Slik var det og sånn blir det. (side 7)

Inaktiv bruker
Hm, nå begynner jeg og bli småsint på palettene! De klarer ikke å få frem yngel! Det må være noe de er redde for eller noe jeg gjør feil!
De legger egg så det jomer etter, men så bare blir de spist opp, de får være i fre, de har nattlys, god oksygen i vannet og ingen som kan spise eggene deres. :/
Så i morgen starter jeg prosjekt regntid, 2 vannbytter om dagen og god tilgang på proteinrik kjøtt fyldig mat. Det må da vekke et lite glimt i dem.
Inaktiv bruker
Satte oppe i natt og var på litt eBay auksjoner, vant en stengeventil i rustftitt stål til 0.99$ ;P I Norske butikker koster den ca 50-60kr WOHO! eBay er super genialt.
Ble også noen huler til ciklidene og malle huler. :P 8$ Stk.
Hva er det med at enkelte folk begynner og bli spydig så snart man prøver og hjelpe dem (Fra FB). Ei dame hadde en stueplante i akvariumet, gjorde henne obs på dette, så slenger hun ut : Har et jule tre også om det var det! Fortalte at den kom til å råtne i vannet. Så sa hun at den var av plast, (som om jeg kunne se det, kunne hun ikke bare slengt inn et smil og sagt det med en gang.) -.-*

Har sendt årets første fiskebestilling.
2stk Spotted Cardinalfish (Sphaeramia nematoptera) "pysjamasfisk"
1stk White Banded Possum Wrasse (Wetmorella albofasciata)
1stk Blue Tuxedo Urchin (Mespilia globulus)
håper de kan skaffe dette.
Inaktiv bruker
Vannbytte prosjektet har startet, har også satt inn flere røtter og renset sanden litt.
Nå må det da bli suksess!
Inaktiv bruker
Da er foringa av ciklidene godt igang, har også begynt en test på å fjærne gressalger i saltvannskaret. Det var på den nyeste lsen at det var så voldsomt med gressalger, og fy fa.... Som det sprer seg...
Inaktiv bruker
Hm, ser at plantene mine sliter litt, de har begynt å bli gule og litt rare. mulig det er lysrørene, men tror mest det er fordi jeg har forandret vannverdiene så det passer til palettciklidene.
De vil fortsatt ikke tavare på eggene de produserer... -.-' Så nå tror jeg snart de skal få selskap av en liten stim med fisk... Kanskje det vekker et lite instinkt i dem! ;P Heheh.

Lønn på fredag, håper pakken med ciklise huler og for kommer snart.
Skal også bestille nye lysrør, kanskje ett med litt høy kelvin til å ha bak og ett med litt lavere, gult ett for litt sollys foran, får se hva Webzoo har.

Har også vært hos svigermor å plantet litt hos henne.
Inaktiv bruker
Da har jeg bestilt meg en Anubias barteri og tre Cryptocoryne crispatula "balansea". Prisen tot. 49,- Mohahah! Spennende å se om de overlever. ;P Er såbillig at det er verdt å prøve.
Inaktiv bruker
JIPPI! Pakken fra Webzoo på tur, tok bare 22dager før den ble sendt!!! -.-' Dem var tregere denne gangen, vanlighvis går det 7 dager så er den i postkassa.

Så ser jeg at hulene jeg bestillte fra eBay er i oslo allerede! NICE, det går fort av og til.

Hm, memo til meg selv, Clasohlson klokken tåler ikke saltvannsbad over lengre tid, da ryker reima!
Inaktiv bruker
Morgen hilsen
Hei fra mørket fra palett mannen.
[External Image]
[External Image]
Inaktiv bruker
Typisk!!! Der røk sirkulasjonspumpen i saltvannsakvariumet... -.-' nå må jeg finne ei ny pumpe.
Inaktiv bruker
I dag kom pakken fra webzoo og fra nettdyret. Fikk ocean nutrition formula one marine pellet, nano reef fish food, jbl novo stick ciklid og tetra wafer mix.
Både store og små ble fonøyd med godt for. neste som skal kjøpes blir lysrør til ciklide karet.
Inaktiv bruker
Hm, det sies at ingenting er så ille at det ikke er godt for noe. Lurer virkelig på hva det skulle være godt for at fluval nano filteret plutselig skulle stoppe. :/ Finner ingenting positivt med det. Godt jeg hadde to filter gående i samme kar og har reserve stående!
Inaktiv bruker
Sånn går no dagan! Ikke mye å skrive om, plantene er på tur fra taiwan, skal hente meg 3 stk ancistrus i helgen, fortsat inneg yngel på palettene, slår fast at de må være inkompetente, eller så må de få en trussel i karet så de tar vare på avkommene.
Jah! Nei, det er vell ikke mer da. :P
Inaktiv bruker
Nå har palettene nok en gang lagt egg! Hm, vet ikke om jeg gidder å håpe på noe eller om jeg bare skal late som ingenting. :P Blir bare en tydelig evig karusell.
Bare lat som ingenting, la de holde på i fred. Hvor stort er karet de går i? Har de masse planter og gjemmeplasser rundt hula? Det er i alle fall veldig viktig. Lykke til.!
Inaktiv bruker
Planter har de i søkk og vas, er rene skjere edens mosehage, ikke har de preditorer i lag med seg. :P De er i 128L vurderer å køpe meg noen barber å ha sammen med dem. Mulig det vekker instinkter.
Inaktiv bruker
Plantene kom i dag, men siden selger ikke ville høre på meg med å pakke dem godt inn døper jeg plantene, grønnesausiuss ikkeplantus.

[External Image]
[External Image]
[External Image]
Inaktiv bruker
Var på Buddy fauske i dag, må si jeg ble ikke imponer av fisk og plante utvalget, så noe shabby ut, stueplanter i karene, litt for vanlige fisker, men ellers greit, hyggelig betjening og fine akvarium. Fikk lyst på det ene de hadde der, ett 280L til 3999,- tror det het Aqualantis/Aquantis eller noe i den duren. :P

I morgen skal jeg hente meg 3 Ancistruser, greder meg. Blir nok bra.
Håper jeg kommer hjem til yngel hos palettene!

Nå er det ut å grille elgkjøtt og kose meg med litt øl og grillmat.
Inaktiv bruker
I dag var jeg å kjøpte meg tre søte små ancistruser, de var kjempe flotte.
Blir neppe bilder i dag, de er veldig akive, undersøker rundt i karet.
Inaktiv bruker
Snart på tide å dra på jobb, og jeg sitter å ser på palettene, de har nok en gang feilet, hm, jaja, tipper de skal få komme i 70L så kan de være ifre der, må bare få nyfilteret og kjører det inn i 128L så kan jeg satse på noe stilig i 128l.
Tror jeg blir å sette opp den sump der jeg også kan dyrke litt planter og mose.
Vi får se, er bare en tanke.
Først skal jeg få opp nytt og større saltvannskar.
Ancistrusene har funnet seg til rette i karet og de går mer eller mindre i ett med rota som er der, i dag kommer ebay huset deres, får håpe de blir happy. ;P hule bilder kommer!
Tilfeldig bekjentskap
© Fredrik Eldøy
Reklame for plussmedlemskap