- Hjem
- Forum
- Personlige akvarieblogger
- Leifs verden (side 71)
Leifs verden (side 71)
Postet 29.08.10 kl 15:03
sissimorCoryer er så søte! Gleder meg til å kjøpe noen selv, men klarer ikke velge hvilken art jeg skal ha...
Hei sissimor. Ja å velge cory om en "kun" skal ha en gruppe er ikke lett. Eller to eller tre....... Har gjennom de senere år hatt iallefall 15 forskjellige corygrupper. Begynte med aeneus, panda, albino og paleatus som var de enkle å få tak i. Etterhvert bestillte jeg og kjøpte privat. Adolfoi er en god favoritt blant mange. Akkurat nå er det Aspidoras C125 som ligger mitt hjerte nærmest. Det er en herlig og flott "slektning" som desverre ikke er så utbredt, heller ikke i butikkene. Håper å kunne spre mine yngler utover i de tusen.... hjem etterhvert. Noen har allerede funnet veien.
Postet 29.08.10 kl 15:53
Forrige dagen fant jeg noen av goldenene døde i stue karet. Hadde ingen nitritt test igjen (kom i posten i dag) så det ble et hurtig vann bytte på 50%. De andre malawiene ser ut som de er friske, så aner ikke hva som har skjedd. Får ta test i morgen og ta utgangspunkt i det testene sier. Mulig det må flere vannbytter til. Fant ut at lysarmaturen i det heldekkende til stuekaret ikke var mere å gjøre med. Så i går ble det bestilt nytt gjennom elektro avdelingen på jobben. Ble overrasket over den gode prisen. Armaturen blir 13 cm kortere, dvs 6,5 cm kortere i hver ende, men antar det ikke gjør så mye. Denne armaturen er med tynne lysrør, da jeg ble fortalt at de "tykke" er på vei ut. Ellers føller jeg godt med i apistohulene jeg laget og håper på egg hver dag. Har en hann som må ut, og tar den vel med på klubben neste torsdag. Har 3 hanner og en hue av oppdrettsvarianten og skal beholde kun den ene. Den tredje skal leveres klubben for registrering av oppdrett. Også kongo yngel skal registreres og har da rundet 10 oppdrett så langt i år. Har lyst til å bytte ut sverddragerne med noe nytt. Noe jeg ikke har hatt tidligere. Kunne også tenke meg en ny corydoras type. Mulig noe av intresse dukker opp på auksjonen i klubben neste torsdag
Postet 01.09.10 kl 00:06
C125 egg
Som vanlig var det vannbytter i går. Matet med det siste jeg hadde av røde mygglarver. Må huske å kjøpe inn noen nye brett. Ettersom det var kun noen ruter igjen, prioriterte jeg aspidorasene og corydorasene. Kunne i dag plukke 9 aspidoras c125 egg. Det er da kun ei hue som har lagt egg. Har funnet ut at huene legger gjennomsnittelig 10 egg hver seg, så jeg har nok overflod av hanner. Av de 15 jeg har i denne gruppen, antar jeg at det kun er 6 huer.
Torsdag er det klubbmøte og jeg skal levere 2 nye oppdrett. Antar at jeg også tar med meg malawiene i stuekaret og selger dem. De gir meg ikke så mye egentlig, og regner med at ciklide tiden er forbi for mitt vedkommende. Blir evnt noen få dvergciklider. 100L står nå tom etter at yngelene (aeneus) der er flyttet inn til gruppa. Fant også 2 yngel av c125 der som helt sikkert har fulgt med filterboksen. Sverddragerne flyttes sannsynligvis inn i stuekaret så da blir det et kar ledig i reolen. Mon ro hva jeg setter inn der? Mulig jeg finner noe intr å kjøpe på klubbauksjon på torsdag.
Lørdag var familien en tur til Sacsen utenfor Kongsberg (på vei mot Knuten). Vi fant et flott vann hvor vi satt å koste oss med litt grilling og nytraktet kaffe i det flotte været. Hadde vært der noen ganger tidligere, men aldri utforsket vannet. Dette ville jeg gjøre nå. Masse fisk i strandkanten overrasket meg da jeg ikke tidligere har lagt merke til dette. Opptil 15-20 cm var ikke småtteri utfra at jeg ikke trodde det var fisk der. Kunne minne meg litt om SAE/flying fox, hehe. Lyse med sort stripe tvers igjennom. Aner ikke hva type fisk det var, men om jeg skulle anta noe er det vel enten tryte (abbor) eller små ørret. Artig var det når jeg matet dem med lomper..... hehe. Pølsebrød... det bare fløyt
Torsdag er det klubbmøte og jeg skal levere 2 nye oppdrett. Antar at jeg også tar med meg malawiene i stuekaret og selger dem. De gir meg ikke så mye egentlig, og regner med at ciklide tiden er forbi for mitt vedkommende. Blir evnt noen få dvergciklider. 100L står nå tom etter at yngelene (aeneus) der er flyttet inn til gruppa. Fant også 2 yngel av c125 der som helt sikkert har fulgt med filterboksen. Sverddragerne flyttes sannsynligvis inn i stuekaret så da blir det et kar ledig i reolen. Mon ro hva jeg setter inn der? Mulig jeg finner noe intr å kjøpe på klubbauksjon på torsdag.
Lørdag var familien en tur til Sacsen utenfor Kongsberg (på vei mot Knuten). Vi fant et flott vann hvor vi satt å koste oss med litt grilling og nytraktet kaffe i det flotte været. Hadde vært der noen ganger tidligere, men aldri utforsket vannet. Dette ville jeg gjøre nå. Masse fisk i strandkanten overrasket meg da jeg ikke tidligere har lagt merke til dette. Opptil 15-20 cm var ikke småtteri utfra at jeg ikke trodde det var fisk der. Kunne minne meg litt om SAE/flying fox, hehe. Lyse med sort stripe tvers igjennom. Aner ikke hva type fisk det var, men om jeg skulle anta noe er det vel enten tryte (abbor) eller små ørret. Artig var det når jeg matet dem med lomper..... hehe. Pølsebrød... det bare fløyt
Postet 06.09.10 kl 23:36
Er ikke denne uønskede rakkaren du så? Ørekyte
Gikk du lei malawi eller er det vannverdiene? Har tenkt i fremtiden å prøve meg på noe afrikansk. Blir sikkert noen killifisk først da.
Gikk du lei malawi eller er det vannverdiene? Har tenkt i fremtiden å prøve meg på noe afrikansk. Blir sikkert noen killifisk først da.
Postet 07.09.10 kl 00:23
Black_FlysEr ikke denne uønskede rakkaren du så? [URLBLOCK1] Gikk du lei malawi eller er det vannverdiene? Har tenkt i fremtiden å prøve meg på noe afrikansk. Blir sikkert noen killifisk først da.
Ikke umulig at det var den rakkern Espen. Vanskelig å si, men kke umulig. Har hatt div malawi tidligere, med hell. Denne gangen har det dødd flere Golden og de gjemmer seg i stein "brakka" jeg har laget i karet. Veeeel kanskje ikke min fisk lenger, selv om det er en flott fisk. Blir nok byttet ut med sverddragerne i reolen pluss litt til, i stuekaret. Få inn litt planter etc og gjøre det "hjemmekoselig" der. Slik det er nå med malawiene har jeg ikke planter (av erfaring). Får finne senga, opp igjen kl 05.00 NATTI
Postet 07.09.10 kl 00:49
Jippy, f1 egg
Må bare en kjapp tur innom her før jeg skal pakke no fisk jeg skal ha med på akvarieklubben. Kom hjem fra jobb i dag og jaggu var det egg i den ene nøttehula her. APISTOGRAMMA CACATUOIDES F1. Jaggu var det gøy. Mine vanlige (oppdrettsvarianten) går også en del i hula si, men der går det 3 hanner og ei hue. Heldig dame.... frem til i dag. Etterpå pakkes to av dem ned. En for reg av oppdrett og en for salg på klubbmøte sammen med litt annet småtteri. Ja folkens, det er liv i leiern igjen og oppdretts pågangsmotet er tilbake. Legger inn litt bilder senere
Postet 09.09.10 kl 16:43
Fikk solgt det jeg hadde med meg på klubben i dag, og kom hjem igjen med noen planter, 8 kloreker og en drøss med Endlers Guppy. Er vel ca 30 med stort og smått. Fikk også tildelt 2 nye oppdretts diplomer, en i bronse og en i sølv, så nå er det 18 oppdrettsdiplomer på veggen i akvarierommet her. Leverte også 2 nye oppdrett i dag samt at jeg fikk ordnet med diplom for 5 fiske familier i dag. Husker ikke hva det heter, men all heder taes i mot, hehe. Ellers ble det vist en malawi film på klubben i kveld og det var artig og av stor intresse, selv om det ikke er av de fiskene jeg foretrekker. De er noen slue j..... enkelte av de typene. Den ene la seg på siden og lot som den var dau, før den jafset i seg en mindre uskyldig kamerat som kom vel litt nære. Ja det er i enkelte tilfeller en grufull verden...... Snart helg og tid for vannbytter igjen. Blir vel enten lørdag eller søndag formiddag antar jeg. Lørdag blir det vel også en tur til Modum for å se litt i butikken til en av medlemmene. Skulle ikke forundre meg om det blir noen fisk der også. Først må en se hva som finnes i hans utvalg......
Postet 09.09.10 kl 23:17
Ja da er alle vannbyttene ordnet for denne uka. Fikk også renset pumpene i 8 av karene her da det var en stund siden sist. En kan vel si det var på tide etter fargen å bedømme..... Et lite skår i gleden i dag da jeg fant den ene C125 død. Har aldri tidligere mistet noen voksne individer så dette var trist. Det ble matet med røde mygglarver i aspidoras og corydoraskarene etter vannbyttene i kveld. Håper derfor på litt action i de karene i løpet av kort tid. Sist ble det egg i C125 karet dagen derpå. Ellers passer F1 apisto hua godt på eggene sine i kokkosnøtta si. Har tatt i bruk det 6 kanta karet jeg hatt stående tomt siden vi flyttet inn her. Har grus i det, liten filterpumpe, luftfilter og lys. Tenkte å flytte over kokkosnøtta slik at hua kan gå der alene med hula si. Tar et vannbytte igjen på det i morgen og flytter dem over mandag tenker jeg. Husker ikke hvor lang tid det tar før apisto eggene klekkes da det er en stund siden sist jeg hadde egg. Antar det tar ca 5-6 dager? Var vel torsdag jeg fikk eggene om jeg ikke husker feil. Antar det er mellom 40 og 60 egg. Alle bortsett fra et har fin farge. Kun et hvitt. Eller er det vel et par endlers huer som snart spruter ut noe yngel, magen tatt i betrakning ;- =) Gøy å se at ting skjer i karene her igjen.
Postet 12.09.10 kl 02:49
Litt forfjamset var vel uttrykket i trynet mitt når jeg tittet inni hula til den ene Apisto F1 hua mi og jeg ikke så eggene hengende på veggen. Svarte tenkte jeg, har du spist eggene dine? Frem med lommelykt og lupe...... der var de jaggu i ferd med å klekke og bittesmå yngel vibrerte som bare det, flesteparten i bunn av nøtta. En kan si hva en vil, men akvariefisk og oppdrett er spennende, spesielt med ny fisk. Får liksom en ny giv hver gang det kommer et oppdrett. Når det gjelder vannbytter og myggisser, ble det kopiering av forrige gang jeg gjore det samme. 9 C125 egg ble funnet i dag tidlig. Denne gangen ble jeg også litt overrasket da de var lagt på to forskjellige plasser, og ikke samlet som de pleier. Fant 3 stk egg på front glasset og 6 egg på utblås røret på pumpa!! Har også matet med mygglarver i dag, så antar at det kommer, som sist, flere egg i løpet av et par dager. Etter at jeg fikk ut de 2 apistogramma cacatouides hannene fra karet, er det kun et par igjen der (54L kar) Det har blitt fred og ro der nå, så håper på at ting skjer der også etter hvert. Hannen og hua bytter på å være litt i kokkosnøtthula, så det tyder på at det kanskje vil skje noe.
Postet 12.09.10 kl 20:19
Får vel begynne med noe gøy og positivt. Har fått inn mine C125 i basen her:
http://www.planetcatfish.com/aspidoras_sp(c125).php
En meget seriøs og verdensomspennende nettsted, så dette var virkelig en "høydare". Ser også at tråden min her nå har rundet 4800 unike brukere, kjempe artig at dere intresserer dere for hva som skjer i min akvarieverden. Desverre er alle F1 Apistoene ynglenemine borte. Vet egentlig ikke hva som har skjedd. Men var for treg i avtrekkern til å ta ut nøtta, hannen og hua til et eget kar. Neste gang skal jeg ta å flytte de med en gang jeg ser egg. Ellers har det ikke skjedd så veldig mye akkurat de siste par dagene. Aeneusene har lagt en del egg, men er som regel møllspist når jeg kommer fra jobben. Ser også ut som det har kommet til noen Endlers Guppy, da det er en del veldig smått der. Mistet masse fiskebilder da maskin min kræsja i går. Så nå er det å starte på nytt med bilder fra karene her. Noe har jeg jo lagt inn på en cd tidligere
http://www.planetcatfish.com/aspidoras_sp(c125).php
En meget seriøs og verdensomspennende nettsted, så dette var virkelig en "høydare". Ser også at tråden min her nå har rundet 4800 unike brukere, kjempe artig at dere intresserer dere for hva som skjer i min akvarieverden. Desverre er alle F1 Apistoene ynglenemine borte. Vet egentlig ikke hva som har skjedd. Men var for treg i avtrekkern til å ta ut nøtta, hannen og hua til et eget kar. Neste gang skal jeg ta å flytte de med en gang jeg ser egg. Ellers har det ikke skjedd så veldig mye akkurat de siste par dagene. Aeneusene har lagt en del egg, men er som regel møllspist når jeg kommer fra jobben. Ser også ut som det har kommet til noen Endlers Guppy, da det er en del veldig smått der. Mistet masse fiskebilder da maskin min kræsja i går. Så nå er det å starte på nytt med bilder fra karene her. Noe har jeg jo lagt inn på en cd tidligere
Postet 16.09.10 kl 22:35
Artikkel i tankene
Som jeg har nevnt tidligere i tråden her, har jeg lyst til å skrive en artikkel om Aspidoras C125. De fraviker litt i måten Aspidoras generelt oppfører seg på og hvordan de legger sine egg. Jeg har lagt meg en del tanker om hva som skal være med i hodet. Det gjelder å begrense seg litt også. Om en artikkel blir for lang, blir den fort kjedelig og langtrekkelig. Jeg vil bygge artikkelen på litt info om hvordan jeg skaffet meg dem, måten jeg skaffet info om disse (finnes ikke veldig mye egentlig), min erfaring med fiskene, oppdrett, innredning og bringe inn gleden de gir meg gjennom hele artikkelen. Er eneste gruppen med fisk jeg beholdt fra jeg flyttet fra Hvittingfoss, og inn her i Hof. Gode bilder er viktig føler jeg i en artikkel. Derfor er det litt leit at min pc måtte formateres forrige dagen pga en krasj. Men men, har da noen bilder lagret fra tidligere på en cd rom, samt at nye bilder selvfølgelig må til.
Vil gjerne ha noen innspill i forhold til en slik artikkel fra dere lesere her. Hva ville du lese om denne fisken, hva type bilder ville dere foretrekke, enkeltbilder eller gruppebilder, eller kanskje blandet gjennom artikkelen?
Vil gjerne ha noen innspill i forhold til en slik artikkel fra dere lesere her. Hva ville du lese om denne fisken, hva type bilder ville dere foretrekke, enkeltbilder eller gruppebilder, eller kanskje blandet gjennom artikkelen?
Postet 18.09.10 kl 15:46
Heisann Leif! Høres spennende ut med artikkel, er alltid artig. Det jeg kunne tenkt meg og lese om er hvor fiskene kommer fra, vannverdier og vanskelighetsgrad. Hvordan holder du de (interiør, temp, pH, GH osv), og gjør du noe spesielt for og få til lek? Masse bilder er alltid bra, både av enkeltfisk, grupper, og også akvariet de holdes i. Gjerne også dersom du har bilder som viser kjønnsforskjeller. Har skjønt i tråden din at dette ikke er vanlig fisk i handelen, og detta er jo og artig å få fram! En beskrivelse av Aspidoras er jo og interessant, gjerne som en innledning. Men så kommer det jo an på hvor mye info du har tilgang på og da....
Uansett er egne erfaringer gull verd, spesielt når du har fått til lek flere ganger, og ikke bare på slump . Og hvordan du fikk tak på fiskene....
Lykke til med artikkel, og ser fram til og lese den.
Vennlig hilsen Pål
Uansett er egne erfaringer gull verd, spesielt når du har fått til lek flere ganger, og ikke bare på slump . Og hvordan du fikk tak på fiskene....
Lykke til med artikkel, og ser fram til og lese den.
Vennlig hilsen Pål
Postet 18.09.10 kl 19:27
Pål sine fiskerHeisann Leif! Høres spennende ut med artikkel, er alltid artig. Det jeg kunne tenkt meg og lese om er hvor fiskene kommer fra, vannverdier og vanskelighetsgrad. Hvordan holder du de (interiør, temp, pH, GH osv), og gjør du noe spesielt for og få til lek? Masse bilder er alltid bra, både av enkeltfisk, grupper, og også akvariet de holdes i. Gjerne også dersom du har bilder som viser kjønnsforskjeller. Har skjønt i tråden din at dette ikke er vanlig fisk i handelen, og detta er jo og artig å få fram! En beskrivelse av Aspidoras er jo og interessant, gjerne som en innledning. Men så kommer det jo an på hvor mye info du har tilgang på og da.... Uansett er egne erfaringer gull verd, spesielt når du har fått til lek flere ganger, og ikke bare på slump . Og hvordan du fikk tak på fiskene.... Lykke til med artikkel, og ser fram til og lese den. Vennlig hilsen Pål
Tusen takk for tilbakemelding fra deg Pål. Akkurat slike inntredner trenger jeg. Nei Aspidorasen er ikke å se i butikkene akkurat så ofte. C125 er nær umulig å få tak i. Vet at det har vært levert noe oppdrett et sted på Lillestrøm og at det ellers et et par stk i Solbergelva som har disse. Han ene som bor i Solbergelva, som jeg kjøpte mine av, som også har levert på Lillestrøm og meg selv er de eneste jeg vet har hatt oppdrett på disse. Disse har jeg et lite kull gående med nå og det er artig å se de vokse.... Desverre er det ikke mye info å hente på disse C125, men har opparbeidet god egenerfaring. Så får søke litt mer på nettet og bruke av det jeg selv har erfart. Vil nok ta ltt tid å bli ferdig, men kalde høstkvelder er nærstående, så skal alltids få kommet i gang. Atter en gang takk for innspill Pål
Postet 18.09.10 kl 20:37
Aspidoras c125 artikkel
Ja da har jeg i kveld og natt laget et utkast til en artikkel om Aspidoras C125. Lurer på i den forbindelse om noen vil være "prøvekanin" for meg? Om du selv har, eller har hatt Aspidoras eller kanskje ønsker å vite mere om denne fiske arten hadde det vært fint om jeg kunne sende noen artikkelen på mail for gjennomsyn og tilbakemelding. Har aldri skrevet noen artikkel før så det er litt av en utfordring. Hva skal jeg ha med som er av intresse for andre, og hvilke bilder etc etc. Send meg gjerne en mail på denne mail adressen og si du vil være "prøvekanin"
leifejohansen@hotmail.com
trenger tilbakemelding på evnt endringer jeg bør gjøre. Noe jeg har glemt eller ikke trenger å ha med?
Hilsen LOFFA
leifejohansen@hotmail.com
trenger tilbakemelding på evnt endringer jeg bør gjøre. Noe jeg har glemt eller ikke trenger å ha med?
Hilsen LOFFA
Postet 19.09.10 kl 03:29
Oppfordringen min til å lese mitt utkast til artikkel om mine Aspidoras C125 misslyktes helt. Har ikke fått noen tilbakemelding på mail desverre. Aspidoras er kanskje ikke den mallen som opptar så mange? Jeg har iallefall sendt den til en av moderatorene her på AF etter eget ønske. Er snilt gjort av han å ta seg bryet med det. Personen er en erfaren akvarist og håper på en tilbakemelding i morgen, eller en av de første dagene.
Har ellers byttet vann på alle karene i akvarierommet i kveld og matet Aspidorasene og coryene med mygglarver. Ender det som de siste par gangene kan jeg plukke noen C125 egg i løpet av morgendagen. Bare stuekaret står igjen av vannbytter til i morgen
Jeg er helt oppgitt over algeveksten i noen av karene her. Til og med i sanden i det ene karet har jeg grønne alger. Ellers er det over vokst på en del planter med sorte alger og noe brunalger på rutene. Får ta et problem av gangen tror jeg og begynner med å bytte ut lysrørene her. Har aldri hatt slik algevekst som nå. Aner ikke om det er noen forskjell på vanlig springvann (kommunevann) og det vannet vi har i brønnen. Om det evnt skulle gi så mye alger. Planter må også byttes ut etterhvert. Håper å få kjøpt en del på auksjon den 25.september i Drammen
Har ellers byttet vann på alle karene i akvarierommet i kveld og matet Aspidorasene og coryene med mygglarver. Ender det som de siste par gangene kan jeg plukke noen C125 egg i løpet av morgendagen. Bare stuekaret står igjen av vannbytter til i morgen
Jeg er helt oppgitt over algeveksten i noen av karene her. Til og med i sanden i det ene karet har jeg grønne alger. Ellers er det over vokst på en del planter med sorte alger og noe brunalger på rutene. Får ta et problem av gangen tror jeg og begynner med å bytte ut lysrørene her. Har aldri hatt slik algevekst som nå. Aner ikke om det er noen forskjell på vanlig springvann (kommunevann) og det vannet vi har i brønnen. Om det evnt skulle gi så mye alger. Planter må også byttes ut etterhvert. Håper å få kjøpt en del på auksjon den 25.september i Drammen
Postet 20.09.10 kl 02:45
Postet 20.09.10 kl 11:31
Postet 20.09.10 kl 11:45
Black_Flyshehe. Skulle sende deg epost, men glemte det. ;) Fotballhelg vettu. Nydelig serier på brannstadion. :) Du har vel epost adressen min? Espen
Jepp Espen. Har akkurat sendt deg artikkelen min om Aspidoras C125. Den er 99% ferig redigert. Fikk veldig god hjelp via et AF medlem før i dag. Den blir mest sannsynlig sendt til Holger på AF i løpet av kvelden. En finner alltid noe en vil pirke på, men hvor lenge skal jeg pirke før jeg er helt fornøyd? Har allerede fått flere mailer om intresse på yngel av C125. Det er kjempe gøy, men de jeg har nå er litt små enda. Skulle sikkert hatt noen du også Espen...... kjennerjeg deg rett ; - =)
Leif
Postet 20.09.10 kl 18:51
Nye egg hos c125
Forventet egg hos mine Aspidoras C125 i går, men det kom ikke. Ja ikke det at jeg er gud og kan bestemme når de skal legge dem. Men har som regel noen få til ganske mange dagen etter at jeg har hatt vannbytte og matet med røde mygg -larver.
Så etter at lyset slokket i går kveld at en del av de virkelig kom opp i toppfarten sin og virkelig var artig å se på. Ja det var leik til tusen, selv om ikke alle var med. Så en dag senere enn forventet kom det egg, 42 i tallet. Fikk ut 40 av dem da det ene knuste og et falt til bunn. Ellers har det også kommet til noen Endlers unger i stuekaret, men de blir nok ikke gamle der pga Sverddragerne.
Auksjonen i Drammen nærmer seg, og er til lørdagen. Vurderer frem og tilbake litt utbytting av fisk her. Vurderer å ta ut Corydoras Aeneus gruppen min, Corydoras Panda gruppen og en del av dvergmunnrugerne. Kanskje Apisto paret jeg har også (oppdrettsvarianten) Der vil jeg beholde F1 Apistoene selv om det gikk galt med det første kullet til det ene paret. Synes også at disse er enda flottere enn oppdr varianten. Da vil jeg kunne ha 4 kar ledige til ny fisk. Ett er allerde uten fisk. Flere Aspidoras og Corydoras grupper står på ønskelisten. Gjerne cory jeg ikke har hatt tidligere. Om jeg skulle få tak i enda flere C125 ville det være bedre enn juleaften og 17.mai på en gang!!! Jeg er bare så BETATT av disse smårollingene
Så etter at lyset slokket i går kveld at en del av de virkelig kom opp i toppfarten sin og virkelig var artig å se på. Ja det var leik til tusen, selv om ikke alle var med. Så en dag senere enn forventet kom det egg, 42 i tallet. Fikk ut 40 av dem da det ene knuste og et falt til bunn. Ellers har det også kommet til noen Endlers unger i stuekaret, men de blir nok ikke gamle der pga Sverddragerne.
Auksjonen i Drammen nærmer seg, og er til lørdagen. Vurderer frem og tilbake litt utbytting av fisk her. Vurderer å ta ut Corydoras Aeneus gruppen min, Corydoras Panda gruppen og en del av dvergmunnrugerne. Kanskje Apisto paret jeg har også (oppdrettsvarianten) Der vil jeg beholde F1 Apistoene selv om det gikk galt med det første kullet til det ene paret. Synes også at disse er enda flottere enn oppdr varianten. Da vil jeg kunne ha 4 kar ledige til ny fisk. Ett er allerde uten fisk. Flere Aspidoras og Corydoras grupper står på ønskelisten. Gjerne cory jeg ikke har hatt tidligere. Om jeg skulle få tak i enda flere C125 ville det være bedre enn juleaften og 17.mai på en gang!!! Jeg er bare så BETATT av disse smårollingene
Postet 21.09.10 kl 17:11