Sissis våte drømmer (side 72)

Da er medlemskap hos CorydorasWorld betalt ;D

Gleder meg til å få del i all den kunnskapen som ligger der inne...
Hehe! Jeg prøver og overtale mamma sånn jeg kan bli medlem der!
Men det er ikke alltid like lett selvom jeg betaler selv og slikt :P

Du må fortelle hva du synes om siden etterpå!
Det skal jeg gjøre Emil. Det koster jo bare 141,- for et år, så moren din burde jo virkelig gå med på det. Finnes masse kunnskap om fiskene dine der ;D
Plussmedlem
Skal registre meg på CW jeg også, og har tenkt på lenge. Men jeg er kronisk treig, og jeg går og tenker på ting hele tiden, og det blir aldri noe av det :p

"Skal gjøre det neste uke..."
Den drives jo av noen av verdens mest kjente og sikkert flinkeste corydrettere/forskere.
Ian Fuller blant annet!

Fikk enda mer lyst nå!
Står det om C126 og sånt?
Plussmedlem
Ian Fuller er eieren av CorydorasWorld, ja. Men han har vel sikkert noen medhjelpere :p
Selvfølgelig har han medhjelpere også
Hvis du registrerer artene du holder på CW-forumet, kan du være så snill og være helt våken, og forklare meg hvordan man får endret? I "klistret" står det "bruk edit-funksjonen" - den kan ikke jeg for mitt bare liv finne ;o)
Fant en blå knapp under navnet mitt der det sto "edit", og den virka den. Mye nytt å sette seg inn i der, og jeg sleit med å få til selve batalinga også jeg da så...

Hjelpe meg så mye det er å lese der inne! Og jeg bare bestemmer meg for at nanusene mine er nettopp det, for jeg orker ikke telle prikker og måle streker. Får heller ta det dersom jeg noen gang får yngel for salg. Hjelpes så stor denne elegans-gruppen er...
Det er virkelig ikke lett å skille fiskene i elegans gruppen. Hadde aldri funnet ut hva mine C126 uten at jeg sendte mail til Ian Fuller :P
Åh hæ'li! Nå har jeg også sendt mail, for jeg har ingen blå knapp med edit på. Kjempestart på Corykarrieren følte jeg! Men er man blond, så er man. Fant ut at det var billigst å betale for hele resten av mitt liv, kanskje det er derfor? Skal jeg ha det så billig får jeg sannelig klare meg med nybegynnerfisk på lista ;o)
Ja, elegansgruppen har jeg ikke orket å sette meg inn i. Det er også en gruppe coryer som av en eller annen grunn ikke frister meg, og da blir det ikke så man orker heller. Jeg har det likedan med coryer som schwartzi og de som ligner. Der er jeg fullstendig blank.
Ups, nå har jeg plutselig bestilt supplementet til coryidentifiseringsboka til Ian Fuller. Originalen er fra 2005, men denne oppdateringsboka er fra i år, og har med masse nytt! Måtte bare ha den, selv om jeg ikke skulle bruke mer penger på akvarierelaterte ting i år...
Ikke noe problem :P bare trekke fra STOR budsjettet neste år :P
Sissimor.....
Jeg tror du bør kommer deg fort til lege!
Du har tydelige og sterke symptomer til corysyken(Latinnavn: Bartus Avhengus)!
Denne sykdomen er i de fleste tilfeller uhelbredelig!
Jeg snakker av egen erfaring! :P
He, he, Emil. Du har så rett, så rett...

Storbudsjett Petter? Hvor skulle det komme fra? Ja, ja, jeg har jo egentlig klær... Men mat må jeg ha...

Forresten; kan man gi fjernadopsjon av coryer i julegave?
Bekymra igjen...
Oppdaget i dag at en av de nye coryene i Kjøkkenøya lå helt stille for seg selv. Ved nærmere øyensyn, så ser jeg at den mangler halefinne, og at ryggfinnen er redusert. Hva gjør jeg nå da? Er det noe smittsomt? Begynner jo selvfølgelig å tenke på corysyken jeg hadde i Godteskåla, så...
[External Image]
Var den ikke sånn nå du kjøpte dem?
Det har gått fort i så fall!
Den var sikkert det, men jeg studerte ikke hver enkelt så inngående i vrimmelet. Har lagt merke til at bare 12 har virra rundt, mens bare nesa stakk fram på den 13 fra under en stein. Og nå skjønner jeg hvorfor. La forresten merke til at en var litt slapp i posen. Arg...

Jeg var så sliten etter hente-bussturen, at jeg hadde mer enn nok med å få dem over i en boks for tilvenning. Vet jeg burde ha sjekka alle nøye da, men jeg var rett og slett ikke istand til det...

På den positive side, så har dragefinnene virkelig begynt å tøffe seg for damene, og det er skikkelig stilig!
Uff!

Jeg vet ikke hva det kan være!
Kan være finneråte, men trodde det skulle være et hvitt belegg da.
Tilfeldig bekjentskap
© Andreas Gradin
Reklame for plussmedlemskap