Tropheus tråd (side 73)

Kenneth Østby
Skulle likt å vært der men det er siste helga med lovlig fiske i Valdres i helga så satser på å lande stoor ørret på ei tørrflue gitt ;=) Må nok drikke kaffi med dere senere en gang!

Det hadde nok jeg også valgt, ikke frekt ment altså
Disse sandlekere her liker jeg godt.

De elsker å sille sand. Deres farge sees best i dempet lys. Fantastisk.

[External Image]

[External Image]

[External Image]
KristianH
[QUOTE=Kenneth Østby][I]Roger da :P [/I]

Skuffa nå Kenneth?

Hehe jeg er ikke skuffa, men red cheeksa var bra fine ja!
KristianH
Så fruen lurte seg unna alt stresset ja! Fy flate, det er ikke bare bare det vi driver med.. Har stressa i hele dag for å få transportert to esker med troffer til dist. sentralen som igjen skal frakte det til Trondheim.. Det er gøy å holde på med fra jobb skal jeg si dere! Mulig jeg kommer, må se det litt ann.. Hadde vært veldig koselig med en kaffe og troffeprat.. Badat! Når kommer det bilder av fisken da?!

What? :P jeg er ingen sniker
Vi fåt ta et nytt treff når neste ladning med fisk kommer en gang før jul. Er ikke helt ferdig med å bestille fisk ser du hehe
Flotte bilder Badat! Sandlekerene ser jo drit flotte ut. Og digger at det var så mye rødt på red bellyene

Vi har jo kjøpt oss en 660 til (vi som skal trappe ned), og der blir det muligens flere sandlekere visst vi blir fornøyd. Ser ut som om det er bra size på de?
lånte vist eriks bruker, vibs
badat
Hei alle sammen. Huset mitt er åpent fra klokka 13.00 i morra. Så dere alle er velkommen. Koselig om du kan kommer Kristian. Alle de "oldinger" kommer. Du skal få smake på ekte trakt kaffe fra Vietnam, Magnar.

er det plass til en troffe elskende nybegynner også...... sender du meg en e-post på hvor du bor badat...
Vietnamesisk kaffe hørtes da meget godt ut
Da gleder vi oss.

Jammen var det mere rødt i de fiskene enn jeg hadde trodd gitt.
God størrelse på sandsildene. De lå vel på 8-10 cm.
Har så utrolig lyst å være med Men men..
Skal kjøre Erik på flyet nå, så får dere kose dere masse på treffet imorgen alle sammen. Og tusen takk til Roger, Kristian og Badat for all hjelp med fisken.
Vibsi
Har så utrolig lyst å være med :( Men men.. Skal kjøre Erik på flyet nå, så får dere kose dere masse på treffet imorgen alle sammen. Og tusen takk til Roger, Kristian og Badat for all hjelp med fisken.

Ja så du skal bare være diplomat og ordner saker og ting men til slutt så sender du soldaten ut i krig, he... he... Nei vel, du får ta deg en kopp "Gilde" du da...

Golden K. har roet seg ned men er ikke i tipp topp form enda...

[External Image]

[External Image]
Holder på å glemme en gruppe.... Leleupi til saffen...

[External Image]

[External Image]

[External Image]

badat
Holder på å glemme en gruppe.... Leleupi til saffen... [IMG]http://akvaforum.no/images/forum/11105_090904174947_1.jpg[/IMG] [IMG]http://akvaforum.no/images/forum/11105_090904174955_2.jpg[/IMG] [IMG]http://akvaforum.no/images/forum/11105_090904175003_3.jpg[/IMG]

Hvordan får du de så oransje, mine er mye er gul.....
Leleupi kan variere litt i farge. Enkelt er mer orange enn andre. Jeg gjorde ikke noe annet enn å klikke på knappen for selvkorringering . Da blir det mer lys og bilde blir skarpere.

Jeg gjorde samme med disse her: sp. red Moliro

[External Image]

[External Image]

[External Image]
Fantastiske moliro Badat
Vietnamesisk kaffe sier du...
Fleip eller fakta??
Roger Kaasa
Fantastiske moliro Badat:) Vietnamesisk kaffe sier du... Fleip eller fakta??

Jeg vet ikke om du har reist veldig lang fra Norge. Men i Østen så drikker de bare ny kvernet freske kaffe. De har en sånn liten trakt i rustfritt stål som skal sitte opp på en kopp. Opp i der skal være kaffepulver. Så heller de kokt vann opp i og venter i 10 minutter. Slik skal du få. Forskjell kanskje er at i Vietnam så drikker de svart .. svart.. sterk kaffe. Du kan helle i mer vann hvis du ikke like sterk kaffe. Jeg tok en sånn kopp en gang da jeg var i Italia etter 10 år i Norge. Skal si jeg fikk pustevanske da gitt.
Men... He.. he.. jeg har vanlig Nescafe...også.
Du skjønner gutten min var i Vietnam en liten tur. Han ble fasinert over måten vietnamesere drikker kaffe der. Han kjøpte like godt med seg kaffe og trakten hjem som gave til meg.
Bare til info så er det 3 boops som tygger nå
Nydelig Kenneth. Det er ikke vanlig man hører om boop syngel her i landet.
Jeg har tenkt å starte med lang finner fra Tanganyikasjøen jeg og. De har en spesial kroppform og farge som skiller seg klart fra Tropheus.
grattis Kenneth venter på bilder
En takk til Badat for hyggelig "fisketreff"og god bevertning
var veldig hyggelig badat..... god og sterk kaffe.....
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap