Mange bøtter vann.. (side 73)

Syns jeg har fått så gult vann i akvariene mine. Har du merka noe etter du hadde oppi den PH constanten hos deg?
hm, kan ikke si det. jeg har jo mye røtter som farger, og nå er karene omtrent gjengrodd av flyteplanter, så det blir et merkelig lys.. nå har jeg ikke vært så mye hjemme og sett denne uka da.



disse er så hypre at det er et mas å ta ok bilder av de :p
[External Image]

[External Image]
Rødneser jo De er bare supersøte!!! Synd de ikke kan yngle i akvarium - men så dekorative som de er så er de god underholdning som de er. Vannvittig gøy å se dem svømme rundt i karet
ja, de ser jo totalt SNÅLE ut der de svømmer :p mine er meget aktive, men de har jo bare vært der noen få timer. synd de er så dyre når de ikke kan formere seg i ferskvann da. (greit, tropehagen er jo ikke kjent for å være billig, men allikevel..)
De ser litt snobbete ut med nesa i været sånn :P
Men fine er de da
tja, da har jeg brukt masse penger idag :p
kjøpt meg noen fine reker, og en gruppe otto. også to nye røtter til 22 litern, og omminredet der.

vet ikke helt hva disse er. caridina cf blackberry var navnet jeg fikk oppgitt. svindyre var de og.
[External Image]

[External Image]


også en liten otto

[External Image]
Det var vannvittig lekre reker
da har jeg allerede sett skallskifte hos mine nye reker, som enten er humlereker eller black bee. veldig klar solid svart stripe, men det hvite er mer variabelt. nå tok jeg jo bildene igår, rett etter at de kom i karet, så kan hende hvitfargen bedrer seg

[External Image]

[External Image]
en rødnese som pusser en eple :p
[External Image]

black bee/humle

[External Image]
Jøss, det var utrolig fine reker!

Personlig synes jeg ikke de likner påhverken black bee eller humlereker.

Det er noe med svartfargen.. den virker mer "glassaktig" enn det du ser på black bee eller humlene. Og de hvite (eller her; nærmest blanke) feltene er jo helt annerledes også.

Har sett noe av dette "glassaktige" på bilder av diverse sulawesi reker, men ingen av de har vært svarte og hvite. Kanskje det er blitzen som får det til å se så glassaktig ut?

Uansett, de var kjempelekre!!
ja, det er det jeg mener også, men alle andre sier humle/bie! dama i butikken sa sulawesireke faktisk. mens lappen sa caridina cf blackberry fra thailand... og nei, de er faktisk glassaktige. har tatt noen bilder uten blitz og, men har ikke overført dem til pc'n ennå
Er de sånn glassaktige i virkeligheten også, da nekter jeg å tro at dette er black bee eller humlereker. Dette må være noe annet.

Se her. På det tredje bildet (den kule, røde og hvite reka). På den rødfargen er det glassaktige inntrykket jeg får når jeg ser på dine svarte. Selvsagt er ikke dette same art som din, men den har det samme glassaktige over fargen. Det glassaktige kan ses på flere av rekene på den siden forresten.

Skjønner ikke hva det er du har kjøpt.. er ikke sulawesi reker ganske nye? Utrolig om noen har rukket å fremavle fargevarianter allerede... Hmm. Uansett hva det er - slike vil jeg ha også hehe.
De der var bare sykt kule da
forhåpentligvis formerer de seg greit i ferskvann, så da blir de flere :p har kjøpt 7 stykker (stakkars lommeboka mi) så det burde være minst ei hue der. har allerede funnet en som må være en han :p
de sitter på undersiden av en av røttene, så ser dem ikke så altfor mye :p
Jeg må si jeg synes black bee er finere, men det er fordi jeg liker den hvite fargen på dem, disse så lissom så gule ut.
i karet så ser de faktisk hvitere ut, men det er nærmest umulig å ta ok bilder uten blitz, og da blir det sånn. i tillegg er de knøttsmå, mye mindre enn blue pearl. men det er nok ikke høygrads reker, med så lite solid hvitt som det er på dem. nå er vannet ganske gult i dette karet og, gjør det ikke bedre :p
Hmm... kom til å tenke på noe. Har ikke slått meg før, fordi det virker som om reker blir avlet frem med målsetningen om mest muligh hvitt...

Kan det være black bee likevel? Men at den som har avlet frem disse har gått for mest mulig heldekkende svartfalge, og ikke brydd seg om det hvite i det hele tatt? Resulatet er ekstremt dekkende svartfarge, men lite hvitt?

Nei altså.. bare tenker høyt her Disse var i hvert fall spesielle
ossen mose er det du har på bildet?? det var fint akvarium, passet fint med den mosen.
jeg vet ikke. enten taiwan eller juletremose, ingen vet helt sikkert :p

dette er jo black bee... men syns fremdeles ikke det ligner. de virker for store og kraftige...
Tilfeldig bekjentskap
© Lars Jamne
Reklame for plussmedlemskap