Hvorfor ikke ha en bildetråd med sneglebilder? (side 70)

Plaza
Jeg har ph på 7,5 og gh på 12 her hos meg. :) Det funker supert her. Da har de sterkt og fint skall. Fôrer med reke- og krabbefôr i tillegg til grønnsaker og vanlig fiskemat. :)

Hvordan går det med klekkingen? Har to klaser som ble lagt 4 og 5 februar og nå begynner jeg og se sneglene inni klasene. Som regel klekkes de på ca 12 dager her, så det blir spennende. Det er en rosa og en blå. Har en blå til som ble lagt 9 februar. Ellers så legger Marisa og Sebra eplene egg nesten daglig. Sullene har en pause trur jeg ..ingen har født unger på lenge...Men de kommer vel igang igjen. Mulig jeg bør få inn litt friskt blod igjen....
Heidi Ingdal
Syns du disse er kjedelige i fargen?? jeg syns det er flott at de er anderledes. Du har gule med rosa striper, grønne med lilla striper, grønne eller er det blå, gule. Når disse får unger så vil du få mange farger. Fargene på eplene blir sterkere jo eldre den blir. Da en av mine rosa klaser klekte så tenkte jeg at her blir det masse lyse rosa og nesten ingen skikkelig fargerik.....men de ble bare mere og mere rosa jo større de ble. Har du rett vannveri? Syns de ser litt slitt ut i snurren osv. Her er en rosa snegle som var ganske lys da den var liten men nå er den veldig rosa....denne liker å hoppe...

Hehe så artig, den tar sats og hopper !

Driver på med å prøve å få økt Gh i vannet, venter på at butikken skal få inn gh/kh + som skal være en enkel måte å øke hardhet på. Vannet mitt er nemlig veldig bløtt naturlig, og har derfor har jeg hatt fisker som trengte de verdiene. Men nå er disse dødd, mesteparten, så jeg skal øke gh slik at det passer til andre arter fisk, og at det blir mer behagelig for sneglene.

Blir spennende å se dem når de vokser til.
Skal få kjøpt meg noen når det blir mildere, så jeg får inn andre gener, ikke så bra hvis de parrer for mye med hverandre siden de antagelig er søsken (to klaser men vet ikke hvem som er foreldre, tror den eneste gule var med i bildet begge gangene)

Og er vel som med andre dyr at innavl ikke er så bra
1. Her har den toøyde overtaket. Det er kun på en side den har to øyne.
2. nydelig blå eple..jeg elsker blått..
3. En rosa eple som står klar til å hoppe.
har aldri egentlig vært så fasinert over snegler, men den blå var jo bare nydelig! :o
Her er en rosa eple som virkelig hadde det travelt en dag. Den hoppet og hadde en perfekt landing og da den hadde landet så stakk den avgårde som bare det. Her gåes det ingen omveier.
Denne lilla eplen var to ganger oppe og hoppet og begge gangene var det perfekt landing )
Dette var definitivt dagen da alle hoppet. Det er så kult å se på når de gjør det. De er så elegante å se på
Inaktiv bruker
Jeg fant speedy flytende rundt i akvariet i dag! Han var ikke død, tror han kjeda seg for holdt på sånn i 5 timer... Opp glasset, flyte rundt i 15-20 min så ned igjen, så klatret han opp fløt rundt og slapp seg ned. Snodig kar. :S
Fatso og Barbie har holdt seg rolig nå en stund, fortsatt ingen eggklase...

Skal ta litt natt lysing hos dem nå. ^^
Heidi Ingdal
Her er en rosa eple som virkelig hadde det travelt en dag. Den hoppet og hadde en perfekt landing og da den hadde landet så stakk den avgårde som bare det. Her gåes det ingen omveier.

Haha! Dette var jo rene tegneserien Stakkars sulawesiene ser jo litt fortvilet ut over å bli trampet ned på den måten...
Og den lilla eplesneglen var jo bare kjempesøt i svevet, litt sånn nonchalant og likegyldig i blikket, dette kan jeg fint gjøre i blinde med henda på ryggen liksom :b
Flotte bilder
Jørg1 AKA Spock
Jeg fant speedy flytende rundt i akvariet i dag! Han var ikke død, tror han kjeda seg for holdt på sånn i 5 timer... Opp glasset, flyte rundt i 15-20 min så ned igjen, så klatret han opp fløt rundt og slapp seg ned. Snodig kar. :S Fatso og Barbie har holdt seg rolig nå en stund, fortsatt ingen eggklase... :'( Skal ta litt natt lysing hos dem nå. ^^

Litt morro att dere har navn på dem da,har en snedig sak her også som flyter rundt og lander trygt..og opp igjen.men trodde det var noe galt jeg.
Larsern
[QUOTE=Jørg1 AKA Spock]Jeg fant speedy flytende rundt i akvariet i dag! Han var ikke død, tror han kjeda seg for holdt på sånn i 5 timer... Opp glasset, flyte rundt i 15-20 min så ned igjen, så klatret han opp fløt rundt og slapp seg ned. Snodig kar. :S Fatso og Barbie har holdt seg rolig nå en stund, fortsatt ingen eggklase... :'( Skal ta litt natt lysing hos dem nå. ^^

Litt morro att dere har navn på dem da,har en snedig sak her også som flyter rundt og lander trygt..og opp igjen.men trodde det var noe galt jeg.
Nei ingenting galt , de leker seg. Det de egentlig prøver på er å forflytte seg til et annet sted. I vill tilstand så klatrer sneglen opp og kaster seg ut i strømmen for å komme til en annen plass...så tenk for en nedtur når den oppdager at den lander på samme plassen gang på gang.
Inaktiv bruker
JA, de holder det gående og kommer ingen vei. :P Stakkars små og store. ^^
Nå driver Fatso på med det... :S åsså så seint han gjør det. Ser at Garry er redd for fatso! :S Han kryper for livet så han kan komme seg unna det store drauget. :P
Underholdning. ^^ Fatso landet på en reke i ste. xD
De bruker å peile seg inn på en plante, så de lander mykt. Eneste jeg har sett oppe på glasset som har sluppet seg er Barbie. :P
Jørg1 AKA Spock
JA, de holder det gående og kommer ingen vei. :P Stakkars små og store. ^^ Nå driver Fatso på med det... :S åsså så seint han gjør det. Ser at Garry er redd for fatso! :S Han kryper for livet så han kan komme seg unna det store drauget. :P Underholdning. ^^ Fatso landet på en reke i ste. xD De bruker å peile seg inn på en plante, så de lander mykt. Eneste jeg har sett oppe på glasset som har sluppet seg er Barbie. :P

Har også sett mange snegler går bort til luftesteinene og blir med boblene opp og så slepper de seg ned igjen....da slipper de å gå opp vettu...genialt tenkt av en liten snegle...
Inaktiv bruker
Smartinger :P De tar snarveien ;D
Har ikke bobleblåser i annet en filteret, som jeg faktisk ser at er nesten stoppa! DRITT filter! Har akkurat rensa det og nå står det nesten i stein. Jeg renser impeller gang etter gang etter gang! AH! :S Dårlig mannskit!

Jeg så nettopp at fatso satte seg på ryggen ti stakkars lille garry ;O Lat makk. Han er jo dobbelt så liten (Halvparten så stor og alt det der) :P
Hehe jeg sitter her og flirer høyt jeg hehe. Det er så morsomt å se på sneglene, og så er de jo så nydelige !

Mine småtasser liker å henge oppned under flyteplantene, og så svever de rundt Og noen ganger har de sammenkomster, og prater sammen om smått og stort i en klynge.

Greier desverre ikke få sånne gode bilder av dem, og alle bildene der de flyter opp ned blir bare en tåke :-/

men artige er de. Og så er det gøy å se ansiktene deres. Folk tror jeg er gal når jeg snakker om akvariesnegler og at de er søte, og at de har ansikt hehe.

Når jeg kjøper nye, hvilken størrelse bør de ha da? Trist med de store pene jeg hadde så kort før de døde. sikkert gamle.
sessan
Hehe jeg sitter her og flirer høyt jeg hehe. Det er så morsomt å se på sneglene, og så er de jo så nydelige ! :-D Mine småtasser liker å henge oppned under flyteplantene, og så svever de rundt :-) Og noen ganger har de sammenkomster, og prater sammen om smått og stort i en klynge. Greier desverre ikke få sånne gode bilder av dem, og alle bildene der de flyter opp ned blir bare en tåke :-/ men artige er de. Og så er det gøy å se ansiktene deres. Folk tror jeg er gal når jeg snakker om akvariesnegler og at de er søte, og at de har ansikt hehe. Når jeg kjøper nye, hvilken størrelse bør de ha da? Trist med de store pene jeg hadde så kort før de døde. sikkert gamle.

Familie og venner har blitt vant med mine rare utsagn og rare hobby. Tror de er litt fasinert av de små krypa.
Kjøp snegler når de er mellom 1-2 cm store da har du de lenge.
Inaktiv bruker
HAhah! Sitter og ser på Fatso og Barbie, Hun virker klar nå. Svermer rundt han og vifter med skallet, men der i gården er det en ting som står i tankene nå og det er malledropsen som jeg gav dem... :P Snakker om matvrak. xD

Hehe matvrak her også.

Kuhliier, coryer og snegler. Tror de har syklubb

[External Image][External Image][External Image]
Og så fikk jeg tatt et bilde av en stor sandsnegle. Tror den er 3 cm lang. Oppdaget at den har liksom små pigger forran på skallet.

Og så er det noen som har hemmelige samtaler bak en rot.

Synes faktisk fargene kommer litt og litt nå som de blir eldre, de ble klekket i begynnelsen av desember.[External Image][External Image]
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap