Velkommen til min nybegynnertråd :-) (side 7)

Det ser ut som apistogrammaen og den nye coryen trives som bare det. Apistogrammaen farter rundt og spiser sand og suses inn og ut av huler. Det mest imponerende er dog at den skifter farge på et par sekunder. I det ene øyeblikket har den en sort stripe på siden og fargene på finnenes er skikkelig skarpe, og i det neste øyeblikket er stripen vekk. Den nye coryen er dobbelt så stor som de jeg hadde fra før, og er derfor som en storsøster for de.
Det er sinns stemning og humør endringer som gjør at Apistogramma i løpet av et tien dels sekund kan endre mønster og farge. Ut fra mine 15 arter med apisto, sees dette best på Apistogramma barlowi.

I løpet av et knips kan dem gå fra å være nær helt gråe til å bli omtrent kull sorte. Et veldig artig skue som omtrent får de til å se ut som en helt annen art. Hvilken(e) art(er) er det du har?
Kakadueciclide, altså Apistogramma cacatuoides. Når jeg oppgraderer til større akvarium vil den nok få seg et par hoer slik at de kan leve i harem.
Tok noen nye bilder av akvariet og de nye fiskene.

[External Image]

[External Image]

[External Image]

Flotte bilder, klart og fint vann i akvariet ditt også
Takk for det! Vannet har faktisk vært klart siden jeg fikk akvariet for snart 6 mnd siden.
I dag har jeg kjøpt 100g frosne røde og 100g frosne sorte mygglarver. Håper det får fart på coryene.
Fiskene begynner å få smaken på mygglarver, og de blir helt ville etter hver fôring.
Så bra! Vet du om man kan gi dem levende mygglarver?
Hehe... Morro å lese innlegget ditt om hvordan du lagde det lille hvite akvarium-bordet...
Ble veldig fint til slutt synes jeg... Inredningen i karet dit ser bra ut å...
Synd du ikke bor i Østfold ellers ville jeg ha bestilt et lite bord om mulig...
Vært på leting lenge etter et bittelite bord til 19 literen...

Har nettopp startet et lite kar på 54liter sammens med gubben nå så var morro lesing denne tråden om hvem erfaringer du får som ny akvarist du også...

P.s ja veldig klare og flotte bilder
AkvariumBoy
Så bra! Vet du om man kan gi dem levende mygglarver?

Levende mygglarver er enda bedre, men det er ikke like lett å få tak i, og det er i hvert fall ikke mulig å fange selv på denne årstiden.

TheNameSara
Hehe... Morro å lese innlegget ditt om hvordan du lagde det lille hvite akvarium-bordet... Ble veldig fint til slutt synes jeg... Inredningen i karet dit ser bra ut å... Synd du ikke bor i Østfold ellers ville jeg ha bestilt et lite bord om mulig... Vært på leting lenge etter et bittelite bord til 19 literen... Har nettopp startet et lite kar på 54liter sammens med gubben nå så var morro lesing denne tråden om hvem erfaringer du får som ny akvarist du også... P.s ja veldig klare og flotte bilder

Tusen takk for en hyggelig tilbakemelding! Gjør det mye mer givende å skrive her. Det er ikke å veldig vanskelig å bygge et bord egentlig. Bare bestem det for design og mål på forhånd, og så er det bare å dra til en trevarehandler og kjøpe det som trengst. Erfaringen stiger for hver dag, og forumet er veldig til hjelp!

Det er forresten godt mulig jeg skal bygge et nytt bord i sommer når jeg skal kjøpe et større akvarium på 110-130L. Da får jeg det som jeg vil og sparer litt penger.
Er det så vanskelig da? Pappa eier fiskebutikk... Han selger jo mygglarver :P Som vi bruker å fiske med...
Jeg har enda ikke komt over levende mygglarver i noen dyrebutikk, men om du har tilgang til det så er det supert.
Jeg ser at fiskene har fått litt sterkere farger etter en stund med mygglarver.
I dag ble det en ny vri på algefjerningen på røtter og planter. I stedet for å bruke klor som jeg har gjort tidligere, brukte jeg salmiakk. Dette så ut til å fungere raskere enn klor, og i motsetning til klor er det ikke like farlig for fiskene. Jeg er spent på hvordan plantene som ble behandlet ser ut om en ukes tid, men jeg tror at det kommer til å gå bra.
Her kan dere se hvor mye alger som mistet livet av salmiakken.

Dårlig nyhet! Anubisene ser ut til å dø ette salmiakkbehandlingen. Javabregnene ser ut til å ha det bra.
I går tok jeg en liten renovering i akvariet. Alt av røtter ble tatt ut, alger ble fjernet og javabregnene kastet. Så nå har jeg ingen planter. Planen er å finne et nytt oppsett som baserer seg på røtter som "bakgrunn" slik at fiskene får et stort fritt område fremme. Dette får akvariet til å føles større ut og gir godt innsyn. Når jeg er fornøyd med oppsettet (trenger noen flere røtter) kommer jeg til å kjøpe noen anubias for å få litt farge.
Får nytt akvarium på fredag! Skal prøve å ta meg god tid når jeg "aquascaper", for det blir aldri slik som jeg ser for meg.
Da var det nye avkariet hentet, men jeg får ikke satt det opp før i morgen.
Tilfeldig bekjentskap
© Yu-Chia Chang
Reklame for plussmedlemskap