- Hjem
- Forum
- Personlige akvarieblogger
- Sølvi sine coryer og litt til :) (side 73)
Sølvi sine coryer og litt til :) (side 73)
Kun 1 av Weitzmani-eggene klekket
Tror jeg prøver klekke de i osmosevann neste gang og ser om det gr bedre ,skulle bare ønske jeg visste hvorfor.Det virker som om skallet blir for hardt til at de klarer å komme seg ut .
Ancitrus-hannen lurer meg nok bare ser det ut til men men er ikke det som plager meg mest akkurat.
Ellers så har de skjønne grønne laserne begynt flytte hjemmenfra nå. De første reiste til Haugesund i dag og i morgen skal det noen til Trondheim. Disse skal ut å fly så magen min knyter seg med tanke på pakking og flytur , krysser fingrer og tær for at det må gå bra.
Det er litt trist når disse småttisene forlater redet ,de er jo bare så utrolig herlige og det å ha yngel/ungfisk å følge med på gir en veldig god følelse. Men det er nå bare sånn ,en gang må de flytte og da ferien nærmer seg synes jeg det er greit selge litt nå så fiskepasser får minst mulig passe på.
Men forhåpentligvis blir det nye yngel til høsten
Tror jeg prøver klekke de i osmosevann neste gang og ser om det gr bedre ,skulle bare ønske jeg visste hvorfor.Det virker som om skallet blir for hardt til at de klarer å komme seg ut .
Ancitrus-hannen lurer meg nok bare ser det ut til men men er ikke det som plager meg mest akkurat.
Ellers så har de skjønne grønne laserne begynt flytte hjemmenfra nå. De første reiste til Haugesund i dag og i morgen skal det noen til Trondheim. Disse skal ut å fly så magen min knyter seg med tanke på pakking og flytur , krysser fingrer og tær for at det må gå bra.
Det er litt trist når disse småttisene forlater redet ,de er jo bare så utrolig herlige og det å ha yngel/ungfisk å følge med på gir en veldig god følelse. Men det er nå bare sånn ,en gang må de flytte og da ferien nærmer seg synes jeg det er greit selge litt nå så fiskepasser får minst mulig passe på.
Men forhåpentligvis blir det nye yngel til høsten
Postet 21.06.10 kl 22:24
Postet 22.06.10 kl 00:00
Puuuuhhh da har jeg nettopp fått beskjed om at fiskene har kommet vel frem etter flyturen til Trondheim.
Så nå kan jeg puste lettet ut ,har det aldri bra når fiskene mine skal ut på tur. Å sende med fly har jeg bare gjort en gang før så da blir jeg ekstra nervøs.
Men tenker det er en som er fornøyd ihvertfall etter å ha vente ganske lenge på de
Så nå kan jeg puste lettet ut ,har det aldri bra når fiskene mine skal ut på tur. Å sende med fly har jeg bare gjort en gang før så da blir jeg ekstra nervøs.
Men tenker det er en som er fornøyd ihvertfall etter å ha vente ganske lenge på de
Postet 22.06.10 kl 22:09
Postet 23.06.10 kl 10:37
Flott at det har gått bra med salget. Tilbake i Bergen nå etter, en uke i Trondheim/Molde og to uker på Kreta. Ser ut som om det meste har gått bra i karene. Skal sjekke og gjøre litt utover dagen.
Noe mer ferie på deg da Sølvi?
hadde håpet på sommer når jeg kom hjem da...
regn er liksom ikke det samme. hehe
Noe mer ferie på deg da Sølvi?
hadde håpet på sommer når jeg kom hjem da...
regn er liksom ikke det samme. hehe
Postet 05.07.10 kl 13:42
Dårlig med sommer her ja
Så du har jo vært heldig som har hatt 2 uker med sommer i ferien.
Vi begynner ferien til helgen og reiser til Danmark på mandag,håper vi er litt heldigere med været der.
Gruer meg litt til å være vekke fra fiskene i flere uker, men har heldigvis folk i huset som passer på
Skal uansett bli godt å komme seg vekk litt.
Godt det ser bra ut med fiskene dine når du har vært vekke ,alltid spennende å komme hjem igjen og kikke inn i karene og se hvordan de har det.
Så du har jo vært heldig som har hatt 2 uker med sommer i ferien.
Vi begynner ferien til helgen og reiser til Danmark på mandag,håper vi er litt heldigere med været der.
Gruer meg litt til å være vekke fra fiskene i flere uker, men har heldigvis folk i huset som passer på
Skal uansett bli godt å komme seg vekk litt.
Godt det ser bra ut med fiskene dine når du har vært vekke ,alltid spennende å komme hjem igjen og kikke inn i karene og se hvordan de har det.
Postet 06.07.10 kl 08:50
Postet 06.07.10 kl 10:13
[QUOTE=Black_Flys]Er vel meldt bedre fra neste uke, men Danmark har hatt sommer denne uken og sikkert også når du kommer ned. Båten ned?
Tar båten ja ,orker ikke sitte i bil i mange ,mange timer ,da slår ryggen seg helt vrang.
Koseligere med bten også hvis det ikke blir for høy sjøgang.
Kanskje det blir en svingom også
Det var en befrielse og fjerne masse planter og skifte vann i går. Særlig i det største karet som var gjengrodd. Også noen alger på frontglasset da kveldsola treffer dette karet.[/QUOTE
Blir vel sånn nr en ikke får ta de vanlige vannbyttene
Skal selv ta skikkelige vannbytter og filterrens før vi drar ,men regner med alger og likevel når jeg kommer hjem.
Er egentlig litt ok også , synes dette arbeidet er helt greit når jeg kommer hjem. Stelle litt ekstra med fiskene igjen
Fikk ellers noen Sakura-reker i posten i dag fra Erik(Hiavata) ,hadde vært gøy hvis jeg får disse .
Tar båten ja ,orker ikke sitte i bil i mange ,mange timer ,da slår ryggen seg helt vrang.
Koseligere med bten også hvis det ikke blir for høy sjøgang.
Kanskje det blir en svingom også
Det var en befrielse og fjerne masse planter og skifte vann i går. Særlig i det største karet som var gjengrodd. Også noen alger på frontglasset da kveldsola treffer dette karet.[/QUOTE
Blir vel sånn nr en ikke får ta de vanlige vannbyttene
Skal selv ta skikkelige vannbytter og filterrens før vi drar ,men regner med alger og likevel når jeg kommer hjem.
Er egentlig litt ok også , synes dette arbeidet er helt greit når jeg kommer hjem. Stelle litt ekstra med fiskene igjen
Fikk ellers noen Sakura-reker i posten i dag fra Erik(Hiavata) ,hadde vært gøy hvis jeg får disse .
Postet 06.07.10 kl 22:19
Postet 07.07.10 kl 11:54
Håper du finner noe spennde da
Sto ellers å kikket inn i karet til Weitzmaniene i sted og jammen så jeg ikke en yngel på ca.1 cm
Det er nok den ene som klekket for en stund siden ,slapp den oppi foreldrekaret siden det bare var en.
Hadde egentlig avskrevet den da jeg ikke så noe mer til den, s ble veldig overrasket og glad nå
De la noen få egg for noen dager siden og men lot de være siden det er ferietid .Kanskje de klekker bedre her og er jeg veldig heldig ,s lever de opp og,hadde vært kjekkt da men tror sjansen er liten.
Har ellers begynt på storrengjøring av karene før vi reiser. Idag var det saltvannskaret som fikk seg en real omgang og i morgen blir det vel 222 literen i hallen samt 110 literen med hestenesene. De største yngelen begynner bli skikkelig fin størrelse på og kan vel ikke kalles for yngel lenger
Sto ellers å kikket inn i karet til Weitzmaniene i sted og jammen så jeg ikke en yngel på ca.1 cm
Det er nok den ene som klekket for en stund siden ,slapp den oppi foreldrekaret siden det bare var en.
Hadde egentlig avskrevet den da jeg ikke så noe mer til den, s ble veldig overrasket og glad nå
De la noen få egg for noen dager siden og men lot de være siden det er ferietid .Kanskje de klekker bedre her og er jeg veldig heldig ,s lever de opp og,hadde vært kjekkt da men tror sjansen er liten.
Har ellers begynt på storrengjøring av karene før vi reiser. Idag var det saltvannskaret som fikk seg en real omgang og i morgen blir det vel 222 literen i hallen samt 110 literen med hestenesene. De største yngelen begynner bli skikkelig fin størrelse på og kan vel ikke kalles for yngel lenger
Postet 07.07.10 kl 22:27
Hei Sølvi, var du fornøyd med rekene ? Bare vent etter hvert, så blir huene dyp røde, og hannene blir litt dårligere i farven. Prøvde å plukke ut noen voksene hunner og hanner til deg. Så da får vi håpe at du lykkes med disse. Bedre renholdsarbeidere i cory karr, skal du letge lenge etter . God Ferie
Postet 07.07.10 kl 23:21
Postet 08.07.10 kl 09:35
Postet 05.08.10 kl 22:43
He he vått ute nå ja ,merket det da jeg var ute med hunden
Joda vel hjemme igjen etter en god og avslappende ferie.
Men har ikke helt klart å komme i gjenge igjen med oppdateringer på forumet.
Fikk med meg hjem 3 flotte sommefugl-ciklider og en gjeng (5 hanner+1 hun) med noen utrolig flotte Bettaèr.
Det ligger bilder av de i fiskebasen men de gir overhodet ikke noe riktig bilde av de. Har tatt noen selv men må bare få somlet meg til å legge de ut. Det er Betta albimarginata
http://akvaforum.no/profile.cfm?id=5143&tab=3&image=12408 .
Har allerede en han som tygger
Joda vel hjemme igjen etter en god og avslappende ferie.
Men har ikke helt klart å komme i gjenge igjen med oppdateringer på forumet.
Fikk med meg hjem 3 flotte sommefugl-ciklider og en gjeng (5 hanner+1 hun) med noen utrolig flotte Bettaèr.
Det ligger bilder av de i fiskebasen men de gir overhodet ikke noe riktig bilde av de. Har tatt noen selv men må bare få somlet meg til å legge de ut. Det er Betta albimarginata
http://akvaforum.no/profile.cfm?id=5143&tab=3&image=12408 .
Har allerede en han som tygger
Postet 05.08.10 kl 23:13
Endret: 05.08.10 kl 23:15
Postet 05.08.10 kl 23:31
Postet 05.08.10 kl 23:37
Sølvi GullaksenGrattis med ny bil da Espen ,alltid lettere være mobil med bil :) Ancitrus-damen går her den ja så det er bare å ta en titt .
Takk til begge deler.
Blir sikkert å cruise rundt i hele helga.
Må jo bruke opp km standen som jeg har oppgitt til forsikringselskapet.
Må også bli kjent med bilen. hehe
Så i nærmeste fremtid du har tid å avse til en Trønder, så kommer jeg vettu.
Mr bart i karet mitt (ancistrus) er på utkikk i hule etter hule etter en dame. Dag inn og ut. hehe
Postet 05.08.10 kl 23:43
Takk til begge deler.
Blir sikkert å cruise rundt i hele helga.
Må jo bruke opp km standen som jeg har oppgitt til forsikringselskapet.
Må også bli kjent med bilen. hehe
Så i nærmeste fremtid du har tid å avse til en Trønder, så kommer jeg vettu.
Mr bart i karet mitt (ancistrus) er på utkikk i hule etter hule etter en dame. Dag inn og ut. hehe
He he tenker jeg nok
Hos meg er det ingen skikkelig hule til de ,må vel skaffe meg en snart ,så kanskje det kan bli Anctrus-yngel her igjen og.
Sender deg en melding over helgen så finner vi vel ut av noe.
Postet 06.08.10 kl 11:00
Postet 06.08.10 kl 12:26
Endret: 06.08.10 kl 12:28
Postet 06.08.10 kl 17:56