Tropheus Bilder (side 73)

vi medisinere i hovedkaret de går i, for etter 3 til 4 dager er virkningen på midisinen ute, salte er også i hovedkaret, dette vil tynnes ut ved vannskifte, fant en eske baktopur direct til 1600liter for kr 159. åsane senter sin dyrebutikk i bergen, denne medisinen holder den så fremst du ikke har fått bukvansott osv, da kan det jo være å bruke to typer medisin, men snakk med roger og kristian om det der vi har aldri hatt sott, sopp og slik kurer du jo med salt, mens nå skal du medisinere fisken for og null stille bakteriefloraen dems og starte de på en ny og lik flora, vil tror at dette stresser fisken mindre og med tanke på nye venner nytt akvarie litt nye verdier osv....
Ved sykdom er det lurt og ta ut de syke, vist plass og medisinere hovedkaret og lillekaret pga sykdomen kan befinne seg i karet også, og tror at smittetn går lettere i karet vist syk fisk befinner seg i karet. antagelser dette fra min side.
badat
Derimot, det er mer fare for at du taler i mot deg selv. For veldig ofte så hender det at: "en møter seg selv i døra".

Hva mener du?
Kristian Hennig
[QUOTE=badat]Derimot, det er mer fare for at du taler i mot deg selv. For veldig ofte så hender det at: "en møter seg selv i døra".

Hva mener du?

Jeg bare stuser på alle de standardene som du kommer med i tråden her. Lever du opp til dem? For når du har lagt opp til så mange standarder da er det stor fare for at en dag bryter du en eller flere av dem. Da "møter du deg selv i døra". Du bryter din egen "lov".

For du står nå inne for følgende standarder:
1. Alltid medisiner ny ankomst fisker
2. Pakk alltid fisk i pose og kun en fisk i hver pose
3. Lever kun den beste håndplukket kvalitet (svensken).

Jeg stopper der. Resten må du jobbe med deg selv.
badat
[QUOTE=Kristian Hennig][QUOTE=badat]Derimot, det er mer fare for at du taler i mot deg selv. For veldig ofte så hender det at: "en møter seg selv i døra".

Hva mener du?

Jeg bare stuser på alle de standardene som du kommer med i tråden her. Lever du opp til dem? For når du har lagt opp til så mange standarder da er det stor fare for at en dag bryter du en eller flere av dem. Da "møter du deg selv i døra". Du bryter din egen "lov".

For du står nå inne for følgende standarder:
1. Alltid medisiner ny ankomst fisker
2. Pakk alltid fisk i pose og kun en fisk i hver pose
3. Lever kun den beste håndplukket kvalitet (svensken).

Jeg stopper der. Resten må du jobbe med deg selv.

Jeg har mange standarder for meg selv, som deler her. Foruten vitenskapelig fakta påstår jeg aldri at jeg sitter inne med det du kaller en "standard". Jeg forteller hvordan jeg gjør det. Disse uttalelsene er basert på mange feiltrinn og erfaringer jeg har plukket opp fra andre. Jeg står 100% for det jeg sier, og jeg mener det er de beste metodene. Jeg bryr meg ikke om hva andre gjør, tvert imot, jeg setter pris på å utveksle erfaringer med andre troffenerder, men spør noen om råd, svarer jeg etter hva jeg tror er den beste løsningen.

1. Jeg medisinerer alltid nye fisker. De gangene jeg har statset på at det skal gå bra uten, har jeg fått problemer i forskjellig grad.

2. Jeg singelpakker alltid voksene fisk som kommer fra meg. Hvis du hinter til de ikolaene du fikk, så vet du som jeg at disse kom direkte fra importøren i tyskland, som pakker med oksygen og mild bedøvelse. Da blir saken en litt annen.

Nummer tre skal jeg svare på litt senere, men nå gråter ungen og jeg har vakt!
Ang fiske pakking så pakker vi også kun i poser og en i hver pose.
Vi fikk canary cheeksene fra deg i en isoporboks med ti cm med vann i, og alle fiskene løse oppi. Det er helt sikkert greit visst du skal kjøre en liten tur men fra oslo til bergen var det helt forferdelig å kjøre med. Fiskene ble slengt vegg i mellom, og eg måtte sitte med kassen på fanget hele veien for å prøve å dempe skvulpingen i hver eneste sving eller hump.
Pakker man i poser, og sitter posene tett i tett i en kasse står det som støpt.
Mindre stress for fisken og mindre sjanse for forgiftning feks visst en hunn går med egg.
3. Jeg har alltid vært meget fornøyd med de fiskene jeg har fått via min importør. Når jeg har hentet fisk for andre, har jeg levert fisk av høy kvalitet. Du må huske at jeg ikke driver noen butikk, men tar med fisk for andre og tjener til bensinutgifter. Jeg vet at du er missfornøyd med 10 av dine ikolaer, at de var får små. Du har fått tilbud om å bytte disse med 10 svære hunner fra importørens odlingsgruppe. Det takket du nei til. Hvis du vil ha fisk senere har jeg ordnet god pris til deg, og det skal du få. Jeg vil selvfølgelig at mine medakvarister er fornøyd med det de betaler for, og det mener jeg alle har vært foruten deg. Nå har jeg sett at du skal selge ikolaene med god fortjeneste, så jeg skjønner at det ikke var så viktig å få store fisk, men til billigst mulig pris. Det har du allerede fått, med den prisen du betalte. Du tok opp temaet, ikke jeg, så derfor føler jeg at alle fakta burde komme på "bordet".

Når du nok engang kommer med usaklige "sleivkommentarer" vil jeg også få svare hva jeg syns.

Jeg mener at mange av dine råd er så idiotiske at hadde man fulgt disse hadde man mistet fisk, hvis ikke hele grupper. Det er mange her som er nybegynnere, og med sånne "råd" du kommer kan få disse til å gi opp hobbyen etter fatale feiltrinn som du har anbefalt. Du skriver på en måte som gir uttrykk for at du er en erfaren tropheus-akvarist, noe som ikke helt stemmer da du kjøpte din første gruppe gjennom meg i høst.

Jeg syns sånne diskusjoner som dette har ingenting å gjøre i dette forumet, men jeg føler at jeg også må få luftet hva jeg mener.

Jeg syns vi skal avslutte dette, og eventuelt ta det oss mellom. Som jeg har lovet, skal du få kompensasjon for de ti ikolaene som var litt små, så vi må fortsatt være venner

Mvh,
Kristian

Kristian Hennig
Jeg vil selvfølgelig at mine medakvarister er fornøyd med det de betaler for, og det mener jeg alle har vært foruten deg.

Vi har alltid vert fornøyd med fisken vi har fått fra deg. Og nå er det vel 5 grupper vi har kjøpt av deg og alle er vi strålende fornøyd med!!!
hvordan går det med tempen i karene deres nå nar det er så varmt? Våre ligger på 29 men tar kalde vannbytter. Det har jo søren meg nesten vert 30 grader i dag. Men kan ikke klage
Glad jeg har fiskene i kjelleren.
Med en liten vifte i taket blir det perfekt.

Deilig med en 600 liter full med hesteneser
Vibsi
hvordan går det med tempen i karene deres nå nar det er så varmt? Våre ligger på 29 men tar kalde vannbytter. Det har jo søren meg nesten vert 30 grader i dag. Men kan ikke klage :)

Hjørneakvariet jeg har ligger nå på 28,1 grader og 325 literen med Tropheus ligger på 27,3 grader , utetemperatur nå er på 18 grader og innetemperatur er på 26 grader.

Dette er uten noe slags Aircondition, men har gående en stor takvifte på maks hele dagene, og maks temperatur har vært ca. 0,5 grader mer en gitte grader på akvariene!
Roger Kaasa
Glad jeg har fiskene i kjelleren. Med en liten vifte i taket blir det perfekt. Deilig med en 600 liter full med hesteneser:)

Din "snik" Roger... :P

Jeg vil også ha flere hesteneser!

Du skal vel ikke selge noen Roger?
Jo da,,

Kom å kjøp...

Fikk du mailen min anngående medisin?
Roger Kaasa
Jo da,, Kom å kjøp... Fikk du mailen min anngående medisin?

ja, fikk mailen, men har ikke sett på den enda... skal se på den i morgen.

Takk skal du ha Roger!
Roger Kaasa
Glad jeg har fiskene i kjelleren. Med en liten vifte i taket blir det perfekt. Deilig med en 600 liter full med hesteneser:)

snille roger komme over fjellet med sekken full av hestneser, snille roger... hehe så kan du se hvor fint vi har det her ja....

ellers så er det noe hett her og ja... 28 i karene så spyler nok litt med kaldt vann for og kjøle dem ned igjen litt ja....
hesteneser er noen sjarmerende fisker!!
De blå prikkene lyser faktisk så mye som det ser ut til. Har ikke fixet noe på bildene
Etter ti dager uten tilsyn var alle petroene i live, litt tynne da den ene forautomaten hadde tettet seg, og den andre var tom. Tempraturen er 29 grader, nitritt og nitrat på nesten null.. Fortsatt en beskjeden gulfarge, men tar snart et vannbytte og setter igang med rekemiks, så må det bli bra!
Gi oss noen nye bilder da vel...
Har selvfølgelig tatt ryggen når jeg bar ut av bilen, så orker ikke akkurat nå.. Litt av noen måneder.. Akutt streptokokkinfeksjon, halebeinsbrist, knekt ankel og nå ryggen... Blir gaal!
Men jeg syns da du skal ta noen bilder av hestnesene dine i mellomtiden!
hvor mange hestneser har du gående da roger??? bilder jaaaaa... *slever litt*

det var da voldsomt og da kristian,,, hakke vudert og roe ned litt da kanskje??

har no en luangwa som er virkelig klar og og sleppe yngele sine. bolle skinn så det rekker,og 2 andre som også tygger... syntes disse yngler veldig mye no fortiden, kanksje litt for mye. om dette er den enste gruppen i eurpoa så kande nok kanksje lett bli flere om det skal fortsette i dette yngle tempoet da... vet ikke helt om jegvil det da hehe.. kanksje det er ett lite luksus problem?

og kamraet er på service i estland jippe (not)
Tilfeldig bekjentskap
© Sarj
Reklame for plussmedlemskap