Hvorfor ikke ha en bildetråd med sneglebilder? (side 73)

Sist, men ikke minst;

Lille Blå ble fersket i egglegging i dag tidlig også. Tok noen bilder i hurten og sturten, litt morsomt å se egentlig.

1. Her er Lille Blå i aksjon

2. Rett før det kommer ett egg ut

3. Her kommer egget
Plaza
Jeg oppdaget for en god stund siden en liten baby snegl som var rosa i skallet. Oppi 30-litern med han, så jeg kunne følge godt med han. Regner med han er en sandsnegl, selv om jeg håpte lenge det var en sulle. Noen som kan se hva han er?

Dette er nok en afrikansk sandsnegle. De er flotte med sitt svarte skall.
Heidi Ingdal
[QUOTE=Plaza]Jeg oppdaget for en god stund siden en liten baby snegl som var rosa i skallet. Oppi 30-litern med han, så jeg kunne følge godt med han. Regner med han er en sandsnegl, selv om jeg håpte lenge det var en sulle. Noen som kan se hva han er?

Dette er nok en afrikansk sandsnegle. De er flotte med sitt svarte skall.

Hvordan formerer de seg? Jeg har bare kjøpt thiara winterii og malaysisk sandsnegler hos deg, så det må være en blindpassasjer av noe slag.
Plaza
Jeg oppdaget for en god stund siden en liten baby snegl som var rosa i skallet. Oppi 30-litern med han, så jeg kunne følge godt med han. Regner med han er en sandsnegl, selv om jeg håpte lenge det var en sulle. Noen som kan se hva han er?

Er denne rosa? Den ser svart ut for meg. Er den så mørk i virkeligheten? jeg har afrikanske sandsnegler men de har jeg fått nå nylig så det kan ikke være de. Men noen av mine ensfargede malaysere er også litt rosa og i et annet kar så er det blått i de. Så hvorfor det er forskjellige farger på aner jeg ikke. Det er i alle fall ikke en sulle. Sandsneglene er tvekjønnet så de slipper bare ut et lass med små babyer som flyter opp til overflaten for så å synke ned igjen. De afrikanske skal vist føde en og en og at de bærer de i nakken. De formerer seg ikke så fort som de vanlige sandsneglene.
Heidi Ingdal
[QUOTE=Plaza]Jeg oppdaget for en god stund siden en liten baby snegl som var rosa i skallet. Oppi 30-litern med han, så jeg kunne følge godt med han. Regner med han er en sandsnegl, selv om jeg håpte lenge det var en sulle. Noen som kan se hva han er?

Er denne rosa? Den ser svart ut for meg. Er den så mørk i virkeligheten? jeg har afrikanske sandsnegler men de har jeg fått nå nylig så det kan ikke være de. Men noen av mine ensfargede malaysere er også litt rosa og i et annet kar så er det blått i de. Så hvorfor det er forskjellige farger på aner jeg ikke. Det er i alle fall ikke en sulle. Sandsneglene er tvekjønnet så de slipper bare ut et lass med små babyer som flyter opp til overflaten for så å synke ned igjen. De afrikanske skal vist føde en og en og at de bærer de i nakken. De formerer seg ikke så fort som de vanlige sandsneglene.

Nei, nå er den helt sort i skallet, men da den var liten var den på en måte tre-farget og rosa. Litt sånn som din Lille snuppen. Var derfor jeg håpte det var en sulle i starten.

Kroppen er ikke gul, så noen sulle er det ikke. Kanskje det bare er en ensafarget malayser da?
Plaza
[QUOTE=Heidi Ingdal][QUOTE=Plaza]Jeg oppdaget for en god stund siden en liten baby snegl som var rosa i skallet. Oppi 30-litern med han, så jeg kunne følge godt med han. Regner med han er en sandsnegl, selv om jeg håpte lenge det var en sulle. Noen som kan se hva han er?

Nei, nå er den helt sort i skallet, men da den var liten var den på en måte tre-farget og rosa. Litt sånn som din Lille snuppen. Var derfor jeg håpte det var en sulle i starten.

Kroppen er ikke gul, så noen sulle er det ikke. Kanskje det bare er en ensafarget malayser da?
Jeg må rett opp en feil jeg har skrevet og det er at den Afrikanske sandsneglen ikke er tvekjønnet. hunnene befrukter seg selv og ungene bæres i en eggsekk i nakken hvor de klekkes ut fra. Disse blir ca 4 cm lange. Skallet er helt svart ellers er kroppen helt lik de malaysiske.
I dag har det endelig blitt suller på meg også! Jeg har ønsket meg det lenge, og nå ble det altså endelig. Det er bare tre stykker, men jeg håper jo de blir flere med tiden. For noen utrolig artige skruer de er! Og så tøffe! De så så slappe ut i butikken at jeg lurte på om de virkelig var i live. Men etter en ti minutters kjøretur i pose, våknet de til live. De kom straks ut av husene sine, idet jeg dro opp posen for å titte på dem, og de satte igang med å utforske posen. Jeg har aldri før sett snegler så lite redde før! Det var liksom ingen forsiktig oppvåkning, men de satte igang i posen så snart jeg tittet på dem. Og så morsomme de er når de slenger rundt på husene sine! Noen så elskelige raringer!
Inger Anne
I dag har det endelig blitt suller på meg også! :-D Jeg har ønsket meg det lenge, og nå ble det altså endelig. Det er bare tre stykker, men jeg håper jo de blir flere med tiden. For noen utrolig artige skruer de er! Og så tøffe! De så så slappe ut i butikken at jeg lurte på om de virkelig var i live. Men etter en ti minutters kjøretur i pose, våknet de til live. De kom straks ut av husene sine, idet jeg dro opp posen for å titte på dem, og de satte igang med å utforske posen. Jeg har aldri før sett snegler så lite redde før! Det var liksom ingen forsiktig oppvåkning, men de satte igang i posen så snart jeg tittet på dem. Og så morsomme de er når de slenger rundt på husene sine! Noen så elskelige raringer!

Ja er de ikke nydelige. Ikke rart men blir forelsket i disse vettu. De finnes ikke redde i det hele tatt. Hvilken farge har du fått tak i da?
Sullene jeg har kjøpt er gule. De har overrasket meg litt når det gjelder oppførselen sin. Jeg forventet at de skulle holde seg på bunnen, men ikke disse nei. En har holdt seg nære bunnen, mens de to andre spurtet oppover glasset. I natt var den ene allerede halvveis over vann (og jeg har ikke dekkglass. Iiiik!), og i løpet av natta hadde den andre spurtet opp dit også. Og der trives de tydeligvis. Kan det være at de spiser andemat? Det ser nesten naturstridig ut at disse farter oppover sånn, for huset ser så utrolig stort ut i forhold til selve sneglen. Det kan ikke være lett å drible rundt med et sånt et på ryggen?
Inaktiv bruker
Jeg har også lyst på en sulle

Når du snakker om andemat, 30L min der rekene og sneglene er, var det overgrodd med andemat, nå er det 3-4 igjen, :P Eplene spiser ALT! :P
Epler er kjent for å spise andemat (bortsett fra de jeg anskaffet til akkurat den jobben - de rørte ikke andematen. Grrr!), men jeg har aldri hørt at suller gjør det. Men det er den eneste forklaringen jeg kan komme fram til hvorfor de elsker å holde seg sånn halvveis over overflaten.
Her er en av de nye sullene mine i full fart på vei opp glasset. Dessverre ligger bildet feil vei, så dere får forestille dere at han fyker oppover.
[External Image]
Inaktiv bruker
Heheh, fikk noen planter fra Singapore i går, den ene epla var mer en gjennomsnittlig interessert, Barbie on the GO!
Har dem i et føde bur så jeg ikke skal få så mye pest snegler i dem.

[External Image]
Inger Anne
Epler er kjent for å spise andemat (bortsett fra de jeg anskaffet til akkurat den jobben - de rørte ikke andematen. Grrr!), men jeg har aldri hørt at suller gjør det. Men det er den eneste forklaringen jeg kan komme fram til hvorfor de elsker å holde seg sånn halvveis over overflaten.

Mine suller er også høyt og lavt i karet., Har sett de har klatret opp på den glasskanten man legger dekksglass på også ....de klatrer opp i røtter og ligger der og skuer ut over herredømmet ....det er sjelden jeg ser de graver seg helt ned og blir bort i sanden. Det er det som er så kult med de , at de er over alt for man kan få masse gode bilder av de i forskjellige situasjoner.
1. Her er en som henger i ei rot...
2. Denne henger etter en plante
3. Her er det to som har funnet seg en algeball oppi ei rot som de har plassert seg oppi....
Jørg1 AKA Spock
Heheh, fikk noen planter fra Singapore i går, den ene epla var mer en gjennomsnittlig interessert, Barbie on the GO! Har dem i et føde bur så jeg ikke skal få så mye pest snegler i dem. [IMG]http://akvaforum.no/images/forum/30915_120225074157_1.jpg[/IMG]

HEEEE jeg elsker sånne bilder ....det er så kult når de finner på så mye rart. Den er jo så søt vettu...
Nå skulle jeg virkelig hatt kamera her, men gubben har det med seg i dag.

Den største rosa senglen min har vært over vannet flere kvelder på rad nå, og jeg skjønte at det var egg på gang.

i kveld gjorde den også det, og så ble den liksom værende over vann, og jeg ble nesten litt nervøs for at den hadde tørket fast der. Etter en stund ble den helt oppblåst på siden, og jeg ble enda mer bekymret for at den hadde klemstret seg mellom glasset og hjørnebeskyttelsen som er der.

Etter en liten stund til lager den til en rusjebane, og det første egget kommer til syne. Det er helt utrolig fascinerende å se på hvordan den leder egget over foten, og opp på det perfekte stedet.

En fantastisk opplevelse må jeg få si! enda så rart det høres ut... Det er tross alt "bare" en snegl som legger egg... :P
Åh, Plaza, det må være fantastisk gøy å se
1. Her er den andre blå klasen som klekker her hjemme.
2. Her er en liten rosa eple på ca 0,5 mm stor...
3. Her ser man en blå eple som er ca 0,5 mm den også.
De er så søte når de er så små.
1. her er også en bitte liten lilla eple. Den er nesten like stor som Novo Prawnen.
2. En nydelig Poso sulle...
3. En oransje sulle ...
Her er mine Blue Pearl reker. De er skikkelig flotte. Håper jeg får de til å formere seg.
Tilfeldig bekjentskap
© Ian Fuller corydorasworld.com
Reklame for plussmedlemskap