Min Tanganyika-drømmeliste (side 7)

Occelatus er vakre de og, og jeg har noen ganger tatt feil. Til jeg har fått studert litt nærmere.
Synes ofte occelatus er mer gyldne i fargene, og de har jo ikke alle de perfekte små tegningene stappersiien har.

Og ja, valget skyldes utseendet. De er de vakreste synes jeg. Jeg er så fasinert av de bittesmå, men samtidig skarpe tegningene. Og den metalliske blåfargen de får når de trives og leker.
Og de er akkurat passe sinna
Man kan ha en gruppe sammen uten at de dreper hverandre, men det er futt i de

Og de er av de første Tanganyikaciklidene jeg fikk hjertebank av.. de og calvus
MC Darup
Occelatus er vakre de og, og jeg har noen ganger tatt feil. Til jeg har fått studert litt nærmere. Synes ofte occelatus er mer gyldne i fargene, og de har jo ikke alle de perfekte små tegningene stappersiien har. Og ja, valget skyldes utseendet. De er de vakreste synes jeg. Jeg er så fasinert av de bittesmå, men samtidig skarpe tegningene. Og den metalliske blåfargen de får når de trives og leker. Og de er akkurat passe sinna :) Man kan ha en gruppe sammen uten at de dreper hverandre, men det er futt i de :) Og de er av de første Tanganyikaciklidene jeg fikk hjertebank av.. de og calvus :D

Lamprologus stappersii är nog den flottaste av dom.

Du skriver om Altolamprologus Calvus det är en stilig listig fisk...

Jag hade en grupp på 5 och det var otroligt roligt att mata de med vatten skorpioner.Du skulle ha sett som de gick till atack..smack så satt de i gapet..

Hade de tillsammans med Placidochromis electra (malawiciklid)
När electran lekte så stod Calvusen på lur och tog äggen så snabbt så att jag tror inte att electran hann att reagera.

Electran dansade runt som de gör när de leker snett över de stod Calvusen i en 45 graders vinkel och gjorde sina anfall (mot äggen ) Tog ett efter ett och fick sig en fin måltid!
det var synd att jag inte fick tatt foto på det för det var underhållning av hög klass.

Skickar med foto på de när de var ganska små

Både calvus og compressiceps er helt fantastiske.
Og de vekker oppsikt her, også ikke- akvarister blir helt fasinert av disse fiskene.
"Grevling"- fisker sier ei venninne av meg, og de er ikke ulike grevlinger

Jeg hadde endel yngel av Temporalis samme med calvus, og å se måten calvusen jakter på er fasinerende ja.
De sto helt, helt stille. Og sakte la de seg litt på siden.
Og brått kom framstøtet!

Ja, de er utrolig glupske.
Det er et sinnsykt bilde av en calvus/ compressiceps på forsiden av en av BTN- bøkene mine. Et virkelig "tanngard"- blinkskudd
MC Darup
Både calvus og compressiceps er helt fantastiske. Og de vekker oppsikt her, også ikke- akvarister blir helt fasinert av disse fiskene. "Grevling"- fisker sier ei venninne av meg, og de er ikke ulike grevlinger :) Jeg hadde endel yngel av Temporalis samme med calvus, og å se måten calvusen jakter på er fasinerende ja. De sto helt, helt stille. Og sakte la de seg litt på siden. Og brått kom framstøtet! Ja, de er utrolig glupske. Det er et sinnsykt bilde av en calvus/ compressiceps på forsiden av en av BTN- bøkene mine. Et virkelig "tanngard"- blinkskudd :D

calvus och compressiceps ..grevling..hmmm ja kanske jag tycker de ser ut som en sur gubbe hehehe.
Jag sitter på 5 st Altolamprologus compressiceps som jag tror är från Chisanse men är inte helt säker .För du vet vad dåliga många butiker är på att få med lokaliteten.Så jag har hållit på med detektivarbete och tycker de är ganska lika....Jag sitter väll inte direkt på dom...jag har de i ett akvarium men funderar på att kvitta mig med dom ..plats brist du vet.
De är ju inte så stora ännu 5-6 cm.
Så det är ju synd på ett sätt.
Titta på denna lista med T.ciklider

Och här företagets hemsida

Men ingen stappersii, eller meleagris som svensker ofte sier

Hvor lang tid tar det å kjøre dit fra Oslo?
MC Darup
Men ingen stappersii, eller meleagris som svensker ofte sier :( Hvor lang tid tar det å kjøre dit fra Oslo?

ca 2.5 timmar från strömstad och du använder väll ca 1.15 till ströstad eller ?
så det blir ca 3:45 minuter.

Det är 30 mil från strömstad till Åled som ligger utanför Halmstad.

Jag tyckte de hade många T-ciklider och jag kunde inte se någon malawi.
Det var ju lite annorlunda.
Massa corydoras oxå...

Okei, da vet jeg i allefall ca

Ja, masse Tanganyika. Men det er jo mer populært med Tanganyika i Sverige enn her.
Spennende lister ja, masse andre ciklider også.. kan bli en dyr kjøretur
MC Darup
Okei, da vet jeg i allefall ca :) Ja, masse Tanganyika. Men det er jo mer populært med Tanganyika i Sverige enn her. Spennende lister ja, masse andre ciklider også.. kan bli en dyr kjøretur ;)

Ja det kan det.

Jag var ju i Nol utan för Göteborg och fick tag i något nytt och spännande!
Tror kanske att jag är ensam och ha dom i Norge men vet inte helt.
Nyassachromis sp.Paparazzi Itungi VF köpte en grupp på 2+4.
Det finns ingen info på nätet men bara ett fåtal bilder.
Har tagit några foto på de men de har ej färgat ut ännu.fick de hem i lördags

skoj skoj.

Så åker du dit så kan det lätt bli dyrt för dig .
Men ibland kan det vara värt det !Kanske du får tag i något som ingen annan har i Norge

Har vært hos Nols ja, utrolig herlig butikk

Jeg har en utestående avtale med mannen min om fisketur til Sverige og jeg bør vel innkassere den snart
MC Darup
Har vært hos Nols ja, utrolig herlig butikk :) Jeg har en utestående avtale med mannen min om fisketur til Sverige og jeg bør vel innkassere den snart :)

Det var kloka ord!
Vi fredrikstad akvarieklubb och Indre Østfold akvarieklubb har pratat om att göra en gemensam resa dit .Eller hur Linka?
Men vi får ta upp det på stryrelsemötet i början av februari.
Det är ju fint om man kan samarbeta.

Jeg er ikke medlem i noen akvarieklubb, men jeg synes definitvt at akvarieklubber som er nært hverandre fysisk burde kunne gått sammen om slike turer ja

Her blir det Darup as på tur
MC Darup
Jeg er ikke medlem i noen akvarieklubb, men jeg synes definitvt at akvarieklubber som er nært hverandre fysisk burde kunne gått sammen om slike turer ja :) Her blir det Darup as på tur ;)

Blir fint det då!

Kent som driver Nols akvariehobby är mycket kunnig oxå.
Darup hittar nog något.
Såg att han hade Altolamprologus Compressieps Chaitika
eller om det var den frånMutondwe island...är ej säkert men knall gul mask hade den iallafall.MYCKET vackra

Ja, han er helt imponerende!
Han klarte å plukke par til meg av de fleste fiskene jeg kjøpte da jeg var der, bla noen hesteneser (irsacae).
Han studerte i karet, plukket ut en hann.. så mer, satte tilbake hannen og fisket ut paret til meg

Forresten avviste han en kunde mens vi var der, "med dette vannet vil jeg ikke selge deg fisk, fiks vannverdiene før du handler fisker" var kommentaren. Det er som musikk i mine ører i allefall
MC Darup
Ja, han er helt imponerende! Han klarte å plukke par til meg av de fleste fiskene jeg kjøpte da jeg var der, bla noen hesteneser (irsacae). Han studerte i karet, plukket ut en hann.. så mer, satte tilbake hannen og fisket ut paret til meg :) Forresten avviste han en kunde mens vi var der, "med dette vannet vil jeg ikke selge deg fisk, fiks vannverdiene før du handler fisker" var kommentaren. Det er som musikk i mine ører i allefall :D

Ja det tror jag inte hör till vardagen att de säger så i en affär!
imponerande och mycket ärligt...
Tilfeldig bekjentskap
© Lene H
Reklame for plussmedlemskap