Apistogrammet (side 71)

Omsider har den frittstående 160liter'n forlatt åstedet. Tomt, men deilig! Nå er det bare å ta av seg det arbeidet som har forplantet seg. Var raskere å fjerne det, enn å prate/tenke/skrive om det i over et år hehehe. Så er det bare å ligge unna flere lure idèer...
Fantastisk flott og interessant tråd.

Har akkurat startet opp med (selskaps)akvarie igjen etter mange år, og skal blant annet ha apistogramma, så her var det masse informasjon og inspirasjon å finne.

Mvh Torbjørn
Takk for hyggelige ord Torbjørn!! Lykke til med ditt nye prosjekt. Håper du deler både bilder og erfaringer med oss
Da er den flotte Apistogramma piaroa plassert trygt i sitt nye habitat 8)
Spennede Simen, men dette var bare en teaser.

Kom med bilder av Apistogramma piaroa også.
Det skal komme flere oppdateringer rundt A. piaroa. Bilder må nok dessverre komme etterhvert. Foreløpig er de som sine forgjengere i karet (A sp. "Kelleri") svært sky. Det er dette karet som er lavest i akvarierommet, så mulig at det trigger noen naturlige reflekser når de ser bevegelser ovenfra. Samtidig så er det jo et nytt habitat (100x40x25h) de har kommet til. Nå skal de få tid til å vende seg til nye omgivelser og matfar før papparazzi-fotografen trenger seg på . Så langt: Mine første glimt av arten var når de utforsket karet sammen på mandagskvelden. Artig skue! I går tirsdag så jeg dem ikke. I dag så jeg et glimt av hannen under artemiajakta.

I mellomtiden får denne saken på hjemmesiden til TomC duge RHD
Apistogramma atahualpa-hua med yngler slipper verken hannen, storesøsken eller ditherfish innenfor synsvidda. For ei mor!!
A. piaroa var var virkelig fin.
Jepp de må få litt tid å venne seg til nye omgivelser.

Nydelige bilder av Apistogramma atahualpa med yngel. Har hun blåskjær på ryggfinnen?
Se bare på dette gamle bildet av hannen. Det er en aning blått i ryggfinnene ja. Nydelig art, det også
Jepp, virkelig lekker den der ja.
Så var det Tom Cs blinkskudd av en Apistogramma piaroa-hanne som vant fotokonkurransen. Et fantastisk bilde!!
Jepp en verdig vinner ingen tvil om det.
To øyeblikk i Apistogramma baenschi-tanken.
Så var ikke 'Apistogrammet' unikt likevel! Satt akkurat å leste en gammel tråd på Apistogramma.com i dag. Og trur du ikke at 'the Apisto-gram' var et amerikansk magasin som ble utgitt i en årrekke!! Nå er jeg bare lettet og glad for ingen søksmål har tikket inn... de følte seg kanskje ikke truet av fagligheten her hehehe. Hadde iallfall vært utrulig morsomt å fått se et eksemplar av 'the Apisto-gram!

Og før man vet ordet av det, dukker det opp et artig innlegg på Loffa's facebookgruppe 'Norwegien Apistogramma forum'! En kar med navnet Johnson Curtis hadde akkurat fått tilslag på en bunke med 'The Apisto-gram'-blad! Hyggelig av ham at jeg fikk lov å publisere hans nyerververvede samlerobjekter her på AF
Kan trygt si at Curtis er en like ivrig apisto mann som meg selv Simen. Veldig artig å ha slike medlemmer i en gruppe som nå har rundet 4000 medlemmer. Startet også opp en generell dverg ciklide gruppe i går ettermiddag og med over 1000 medlemmer allerede første døgnet kan en vel si det er en HIT.

Jeg og en til fra NY USA har hatt tanken lenge om en slik gruppe og nå var tiden inne =)

Veldig gøy at du kommer med innlegg av diamantene dine Simen og som du ser er folk overbegeistret hver gang

Gruppens navn er for øvrig dwarf cichlids world wide. Det var dagens reklame Simen.
Det trygt å vite at det er flere av oss der ute. Da kan vi oppgradere betegnelsen til 'normalt'... Heeeelt normalt

Og grattis med ny side!!
S i m e n
Det trygt å vite at det er flere av oss der ute. Da kan vi oppgradere betegnelsen til 'normalt'... Heeeelt normalt :) Og grattis med ny side!!

Hører hele tiden at jeg er gal. Dette kan da nå avkreftes med å si jeg er heeeeelt normal =)
Nedturer og oppturer...
Det tok ikke mange dagene før jeg mistet Apistogramma piaroa-hua. Nedturen var selvfølgelig gedigen. Men tilfeldigheter og andres nedturer gjorde at jeg plutselig stod med 2 huer til enkemannen. Nå er alle trygt plassert i et lavt kar med bunnmålene 100x40. Den ene hua er frisk og rask, mens den andre hua er i overkant rask i pusten. I går fikk jeg det første skikkelige glimtet av huene, etter de kom til mine habitater. Ei gul hue er ute og viser hvem som er sjef! Halepisk og truende positurer. Ingen skal i nærheten av den rota nei...

... og jeg rakk å fomle fram mobilen
Nedturer og oppturer...
Det tok ikke mange dagene før jeg mistet Apistogramma piaroa-hua. Nedturen var selvfølgelig gedigen. Men tilfeldigheter og andres nedturer gjorde at jeg plutselig stod med 2 huer til enkemannen. Nå er alle trygt plassert i et lavt kar med bunnmålene 100x40. Den ene hua er frisk og rask, mens den andre hua er i overkant rask i pusten. I går fikk jeg det første skikkelige glimtet av huene, etter de kom til mine habitater. Ei gul hue er ute og viser hvem som er sjef! Halepisk og truende positurer. Ingen skal i nærheten av den rota nei...

... og jeg rakk å fomle fram mobilen
Tilfeldig bekjentskap
© Bård Pedersen
Reklame for plussmedlemskap