi med egga synlig.
Har lissom ligge nesten opp ned for å få tatt bilder unnenfra men uten hell.
Nå er ho såpass stor at de visst synes selv i rett vinkel.
Siste bilde er av L10A en liten men vakker grenmalle.
Den 18 er termin for valping her i huset og da blir det nok ikke tid til stort annet.
Fikk nå endelig tatt bilde av sorte bia mi med egga synlig.
Har lissom ligge nesten opp ned for å få tatt bilder unnenfra men uten hell.
Nå er ho såpass stor at de visst synes selv i rett vinkel.
Siste bilde er av L10A en liten men vakker grenmalle.
Postet 12.04.12 kl 12:10
Postet 12.04.12 kl 12:29
Postet 16.04.12 kl 21:03
Nå er det lenge siden jeg har fått skrevet noe som helst her i tråden min selvom det har skjedd ganske så mye siden sist.
Men tenkte at jeg måtte legge ut ett par knallbilder Marita tok av Rineloricaria lanceolata gutten min.
Utrolig skjønne grenmaller som bor sammen med 10 sp. black barn,2 sterbai barn (Maritas oppdrett) og bluepearl reker.
Men tenkte at jeg måtte legge ut ett par knallbilder Marita tok av Rineloricaria lanceolata gutten min.
Utrolig skjønne grenmaller som bor sammen med 10 sp. black barn,2 sterbai barn (Maritas oppdrett) og bluepearl reker.
Postet 15.05.12 kl 00:27
Postet 09.06.12 kl 20:54
Postet 10.06.12 kl 06:48
Ja jeg krysser det som krysses kan for at det skal bli teddybarn her...
Planen å flytte de voksne sp.blackene ned til det karet som med barna fra deg Marita må jo nå da utsettes litt slik at de vimser til for mye for han.
Selvom det de siste ukene har gått veeeldig mye tid til valper, de nye eierene deres
og generelt mye besøk, så har selvfølgelig fisker & reker fått sitt vanlige stell.
dette har resultert i at ,deep blue tiger, sort tiger, orange sakuras og flere bier med store fine egge mager.
biebarna fra bildene har nå også fått barn og det begynner virkelig å synes i karet.
Mine få sorte tigere bor sammen med de orange sakuraene hvor det er minst 8 som har egg og ble veldig overrasket over at det ble egg på ei sort dame.
Men de har blitt mindre sky etter de fikk selskap.
Spennende blir det fremover uansett, både med cory'er, maller og reker som fortsatt er litt våryre...
Planen å flytte de voksne sp.blackene ned til det karet som med barna fra deg Marita må jo nå da utsettes litt slik at de vimser til for mye for han.
Selvom det de siste ukene har gått veeeldig mye tid til valper, de nye eierene deres
og generelt mye besøk, så har selvfølgelig fisker & reker fått sitt vanlige stell.
dette har resultert i at ,deep blue tiger, sort tiger, orange sakuras og flere bier med store fine egge mager.
biebarna fra bildene har nå også fått barn og det begynner virkelig å synes i karet.
Mine få sorte tigere bor sammen med de orange sakuraene hvor det er minst 8 som har egg og ble veldig overrasket over at det ble egg på ei sort dame.
Men de har blitt mindre sky etter de fikk selskap.
Spennende blir det fremover uansett, både med cory'er, maller og reker som fortsatt er litt våryre...
Postet 11.06.12 kl 07:27
Nå er valpetiden desverre over men kanskje en får tid til å oppdatere tråden sin litt.
Det har skjedd veldig mye på alle fronter her.
Teddy'ene mine har masse små søte barn rundt på alle plantene i karet.
Synes det er skikkelig artig at det ser ut å gå veldig bra med de og er takknemlig for mange gode råd fra folk som har mye mer kompetanse enn jeg nok noen gang vil få, på grenmaller.
Jeg venter fortsatt på at L10a'ene skal sette igang å leke men den dama får visst ikke bestemt seg for hvem gutt ho vil ha.
Håper ho bestemmer seg før ho sprekker, for makan til eggemage skal en se lenge etter.
Ho klarer ikke å ligge på den lenger, uten å vugge frem og tilbake.
Filamentus'ene mine, 9 stykker, har nå klare kjønnsforskjeller.
Gutta har fått skjegg og damene har blitt feite.
Ser ut som det er 4 + 5 så nå er hulelagingen igang slik at de kan få flytte parvis til andre kar og forhåpentligvis kose seg...
bilde er av teddy-yngelen min
Det har skjedd veldig mye på alle fronter her.
Teddy'ene mine har masse små søte barn rundt på alle plantene i karet.
Synes det er skikkelig artig at det ser ut å gå veldig bra med de og er takknemlig for mange gode råd fra folk som har mye mer kompetanse enn jeg nok noen gang vil få, på grenmaller.
Jeg venter fortsatt på at L10a'ene skal sette igang å leke men den dama får visst ikke bestemt seg for hvem gutt ho vil ha.
Håper ho bestemmer seg før ho sprekker, for makan til eggemage skal en se lenge etter.
Ho klarer ikke å ligge på den lenger, uten å vugge frem og tilbake.
Filamentus'ene mine, 9 stykker, har nå klare kjønnsforskjeller.
Gutta har fått skjegg og damene har blitt feite.
Ser ut som det er 4 + 5 så nå er hulelagingen igang slik at de kan få flytte parvis til andre kar og forhåpentligvis kose seg...
bilde er av teddy-yngelen min
Postet 28.06.12 kl 23:10
Endret: 28.06.12 kl 23:13
Postet 28.06.12 kl 23:24
Postet 29.06.12 kl 00:49
JanneDisse var flotte, Kaja! Men hvorfor forminsker du bildene dine såå mye?! Rekene ville tatt seg enda bedre ut hvis bildene hadde vært større ;) Prøv med 500 x 333 piksler.
Disse bildene er desverre så små siden det er bilder fra oppdretteren til mine yellow stripes...
Det kommer snart bilder av mine ungdommer og disse bildene er ikke forminsket.
Postet 29.06.12 kl 02:00
Postet 29.06.12 kl 02:17
Når en få sansen for dyre bier og tigere er det litt merkelig å oppdage at en neocaridinia art kan fenge en så mye som disse gjorde med meg,
bare dumt at de ble plassert innerst der bildetagning er absolutt værst.
I skrivende stund ser jeg på Adolfigruppen min som virkelig elsker det å ha fått nytt eget artskar og egger absolutt over alt....
bare dumt at de ble plassert innerst der bildetagning er absolutt værst.
I skrivende stund ser jeg på Adolfigruppen min som virkelig elsker det å ha fått nytt eget artskar og egger absolutt over alt....
Postet 29.06.12 kl 02:22
Postet 29.06.12 kl 10:57
Postet 30.06.12 kl 01:27
SissimorStilige reker ;) Noen av mine gule har slik knall stripe på ryggen, og et par av dem er nesten grønnaktige, og skikkelig lysende i fargen. Er så gøy å se alle fargevariantene som kan dukke opp i en reke-flokk; som blå-svarte kirsebær for eksempel...
Jeg kaller de som får den stripa for sjefsreker siden det vanligvis er de mest dominante alfa hoene som får denne stripa i vanlige rekeflokker.
På den nye arten har alle sånn stripe, eneste er at hannene prøver å gjemme den når de blir kjønnsmodne men jeg syntes det var betryggende å se ett par stripeløse gutter siden damene har ryggen full av egg her nå, kjekt å vite at det etterhvert vil bli masse stripebarn...
Merkelige avkkom uansett type kommer det innimellom her oxo.
De får ett behagelig liv i javamosa til min kjære som jobbereker og jeg lurer virkelig på hva av farge rariteter det kan dukke opp der etterhvert...
Postet 30.06.12 kl 09:43
Postet 30.06.12 kl 11:12
Postet 30.06.12 kl 11:18
Postet 30.06.12 kl 22:14
Postet 30.06.12 kl 22:49