Mange bøtter vann.. (side 71)

Sikker på at det ikke er noe i mellom da? Eller noe sånn som med nitritt-testen min :P Som er god og rød
nja, neste farge, 6, er lysegrønn :p

er ikke rødt i ph spekteret i det hele tatt
oja. Har du brukt samme begeret til nitritt-test?
nettop skylt alle i glovarmt vann, men det sitter igjen farge i glassene. men det er definitivt en gulfarge med oransjskjær. vil si ph er rundt 5. noe lavt. men venusynglene stortrives :p
Oki. Særlig de plastgreiene har veldig lett for å farge av, ganske dumt egentlig.
nå har jeg fått kh opp til ca 4. da blir det noe nytt vann med 1 i kh, men ph'n er sånn ca 7-5-8 o.o
skal bli interessant
før påfyll: ph5 og kh4
vann fra kran: ph 7.5-8 og kh1
etter bytte, ca 7 vann: ph 6.5 og kh 2 eller 3. ble gult på 3. dråpe.

det steg litt mye, men det var ingen fisk i

litt mer kh buffer, så får vi se hvordan det holder seg der.
Ja kom på de dekkglassa idag, men tenkte de kanskje lå sammen med lyset, har jo ikke sjekket ennå, men nå vet jeg jo at de mangler, får ty til nødløsning om jeg setter opp karret innen jeg har fått hentet de.
Det var veldig rent og pent, så det må jeg bare si tusen takk for

Det er så mye ekkelt inni akvariet til perlene, det ligger masse hvite mark på bunnen, de beveger seg så sakte at jeg har trodd det har vært sneglebæsj, de er mye tykkere enn de jeg har sett før som kalles flagerater (eller no sånt) og de jeg har sett før som jeg vet er ufarlige beveger seg ganske kjapt med slangelignende bevegelser.
Disse her ga meg virkelig tanker om innvollsorm, tykke hvitgrå saktebevegende ekle markerormer. Blææææ o.O
Ellers er det så mye smått som beveger seg rundt som jeg tror er en blanding av rekeyngel og vannlopper/triops, de greiene på glasset ligner på nakensnegl alla typen skogssnegler, bare hvite og små, men de beveger seg på samme måten synes jeg.

Hadde jeg ikke vært redd for at noen av disse kanskje kan være skadelige for rekene ville jeg funnet det hele ganske fasinerende.
hehe, små hvite marker er vel planarier det har hatt de jeg og, men kuttet ned på foring en stund så forsvant de, og har ikke sett de siden. byttet vann og slikt hos rekene idag, og vannet ble mye klarere bare på de få litrene.

i rekekaret ligger ph nå på 7 og kh på 1. tror ph'n har synki tidligere, og at det er derfor rekene var blasse. er jo nye røtter i der, den gamle rota påvirka ikke ph, men de jeg har nå er jo helt nye. så blir litt kh buffring her og
Ja planarier var det, men de var mye mindre og mye raskere, disse er svæære i forhold og ekle, kan ikke få sagt det nok EKLE.
Smått er flott er min mening, så små planarier synes jeg er helt greit, når jeg bare fant ut at de var uskyldige, men svææære feite marker sliter jeg da litt med. Må bare finne ut om disse oxo er ufarlige, så kan jeg slappe av.
et nær versjon av bildet på forrige side de er så søte så
[External Image]
Inaktiv bruker
fnt bilde av titatusene dine Sanne
takk david

da har jeg bytta avatar, men fortvil ikke, jeg elsker coryer ennå :p

stor versjon av ny avatar
[External Image]

venusyngel, hele 7 stykker. det ble vel en 39-35 stykk tilsammen som vokste opp tror jeg. 10 fikk kjetil, fanget 7 nå, hadde 10 fra før og fanget en bunch tidligere..
[External Image]

hvem jakter hvem?
[External Image]
Fint sneglebilde. Typisk for jegersnegler :P
jeg har faktisk sett hele 3-4 baby jegere,og en god del tomme skall i det siste, så tror nok de små har skjønt poenget hvertfall :p
Godt det da, men kan jo være at når de når en viss strls tenker de mer på forplantning enn å spise?
tja, hvem vet?

nå har jeg justert 96 litern og. ph på 6, kh på rundt 3-4. røska og opp noen av eikeløva som har blitt begravd under sand :p

med blitz og fullt lys
[External Image]


uten blitz, fullt lys
[External Image]


uten blitz, med kun plantelys
[External Image]

ser dere noe fisk? :p
er imponert over reka mi. den har blitt så intenst RØD!.
her er et før og nå bilde

dette bildet er noen få uker gammelt
[External Image]

slik ser hun ut nå
[External Image]


dette er samme reka, jeg har bare en neocaridina sp i det karet. ikke aner jeg hva som gjør henne mer intenst rød.. har vel foret med krabbepellets en gang eller no, og det er ca 10 amanoreker, 7 kuhlier og snegler som konkurerer om bunnforet :p har foret mer enn vanlig med røde mygg siden jeg fikk gobiene dog...
Jeg har følelsen av at det skjer noe med rødfargen når rekene kommer i en viss alder. Det er de største og eldste rekene mine som blir sånn.

PS! Knallfint nytt avatarbilde!
takk mona
tja, reka er vel rundt ett år gammel.. det første bildet er tatt like før nyttår, og jeg har ikke sett reka så mye etter at jeg ommøblerte da jeg fikk gobyene mine... den har variert mye i farge, tidligere hadde den dypere farge enn på første bildet men ikke så intens som nå, og en brunaktig bred stripe fra hode til hale. fin er den uansett, og den gjør tilogmed nytte for seg :p
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap