Sølvi sine coryer og litt til :) (side 70)

Jeg blir til fredag. Det har vært konfirmasjon for et tante- og fadderbarn i dag.
Hmm merkelig ,har ikke fått mail om nye innlegg i tråden min, så har ikke fått med meg svaret ditt Inger Anne
Litt dumt da for så hadde det jo vært en mulighet for å ha kunne treffes
Men i morgen blir det full runde med å plante på gravene rundt om kring så da går hele dagen med det.
Vi får håpe det blir en ny anledning i sommer da ,alltid så kjekkt med besøk av deg

Ellers så ble jeg veldig fornøyd i kveld da den største hestenese-yngelen følte seg så stor at den turde begi seg ut i den store verdenen
Den er vel blitt ca 2 cm nå,helt lik sine foreldre og utrolig søt. Hvis den forsetter å være fremme så må jeg bare forsøke å ta bilder .
Hvordan går det på corypalasset?
Noe egglegging på deg?
Adolfoiene holder på med småleking, men ikke sett noe egg enda.
Ellers er det veldig stille og rolig. apisto ynglene begynner å bli ca 2 cm stor kopier.
Nja noe særlig egglegging har vel ikke vært .Green laserne la noen egg for noen dager siden ,men det er så ymse med disse eggene deres.De fleste blir ubefruktet ,men ser at detfremdeles sitter noe fine egg igjen på glasset. Har for tiden ikke hatt noe særlig tid til akvariene dessverre ,så egg har fått være egg ,håper de får klekke og leve opp i foreldrekaret.

Begynner å nærme seg at kjøkkenet blir ferdig så da blir det vel litt mer til til akvaristikk igjen forhåpentligvis.

Måtte ta et skikkelig vannbytte og opprensking i 222 literen i kveld . Så fiskene ikke var helt tilfreds og redmoor-roten som var der så helt forferdelig ut.Byttet den ut med en mangroverot jeg hadde liggende og fikk renset litt opp i plantekaoset.
Litt artemia som trøst for rotet jeg hadde laget for de så ut til å bli godt mottatt

Håper du snart får noen egg på Adolfoiene dine da Espen
I går spyttet hestenese-hannen kull nr.2 ,så et par bitte små yngel mellom steinene.Hadde helt glemt hvor små de var ,nå virker jo de eldre søskene store i forhold :smile:

De kommer forresten mer og mer frem nå så det er litt gøy. Håper noen av dette kullet også klarer leve opp slik at det kan blir en fin gjeng til slutt.
Jeg leste det du hadde skrevet om oppdrett på rødmunntetra i fiskebasen. Men jeg har et spørsmål: hvordan foregikk selve leken?
Inger Anne
Jeg leste det du hadde skrevet om oppdrett på rødmunntetra i fiskebasen. Men jeg har et spørsmål: hvordan foregikk selve leken?

Sølvi og Inger Anne, dem fik jeg at vite i fiskebutikken at de ikke formerede sig? Det gjør de altså?
Jeg syntes at de er så fine og har dem i selskabskarret og mine nye "yellow" sommerfugleciklider elsker at svømme sammen med dem. Gode Venner, Det er bra.
Jo formerer seg gjør de selv om det sies å være vanskelig.
Så jeg har vel vært veldig heldig jeg da

Selve leken fikk jeg ikke se dessverre . Så jeg ante ikke om forsøket mitt hadde lykkes før det hadde gått noen dager og fikk se noe bitte lite som bevegde på seg.

Nå er de blitt til flotte,voksne individer som trives godt i 222 literen sammen med div.coryer,sommerfugl-ciklide og perle-guramier. Absolutt en stimfisk det er verdt å ha
Her kommer et par bilde av foreldre og barn .Elendige bilder, men kanskje bedre enn ingenting. Yngelen er helt umulig å få tatt skikkelige bilder av .De er superkjapp til å fyke inni i steinene når kameraet nærmer seg.
Så et bilde av hannen som ligger å kikker på meg

[External Image]
Har fått noen nye coryer i hus som skal være C.aeneus Trinidad (ekte Aeneus)
Disse blir bare finere og finere .Dessverre yter ikke bildene dem full rettferdighet ,de er mye finere i virkeligheten. Mye fremme er de også og det må jo være et pluss

[External Image]

[External Image]
de var flotte.
Hvor mange har du av denne avls-gruppen da?
Avlsgruppe du da Espen
Håper jo på oppdrett på de selvfølgelig så det blir det kankje det en gang i tiden.

Har 6 stk. men skulle nok kanskje hatt noe flere av de .
Sølvi Gullaksen
Avlsgruppe du da Espen :) Håper jo på oppdrett på de selvfølgelig så det blir det kankje det en gang i tiden. Har 6 stk. men skulle nok kanskje hatt noe flere av de .

Vi på vestlandet venter jo i stadighet på hvilke flotte arter du får tak i. For det garanterer jo oppdrett hos deg.
Og da får vi vanlige dødlige også se disse skjønhetene.

Håper vi SNART får sommer. hehe
He he bra du har troen på meg

Kunne godt blitt litt varmere i været ja.
Ellers så håper jeg først å fremst at ryggen min skal bli bedre ,klarer knapt sitte foran pcèn .Så det blir ikke lange stunden av gangen
Du må da ikke la kjøkkenet ta kål på deg.
Du får ha god bedring Sølvi.
Ta deg noen svømmetimer og få løst opp ryggen litt.

Har selvfølgelig trua.
Takk skal du ha .Kjøkkenet er så godt som ferdig nå så det er nok ikke det som har tatt knekken på meg.
Men har en slitasje nederst i ryggen og den har slått skikkelig til nå

Så det er bare å ta det med ro og tiden til hjelp .
Sølvi, Jeg vet godt at det ikke har noget med fisk at gøre, men da det nu er i egen tråd....
Kunne du ikke tænke dig at legge ut et billede af dit nye køkken? Jeg er altså ved at være ret nysgjerrig
He he ,skal se hva jeg klarer å få til ,men rom synes jeg er utrolig vanskelig å få skikkelige bilder av.
Men skal gjøre et forsøk når jeg har klart å få ryddet litt
Tilfeldig bekjentskap
© Janne Ekström
Reklame for plussmedlemskap