Tante Astrid´s undervannsverden (side 72)

Tante Astrid
. . . og de siste.


Lurer på hvem som har lakt inn bilde av Kampfisken i fotokonkuransen ?
Veldig fin Kampfisk...
Si det
Er enig i at det er en fin kampfisk ihvertfall!
Wow! Sitter her litt lettere sjokkskadd etter at Leopold gikk helt til tops i fotokonkurransen. Veldig morsomt og ganske uventet egentlig siden det var noen bilder som var veldig mye bedre, synes jeg ihvertfall
Takker alle som stemte oss fram!

Ellers så skjer det utrolig lite spennende i heimen. Ingen nye yngler, ingen dødsfall og ingen nyinnkjøp. Stjernedanioyngelen vokser og trives ser jeg så jeg får vel snart registrere en fisk til i karet. Fôrer ikke med noe spesiell yngelmat der så h*n lever vel på småtteri som er å finne der inne.

I afrika har nå stiklingene jeg plasserte på landdelen fått røtter der stilken står nede i vannet. En av de visnet og ble erstattet, men de andre ser faktisk ut til å trives veldig bra og kommer også med nye skudd. I dette karet så fjerner jeg hverken visnede blad eller slamsuger bunnen så hele oppsettet ser "villere" ut enn de andre akvariene mine. Liker karet veldig godt etterhvert, men det hadde jo gjort seg med litt fisk oppi der også da
sier det her og jeg, grattis med fotokonken
Gratulerer Astrid! Vel fortjent
Gratulerer så mye,han er som sagt tidligere helt nydelig å se på Får ikke tak i crowntail hær jeg bor

Har en cherrybarbe tropp på 9stk. 4 jenter og 5gutter. De leker som bare det og jeg kan se eggene dåle ned i sanden. Poenget er at jeg skulle gjærne ha fått til oppdrett på dæm,men de spiser sine egen egg og yngel. Men jeg har ingenting å flytte de over i,spm er hva annet kan jeg bruke som oppdretts karr,når man ikke kan kjøpe nytt akvarium? Klarer ikke å finne info om det.
Gratulerer så masse med 1 plass i fotokonkuransen ,den var vel fortjent ,flott bilde av nydelig kampfisk .
Må visst få meg en kampfisk igjen jeg og
Gratulerer!!
Grattis med velfortjent seier i fotokonken!) Kjempeflott bilde!

Har sagt det før, og sier det igjen: Leopold er bare flott! (nesten like skjønn som min Bettan...hehe)

Tante Astrid
I afrika har nå stiklingene jeg plasserte på landdelen fått røtter der stilken står nede i vannet.

Har du vært i Sahara og plantet trær? Hehehe! Måtte bare...

Gratulerer så mye med Leopold!
Gratulerer så masse Kjempeflott bilde av en nydelig fisk.

Forøvrig noterer jeg meg at det er skremmende at jeg kjenner igjen andres fisk og innredning på bilder :-P Må vel være symptomer på en alvorlig akvaholisme.
Liv H
Gratulerer så masse :-) Kjempeflott bilde av en nydelig fisk. Forøvrig noterer jeg meg at det er skremmende at jeg kjenner igjen andres fisk og innredning på bilder :-P Må vel være symptomer på en alvorlig akvaholisme.


jeg skjønte det med en gang at det var bilde til astrid som var lagt ut.
jeg visste også med en gang hvem som skulle vinne, jo det var leopold, nydelig bilde astrid. bilde ble veldig spesielt med grønn bakrund og leopolds farger, altså det jeg sier er: NYYYYYDELIG


Fiskeren
Takk for all rosen! Synd at ikke typen skjøl får høre det. Vel, jeg sier jo stadig at han er en skjønn fyr når jeg snakker med han, men jeg tror ikke han helt skjønner norsk. Ut fra oppførselen hans er jeg imidlertid overbevist om at han selv mener at han er den vakreste kampfisken i dammen, og det har han jo selvfølgelig helt rett i
Inger Anne
[QUOTE=Tante Astrid]I afrika har nå stiklingene jeg plasserte på landdelen fått røtter der stilken står nede i vannet.

Har du vært i Sahara og plantet trær? Hehehe! Måtte bare...

He he! De som ikke har lest tråden, og fått med seg navnene jeg bruker på akvariene, klør seg nok i hodet

Finnes det ikke regnskoger i afrika også? Tror det er en slik bit jeg har i afrikakaret. Skal huske å ta noen nye bilder en dag. På grunn av dårlig form så har det blitt lite kamerabruk den siste tiden, dessverre.

Merker det på skrivingen også. Vanskelig å formulere setningene på en slik måte at det blir det jeg har tenkt, og ofte blir det merkelige setninger. Får håpe dere skjønner hva jeg vil frem til og bærer over med meg når jeg tuller litt.
Bluelight
Gratulerer så mye,han er som sagt tidligere helt nydelig å se på:) Får ikke tak i crowntail hær jeg bor:(

Jeg bestilte crowntail i butikken og de fikk da en miks med forskjellige farger, deriblant den jeg har. Du kan jo høre om de har det på listene sine og kan bestille til deg.

Bluelight
Har en cherrybarbe tropp på 9stk. 4 jenter og 5gutter. De leker som bare det og jeg kan se eggene dåle ned i sanden. Poenget er at jeg skulle gjærne ha fått til oppdrett på dæm,men de spiser sine egen egg og yngel. Men jeg har ingenting å flytte de over i,spm er hva annet kan jeg bruke som oppdretts karr,når man ikke kan kjøpe nytt akvarium? Klarer ikke å finne info om det.

Har du ikke mulighet til å sette opp et minikar på 15-20 liter da? Du får kjøpt slike billige plastakvarium og om du setter inn et lite filter, feks et modifisert fluval 1+, så kan du ha yngelen der til de blir store nok til ikke å bli spist. Setter du det i et oppvarmet rom så trenger du antagelig ikke varmekolbe heller og til belysning holder det med en vanlig lampe ved siden av. Det skulle derfor ikke koste all verden. Lett å stue bort når det ikke er i bruk også.

Brukte et slikt lite plastakvarium selv da jeg kjøpte Leopold før asia-karet var innkjørt (ligger bilde av det i profilen min). For å få eggene over så legger du mose i bunnen på karet som barbene går i. Da kan du bare flytte mosen over når du mener at det har havnet noen egg der. Gjorde det med stjernedanioene mine og det fungerte fint (selv om resultatet bare ble to yngel). Yngelen kan antagelig spise det samme som stjerneyngelen. Liquifry no1 til å begynne med og senere avskallede artemiaegg og levende artemia.

Et alternativ kan være å bruke isbokser der du bytter alt vannet hver dag, omtrent som cory-oppdretterne gjør. Her er nærmere beskrivelser av det.
Gratulerer med seieren !
Leopold må da være norges mest kjente kampfisk
Det var et skikkelig fint bilde og en verdig vinner.

Grattis Veldig pen fisk og pent bilde

Han har uvanlig lange finnestråler (?), synes du ikke?
Inaktiv bruker
Grattis med fotokonken

Hadde vært tøft om du la ut et oppdatert bilde av afrika karet ,
så fort du blir frisk da
Høres så kult ut ';P
Takk for gratulasjonene! Lover nye bilder fra alle karene når jeg bare finner energioverskuddet jeg har forlagt et eller annet sted

Mvjnz
Han har uvanlig lange finnestråler (?), synes du ikke?

Ja, han er nok ikke noen "perfekt" crowntail. Har lest et eller annet sted at de fineste kampfiskene med det mest korrekte utseendet blir solgt for avl og show, mens de som er mindre vellykkede havner i dyrebutikkene. Regner derfor med at han nok ikke er helt etter standard og at de lange finnestrålene ikke er noe pluss hos en "ekte" crowntail. Siden han hverken skal avles på eller stilles ut så spiller det heldigvis ingen rolle. Jeg synes uansett at han er helt perfekt
Tante Astrid
TLover nye bilder fra alle karene når jeg bare finner energioverskuddet jeg har forlagt et eller annet sted ;)

Hvis du finner det igjen, kan du informere meg om hvor sånt kan gjemme seg? Jeg har vært helt tom siden nyttår. Blæh!
Gratulerer så mye med 1. plassen, virkelig et flott bilde og en nyydelig fisk
Tilfeldig bekjentskap
© Richard Dybdahl
Reklame for plussmedlemskap