Mange bøtter vann.. (side 72)

skal vi se. igår var vannverdier følgende:

pH KH
22 6.5 2
28 7 1
64 6 2
96 6 2





22 7 2
28 7 1
64 6.5 2
96 6.5 2


tja, dette må vel være sånn ca akseptabelt?
Så kule snegler. Tatt livet av alle 8 jeg nå, så har gitt helt opp :-S
tja, jeg hadde 5, nå har jeg bare 2 voksne + eventuelle barn igjen. tok mange måneder fra jeg så alle egga til jeg så bebiser. virker som de butikkjøpte ikke lever så lenge. dumt, de koster tross alt 40+kr stykket, og er kun effektive hvis flere...
Ja, det blir veldig dyrt. 400,- har jeg svidd av - og de levde vel ikke mer enn 3-4 dager Kortvarig lykke. Aner ikke hva de kan ha dødd av. Trodde kanskje jeg var for rask med akklimatriseringen første gangen, derfor jeg prøvde igjen. Men... hjalp ikke at jeg bytta vann veldig gradvis heller.....
mystisk. mine bare slapp jeg oppi jeg. tok 2-3 måneder før den første døde, så døde 2 stykker i løpet av kort tid i desember.. du får få noen av meg hvis det viser seg at jeg har mange vettu

Seeing the world from a different angle
[External Image]
Sanne
[URLBLOCK1] lo godt av denne ja :p

Den var god ja
Håper du tar med litt flyteplanter for salg på neste møte, kan nemlig godt tenke meg å kjøpe litt.
nå har jeg fyllt opp alle 4 karene mine med flyteplanter fra 64 litern.. og jeg har fremdeles altfor mye.. hadde du tenkt på det, kunne du fått halvparten da du var ehr på lørdag :p
nå gir jeg snart opp med glassvasking.. har prøvd alt fra vann til jif til miljø og pusseklut...

[External Image]
Imma chargin mah layzers!
[External Image]


vært på dahls idag og skaffet mer vannforbedringsmiddlel og. synd de bare selger den typen akkurat der. er jo bare rett over fjorden, men det er litt langt å gå nesten opp til mosseporten da.. :p
trenger reker til 96 litern min, men er usikker på pennene, om de lar reker være. de er meget flinke til å jage hverandre hvertfall. så jeg heiv oppi to digre amanoreker for å se hva som skjer. har ikke sett noe lik ennå :p

skal skaffe ett eheim liberty filter til, til 22 litern. svampfilteret tar så innmari stor plass. lurer nesten på om jeg skal kjøpe rødnesereker uansett, og ha dem i 22 litern inntil videre. bare synd de rekene er utrolig dyre..

venter også på svar fra webzoo. luftpumpa mi ble ikke pakket ved en feiltagelse, og selv om de er blitt gjort klar på det har jeg ikke fått noen beskjed om videre handling, ei heller ei pumpe. har sent mail og purret, enten sender de meg pumpa ellers så gir de meg ny faktura.. ingenting har skjedd. og jeg betaler ikke for noe jeg ikke har fått. får vel purre igjen imorra hvis jeg ikke hører noe.


lille trille. en av mine hanner
[External Image]
da er rødnesereke innkjøpt. da de koster 75 kr stykket tok jeg bare 3. nå svimer de rundt i 22 litern, håper de roer seg etterhvert. karet er også flyttet. kan ikke ha så fine reker og aldri se dem :p så nå står karet her ved siden av meg de får kanskje noen andre lekekamerater etterhvert, men så er det det med fisk og reker da.

bare synd den plasttanken reflekterer no voldsomt. nesten klin umulig å ta bilde med blitz...

[External Image]

[External Image]
Ey :P Du rappa min ide med rekekar på skrivebordet du!
tviler at det er verdens mest originale ide :p
forøvrig hadde tropehagen på senteret hadde satt blackberry reker sammen med kulefisk. hun satte inn 15 igår. idag fant hun 2 sånn med en gang. og kulefiskene var ganske runde :p dyre reker det og, 79 kr/stk.. skulle visst være sulawesi reker, men ligna en del på black bee. fint solid svart og hvitt mønster. men vi fant altså bare to... :p
Hvor dumme går det ann å bli, er litt sur for at jeg ikke har mulighet til flere kar for tiden, skulle gjerne hatt flere rekekar.
ja, har bare plass fordi jeg satte alle venusene over i 64 litern. blir nok en bunsj som går på auksjon der ja. for ikke snakke om flyteplanter.. flytta masse fra 64 litern over i de tre andre kara, alle 4 we overgrodde allerede.. HJELP! xD
Der jeg kjøpte rekene mine gikk de og kulefisk fredelig sammen. Problemet er vel bare når kulefisken skjønner at de kan spise reker :P
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap