Hvorfor ikke ha en bildetråd med sneglebilder? (side 71)

Nam nam gulrot...det er godt det..
2. Luft må man jo bare ha...
3. Huff her var det langt ned....
Aåååååå jeg vil jeg vil jeg VIL ha suller !!! De er kjempesøte ! Hvor mange ulike farger kan de ha på ansiktet/kroppen? Skallet er vel stort sett svart. Blir nok kanskje å bestille av deg til våren, hvis jeg ikke får kjøpt nærmere.
1. Boblesnegl
2. Lille Blå med helt lys snurr som jeg fersket midt i eggleggingen i helgen
3. Fest i karet når kokte grønnsaker står på menyen
Heidi Ingdal
Hvordan går det med klekkingen?

Joda, her skjer vel litt, men veldig lite syns jeg egentlig!

Klase nr 1 ser faktisk ut til å være den tregeste. Toppen ble litt ødelagt da jeg fjernet toppglasset. Måtte pirke litt i den i går, og den virker sprø, men jeg klarer liksom ikke se noen snegler? Har derimot oppdaget en bittebitteliten svart/grønn billesak som har gått på klasene, hva kan det være?

Sånn ser i hvertfall klase nr 1 ut nå.
Og her er klase nr 2.

Her kan en også se fra baksiden at det er "noe" inni noen av eggene, men veldig få av de.
ser ut som en bikube....hva skjer videre da,faller de ned,eller klekkes de der oppe.
De klekkes vel der oppe, og så faller de ned.
ok,men heidi,du ga meg jo bare ungsnegler, de skjønner jo ingen ting her, her de vimser på glass ruten
Plaza
Og her er klase nr 2. Her kan en også se fra baksiden at det er "noe" inni noen av eggene, men veldig få av de.

Det ser ikke ut som klase 1 er i live men klase to ser man snegler på den ene kanten. Jeg har to klaser som ble lagt 4 og 5 februar og de er klekkeklar. Helt lys grå og går snart i oppløsning. Så dinr skulle vært klekket nå men det kommer da noen få og det er bedre enn ingenting.
Larsern
ok,men heidi,du ga meg jo bare ungsnegler, de skjønner jo ingen ting her, her de vimser på glass ruten

Dine skjønner ingenting før de blir store nok til det. Dine er i puberteten de nå, så du kan ikke vente deg eggklaser enda. Hoa må være minst 4 cm og hannen fra 3 cm . Men de vokser fort og plutselig så henger det en klase i toppen. Så tålmodighet er en dyd Lars. I morgen får du se hvordan en klase ser ut like før klekking.
En rosa på tur i hornbladskogen...
Oi er det SÅ lenge til de blir kjønnsmodne ! Hehe ja da får jeg bare vente på at barnehagen min skal vokse til
Her er den største eplesnegla mi.
[External Image]
Vannet har vært litt surt i det siste (fiksa nå), og det syns på skallet. Litt bakvent at det er en han. Veldig lenge til han får reprodusert seg igjen.
Alle snegler elsker søtpotet:
[External Image]
Tarald
Her er den største eplesnegla mi. [IMG]http://snegler.files.wordpress.com/2012/02/dsc00552.jpg?w=560&h=490[/IMG] Vannet har vært litt surt i det siste (fiksa nå), og det syns på skallet. Litt bakvent at det er en han. Veldig lenge til han får reprodusert seg igjen. Alle snegler elsker søtpotet: [IMG]http://snegler.files.wordpress.com/2012/02/dsc00553.jpg?w=560&h=420[/IMG]

Å så fin han er...det vises veldig fort hvis vannet ikke er som det skal. Potet elsker mine snegler også. Det samme med banan.
Her er det kinakål som går ned på høykant. Dette er eller var i kjempene sitt kar.
Heidi Ingdal
[QUOTE=Plaza]Og her er klase nr 2. Her kan en også se fra baksiden at det er "noe" inni noen av eggene, men veldig få av de.

Det ser ikke ut som klase 1 er i live men klase to ser man snegler på den ene kanten. Jeg har to klaser som ble lagt 4 og 5 februar og de er klekkeklar. Helt lys grå og går snart i oppløsning. Så dinr skulle vært klekket nå men det kommer da noen få og det er bedre enn ingenting.

Tror du jeg kan ta klase nr 1 ned da?

I dag er det enda flere av de bittebittesmå billene på klase nr 2, hva kan det være? Når kan jeg ta den ned?
Plaza
[QUOTE=Heidi Ingdal][QUOTE=Plaza]Og her er klase nr 2. Her kan en også se fra baksiden at det er "noe" inni noen av eggene, men veldig få av de.

I dag er det enda flere av de bittebittesmå billene på klase nr 2, hva kan det være? Når kan jeg ta den ned?
Får du til å ta bilder av de billene? Ser de ut som små edderkopper? Jeg hadde noe som så ut som bittesmå svarte edderkopper for noen år siden. Fikk de da jeg fikk flyteplanter fra noen andre. De oppholder seg på plyteplantene og i vannkanten osv. Tror jeg leste om de et eller annet sted...Jeg hadde det heldigvis bare i en 30 liter så jeg fikk de bort. Jeg tror nok du bare kan ta ned 1 klasen. Men det er jo litt liv i den andre så de kan jo få lov til å klekke. Jeg har to nå som er i gang med å klekke. Det var synd du kastet endel av klasene. Skulle ventet til du så de var befruktet.
Her er noen bilder av mine gamle Pagodulasnegler. Har bare en igjen nå. Håper det er en hoe og at den ble paret før den andre døde. Må prøve å få tak i de igjen....
Plaza les tråden : små dyr på flyteplantene.
Hmmm, har fått noen snegler på middlertidig overnatting her en periode, en av dem ligner i grunnen på Pagodulasnegle, men ser kortere ut i skallet. Kortere og bredere men med de piggene.
Her kommer dagens bilder fra meg

Her er det først et bilde av sneglebarna som antagelig har funnet ut at morsjon er tingen. Så her er de altså på fjelltur.

Andre bilde er et sneglebarn som har utviklet striper, spent på om denne blir lilla eller brunaktig.

Og til slutt en gul/gylden som er litt striper på. Kanskje den blir stripete eller knall gul som den ene banangule jeg hadde.
[External Image]
[External Image]
[External Image]
Heidi Ingdal
[QUOTE=Plaza][QUOTE=Heidi Ingdal][QUOTE=Plaza]Og her er klase nr 2. Her kan en også se fra baksiden at det er "noe" inni noen av eggene, men veldig få av de.

Får du til å ta bilder av de billene? Ser de ut som små edderkopper? Jeg hadde noe som så ut som bittesmå svarte edderkopper for noen år siden. Fikk de da jeg fikk flyteplanter fra noen andre. De oppholder seg på plyteplantene og i vannkanten osv. Tror jeg leste om de et eller annet sted...Jeg hadde det heldigvis bare i en 30 liter så jeg fikk de bort. Jeg tror nok du bare kan ta ned 1 klasen. Men det er jo litt liv i den andre så de kan jo få lov til å klekke. Jeg har to nå som er i gang med å klekke. Det var synd du kastet endel av klasene. Skulle ventet til du så de var befruktet.
Her er noen bilder av mine gamle Pagodulasnegler. Har bare en igjen nå. Håper det er en hoe og at den ble paret før den andre døde. Må prøve å få tak i de igjen....

Ja, jeg vurderte å beholde en eller to til av klasene bare for å forsikre meg, men de kommer vel igjen.

Jeg plukket ned klase 1 i går. Pirket litt i klase 2, og den var helt løs. Det klekket noen små når jeg pirket i, resten av klasen falt ned i akvariet, så jeg tok bort den også.

Nå tror jeg det er 5-10 stk i akvariet som jeg tror er eplesnegler. Skal bli spennende å se fremover.
Nå kryr det av nyklekte rosa, hvite, blå og noen lilla i forskjellige kar. Endelig og de blir i perfekt størrelse til våren. De er i perfekt nyfødt størrelse, 3 mm +. Gleder meg til å se hvor mange farger det kommer ut av den rosa klasen.
Har lagt ved noen bilder og av en reke som jeg ikke vet hva er...den er ca 4 cm og veldig grønn.,
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap